Metabolizmanızı hızlandıracak 10 öneri

Metabolizmanızın yavaş çalıştığını düşünüyorsanız size önerdiğimiz bu yöntemlerle daha hızlı çalışan bir metabolizmaya sahip olabilirsiniz.

24 Eylül 2018, Pazartesi 16:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Düzenli Spor/Egzersiz Yapmak

Düzenli Spor/Egzersiz Yapmak

Her gün aralıksız en az 30 dakika spor veya egzersiz yapmak yavaşlamış olan metabolizmayı hızlandırmanın en garanti yoludur. Spor ya da egzersiz mümkünse açık havada ve ritmik şekilde yapılmalı. Düzenli nefes alarak vücuda yeterli oksijen girişi sağlanmalıdır.




Kas Kütlenizi Arttırın

Kas Kütlenizi Arttırın

Vücudumuzun enerji yakan bölümleri kaslarımızdır. Ne kadar çok kasa sahip olursak vücudumuz o kadar enerji yakar ve hızlı çalışır. Düzenli olarak ağırlık çalışması yapıp kas kütlenizi artırabilirsiniz.


Dengeli Beslenmek

Dengeli Beslenmek

Protein, karbonhidrat ve yağlar yönünden dengeli beslenmek vücudunuzun ihtiyaç duyduğu besin öğelerini almasını sağlar. İhtiyacını karşılayan metabolizma hızlı çalışır.

Kahvaltı Yapmak

Kahvaltı Yapmak

Güne kahvaltı ile başlamak gece boyu yavaşlamış olan metabolizmayı hızlandırma konusunda en etkili yoldur. Özellikle peynir, süt gibi protein kaynakları tüketmek metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlar.





Yeterli ve Düzenli Uyuyun

Yeterli ve Düzenli Uyuyun

Gündüz çalışıp yorulan metabolizmanın gece dinlemeye ihtiyacı vardır. Dinlenmeyen vücut yorgun olacağından gerekli hızda çalışamayacaktır. Özellikle 24.00 – 04.00 saatleri arasında uyumak vücudu onarır, hormonal dengeyi sağlar, metabolizma hızını düzenler.



4-Yeterli Su İçmek

4-Yeterli Su İçmek

Vücutta gerçekleşen işlemler için vücudun su kullanması gerekir. Özellikle de oluşan toksinlerin vücuttan atılması için su içmek şarttır. Günde 2-2,5 litre su için.


Baharat Tüketimi

Baharat Tüketimi

Zencefil, acı pul biber, karabiber, kekik gibi baharatlar metabolizmayı hızlandırır. Ana yemeklerinize, süt ya da yoğurda veya salatalarınıza bol baharat ekleyerek metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz.




5-Ara Öğün Yapmak

5-Ara Öğün Yapmak

Günde iki öğün yapmak ya da hiçbir şey yemeden günü geçirmek metabolizma hızı konusunda yapılan en büyük hatalardır. Uzmanların önerdiği az ve sık beslenme şekli yani en fazla 3 saat aralıklarla öğün düzeni oluşturmak metabolizmanın hızlanmasını sağlar.





Lifli Beslenme

Lifli Beslenme

Tam tahıl ununun, tam tahıllı mamullerin, sebzelerin, meyvelerin düzenli ve yeterli tüketimi özellikle bağırsakların düzenli çalışmaya devam etmesi için gerekli olan besin lifini içerir.

İdeal Kiloda Olmak

İdeal Kiloda Olmak



Fazla kilo vücuttaki yağ kütlesinin gereğinden fazla olmasından kaynaklanır. Yağ kütlesi ise fazla enerji depolarıdır. Yani yağ kütlesi enerji harcamaz. Hatta fazla olması metabolizmanın düzgün çalışmasını önleyeceğinden metabolizma hızını yavaşlatır. Varsa fazla kilolarınızdan kurtulmak metabolizmanızı olduğundan daha çok hızlandıracaktır.




Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İlişkinin başında asla yapmamamız gereken 10 hata