Mevsimsel yorgunluğa iyi gelecek besinler

Mevsim geçişlerinde çoğumuzda meydana gelen yorgunluk, depresyon, uyku hali çoğu zaman hastalık belirtisi olarak düşünürüz, fakat bu durum tamamen hava değişiminin neden olduğu bir durumdur. Mevsim değişiklikleri psikolojimiz üzerindeki etkilerinin hem olumlu hem de olumsuz yönde olduğu yapılan araştırmalar da ortaya koyuyor. Eylül ayının yaklaşmasıyla birlikte mevsimsel yorgunluk kabusumuz haline gelmeye başladı. Ama hiç endişe etmeyin mevsimsel yorgunlukla baş etmenin yolu elbette var: Sağlıklı ve dengeli beslenmek! Mevsimsel yorgunluğunuza son verecek, enerji dolu besinleri sizler için araştırdık ve yazdık. Yapmanız gereken tek şey bu besinleri bol bol tüketmek. İşte kısa süre içerisinde enerji veren, sağlıklı besinler

17 Kasım 2021, Çarşamba 14:29 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Hepimizin de bildiği gibi işlenmiş gıdalar bol miktarda koruyucu madde, katkı maddesi ve trans yağ içeriyor. Bu zararlı içerikler size enerji vermek bir yana, olan enerjinizi de alıp götürüyor. Dolayısıyla uzmanlar, tercihinizi işlenmemiş gıdalardan kullanmanızı öneriyorlar.

Ne kadar taze o kadar iyi! Sebze ve meyveleri mevsiminde yemek, ihtiyacınız olan enerjiyi toplamak için birebir.

Kahve, çay ya da asitli içecekler… Tüm bunlar içtiğiniz anda size enerji verse de uzun vadede çok daha çabuk yorulmanıza neden oluyorlar. Bu tür içecekler yerine kendinize mevsim yorgunluğunuza iyi gelecek detoks suları hazırlayabilirsiniz 

Tavuk, hindi ya da balık… Yani yüksek miktarda protein içermesine rağmen az miktarda yağ içeren proteinler, yorgunluğunuzu atmaya yarayacak besinlerdir.

Rafine şekerden ve zararlı karbonhidratlardan vazgeçmek, bunlar yerine tam tahıllı gıdalara yönelmek enerjinizi hiç olmadığı kadar arttıracak!

Zengin ve sağlıklı yağ içeriğinin yanı sıra bol miktarda lif içeren chia tohumu, müthiş bir enerji kaynağıdır. Özellikle spor yapanlar tarafından da sık sık tercih edilir.

Açlıkla ve yorgunlukla baş etmenin en etkili yolu kuruyemişler! Özellikle de çiğ olanlar harika bir ara öğün.

Su, vücudunuza enerji vermek için yeterli olmasa da aldığınız besinlerin enerjine dönüşmesine yardımcı olur. Ek olarak mevsimsel yorgunlukla birlikte gelen baş ağrılarını da azaltır.

Potasyum, lif, vitamin ve karbonhidrat bakımından zengin olan muz, harika bir doğal enerji kaynağıdır. Ara öğünlerde afiyetle tüketebilirsiniz.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Stresli dönemlerde hangi besinleri rahatça tüketebiliriz?