Mevsimlik diyet: Bir haftalık kış diyeti

Sağlıklı besinlerde asıl olan besinleri mevsimine uygun olarak taze tüketmek. Ancak gelişigüzel başladığımız diyetler, bazen mevsim dışında meyve sebzeler barındırabiliyor. Böyle olunca liste dışına çıkıyoruz. Ya da özellikle kışın diyet yaparken vitaminsiz kalıyor, hastalanabiliyoruz. Kışın hasta olmadan diyet yapmak isteyenlere özel bir listemiz var. Kışın diyet yaparken mutlaka tüketmemiz gereken besinler meyve ve sebzelerdir.

29 Ocak 2021, Cuma 13:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kış aylarında bizi hastalıklardan ve enfeksiyonlardan koruyan sebze ve meyveleri aksatmadan tüketmemiz gerekir. Dünya Sağlık Örgütü; antioksidan ve minerallerden A, C ve E vitaminlerini selenyum, çinko, magnezyum gibi faydalı bileşenleri mutlaka tüketmemiz, tüketimi artırmamızı tavsiye ediyor. Size verdiğimiz diyet tarifinde ise bunlar fazlasıyla mevcut.


1.Gün

1.Gün

Kahvaltı öncesi: 1 bardak ılık suya 1 tatlı kaşığı limon sıkıp içebilirsiniz.

Sabah: 1 dilim kızartılmış ya da ısıtılmış kepek ekmeği, 1 yumurta, 1dilim ekmeğin çeyreği kadar peynir, 1 bardak şekersiz çay ya da kahve

Öğle: 100 gr derisi alınmış ızgara tavuk, 1 kase yoğurt, 1 salatalık

Akşam: 1 porsiyon etli pırasalı kereviz yemeği, salata, 1 elma


2.Gün

2.Gün

Sabah: 1 dilim kızartılmış ya da ısıtılmış kepek ekmeği, 1 yumurta, 1 domates, 1 bardak şekersiz çay ya da kahve

Öğle: 100 gr haşlanmış dana eti, yarım porsiyon pilav, salata

Akşam: 1 porsiyon etli nohut yemeği, salata, 1 portakal

​3.Gün

​3.Gün

Sabah: 1 yumurtalı omlet, 1 bardak şekersiz çay ya da kahve

Öğle: 100 gr ızgara hindi eti, 1 dilim kepekli ekmek, salata

Akşam: 1 porsiyon kıymalı ıspanak yemeği, salata, 1 mandalina


​4.Gün

​4.Gün

Sabah: 1 dilim kızartılmış ya da ısıtılmış kepek ekmeği, 1 salatalık, 1 bardak şekersiz çay ya da kahve

Öğle: 100 gr ızgara köfte, salata, 1 kase yoğurt

Akşam: 1 porsiyon karnabahar yemeği, yarım porsiyon yağsız makarna, 1 nar


​5.Gün

​5.Gün

Sabah: 1 yumurta, 1 domates, 1 salatalık, 1 bardak şekersiz çay ya da kahve

Öğle: 100 gr ızgara biftek, 1 kase yoğurt, 1 portakal

Akşam: 1 porsiyon mantar sote, yarım porsiyon makarna, 2 mandalina


​6.Gün

​6.Gün

Sabah: 1 yumurtalı omlet, 1 bardak şekersiz çay ya da kahve

Öğle: 3 adet mücver, yarım porsiyon pilav, 1 nar

Akşam: 1 porsiyon etli kuru fasulye, 1 kase yoğurt, 1 portakal

7.Gün

7.Gün

Sabah: 1 dilim kızartılmış ya da ısıtılmış kepek ekmeği, az peynir, 1 domates, 1 bardak şekersiz çay ya da kahve

Öğle: 100 gr ızgara tavuk göğsü, 1 kase yoğurt

Akşam: 1 porsiyon kabak yemeği, yarım porsiyon makarna, 1 kase yoğurt

Geceleri: 1 bardak ılık süt.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Farkında olmadan göbek eriten 10 alışkanlık