Mevsim geçişleri beslenmemizi nasıl etkiliyor?

Mevsim geçişlerinde metabolizma ve hormonlarımızda değişimler görülebildiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Tuba Kayan Tapan, bu süreçte nasıl beslenilmesi gerektiğini açıkladı.

24 Mart 2021, Çarşamba 11:54 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Mevsim dönüşümlerine bağlı olarak metabolizma ve hormonlar üzerinde görülebilen değişimler, zihinsel ve bedensel farklılıklara yol açabilir. Bahar ayının gelişi bazı kişilere enerji ve canlanma hissi verirken; bazılarında da halsizlik, yorgunluk hissi, eklem ağrıları, uykuya eğilim, mutsuzluk ve dikkat dağılımı ve enfeksiyon hastalıklarında artışa sebebiyet vermektedir. Özellikle antioksidan olarak adlandırdığımız, A, C, E vitaminleri ile çinko, selenyum minerallerinden zengin olan brokoli, ıspanak, pazı, havuç, marul, maydanoz, tere, roka, sarımsak, soğan ile meyvelerden portakal, mandalina, greyfurt, kivi, elma tüketimine özen gösterilmelidir.

Mevsim değişimlerinde özellikle kronik hastalığı olanlar, çocuklar, yaşlılar, gebe ve emziren kadınların daha bilinçli beslenmeleri gerekir. Demir eksikliğine bağlı gelişebilecek kansızlık sorununu önlemek için, kırmızı et, yumurta, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, kuru meyveler (çekirdekli kuru üzüm), ve kuruyemişlerden destek alınmalı ve beraberinde demirin emilimini kolaylaştıracak C vitamini yönünden zengin taze salata veya turunçgiller tüketilmelidir. Çay, kahve, kola gibi içecekler demir oranını azaltacağından yemekle birlikte tüketilmemesine dikkat edilmelidir.  

BESİNLERLE DEPRESYONU ÖNLEYEBİLİRSİNİZ

BESİNLERLE DEPRESYONU ÖNLEYEBİLİRSİNİZ

Bu dönemlerde depresyon sıklığında artış olmaması için omega 3 yağ asitleri, B1, B6 ve B12 vitaminleri ile magnezyum yönünden zengin besinlere öğünlerde yer almalıdır. Omega 3 yağ asidi gereksinmesini karşılamak için haftada en az iki kez somon, ton, uskumru, sardalye gibi balıkların tüketilmesi gerektiğini ya da yerine günlük ceviz, fındık veya badem gibi kuruyemişler ya da semizotu tüketimine yer verilmesi gerekmektedir.

Her gün tüketeceğiniz kuruyemişler, hem kalp sağlığı hem de hafıza için oldukça önemli olduğundan, baharla birlikte dinçleşmenize fayda sağlayacaktır.

Su içmeye özen gösterin. Günde 8-15 su bardağı su, mevsim değişikliğine bağlı kabızlık sorununu çözecektir. Ayrıca yine mevsim değişikliğine bağlı oluşabilecek dolaşım sorununu da çözmeye yarayacaktır.

ŞOK DİYETLERDEN UZAK DURUN

ŞOK DİYETLERDEN UZAK DURUN

Kıştan bahara doğru geçişlerde, soğuk havalarda hareketin azalmasıyla, bazal metabolizma hızının düşmesi kilo artışına sebebiyet verdiğinden, bir anda kilo vermek için düşük kalorili şok diyetler uygulamayın. Baharla beraber, antioksidandan zengin, omega 3 içeren, posa içeriği yüksek, vitamin ve mineral içeriği zengin, kalsiyum içeriği yüksek, kompleks karbonhidrat (kuru baklagiller ve tam tahıllı gıdalar) ve protein içeren bir beslenme programına geçerek, fiziksel aktivitenizi arttırın. 

Baharla beraber daha dinç olabilmek için günlük rutin yaptığınız aktivitelerin dışında, en az 30-40 dakika yürüyüş yapmaya özen gösterin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Victoria's Secret kızlarının şov öncesi yaptığı 7 hazırlık