Metabolizma hızlandıran yöntemler

Gerek ilerleyen yaşlar gerekse bütün gün bilgisayar karşısında oturarak çalışmamız sebebiyle metabolizmamız giderek yavaşlıyor. Yavaşlayan metabolizma da birçok soruna, en çok da kilo artışına sebep oluyor. Peki metabolizmamızı nasıl hızlandıracağız?

07 Mayıs 2019, Salı 08:34
A A

“Kilo vermek istiyorsanız kahvaltı yapın” diyen Dr. Sinan Akkurt, kahvaltının metabolizmayı hızlandırıcı etkisine dikkat çekti. “Metabolizma hızı sabit değil elastiktir; uygun beslenme, hidrasyon, egzersiz ve takviyelerle yükselebilir ve doğal olarak incelmenize yardımcı olabilir” diyerek metabolizma hızlandırmaya yönelik önerilerini şöyle sıraladı: “Kahvaltıyı atlamayın. Protein ağırlıklı beslenin. Günde üç – dört fincan yeşil çay için. Un ve şekere güle güle deyin. Düşük glisemik indeksli karbonhidratlar tüketin.”

1- KAHVALTIYI ATLAMAYIN

1- KAHVALTIYI ATLAMAYIN


Metabolik hızınızı bir külah gibi hayal edin. Külahın en geniş kısmı sabahları, kademeli olarak azalmak üzere en dar kısmı da akşamları temsil etsin. Güne sağlam bir kahvaltıyla başlayın; başka bir deyişle kahvaltıyı kesinlikle es geçmeyin. Gün ilerledikçe kademeli olarak aldığınız kaloriyi azaltmaya çalışın. Ne yazık k günümüzde bunun tam ters yaklaşım yaygın. Kahvaltıyı iş yoğunluğu ya da kalori tasarrufu gibi nedenlerle atlayanlar var. Oysa araştırmalar bu yaklaşımın kilo alımına neden olacağını tekrar tekrar göstermiştir. Protein dolu bir kahvaltı, haşlanmış yumurta, yoğurt, peynir, yulaf ezmesi güne başlamak için güzel bir başlangıç olacaktır.


2- DAHA FAZLA PROTEİN TÜKETİN

2- DAHA FAZLA PROTEİN TÜKETİN

Glukagon hormonu, yumurta akı, peynir, yağsız et, tavuk ve balık gibi diyette tüketilen proteinlere cevap olarak salınır. Glukagon yağ hücrelerini kana yağ salması, böylece yağ kullanımını arttırması için uyarır. Başka bir deyişle, daha fazla protein tükettiğinizde daha fazla yağ yakılır ve daha fazla kilo verilir.

3- RAFİNE TAHILLARA GÜLE GÜLE DEYİN DÜŞÜK GLİSEMİK İNDEKSLİ KARBONHİDRATLAR TÜKETİN

3- RAFİNE TAHILLARA GÜLE GÜLE DEYİN DÜŞÜK GLİSEMİK İNDEKSLİ KARBONHİDRATLAR TÜKETİN

Ekmekler, makarnalar, kurabiyeler ve kekler gibi rafine tahıllar insülin hormonunun aşırı salgılanmasına neden olur. İnsülin, glukagonun tam ters bir etkiye sahiptir. Rafine beyaz şeker ve / veya beyaz un gibi yanlış türde karbonhidratlar tüketildiğinde, vücudumuz şekerle baş etmek için aşırı insülin salgılar. Kısacası, “aşırı insülin = aşırı yağ” demektir.

4- GÜNDE 3 – 4 FİNCAN YEŞİL ÇAY İÇİN

4- GÜNDE 3 – 4 FİNCAN YEŞİL ÇAY İÇİN

Sabah kahvaltıdan önce bir fincan yeşil çay içmek güne uyanık başlamanıza yardımcı olacaktır. Yeşil çay, kanser ve kalp hastalığı gibi hastalıklarla savaşmaya yardımcı olmanın yanı sıra kilo vermeye de yardımcı olur ve sağlık açısından birçok yararı vardır. Çalışmalar, yeşil çaydaki antioksidanlar olan kateşinlerin yağ yakımını arttırmaya da destek olduğunu gösteriyor. Araştırmalar ayrıca yeşil çayın, nişastaların emilmesine izin veren enzimleri inhibe ederek kan şekerlerini azaltabileceğini ve bağırsaktan yağ emilimini azaltabileceğini ortaya koyuyor. Bunun için günde üç - dört fincan, mümkünse taze yapraklardan demlenmiş yeşil çay içmelisiniz.


Sıradaki haber yükleniyor...