Mide şişkinliğini azaltmanın 6 yolu

Şişkinlik problemi yaşadığınızda bu ipuçlarını uygulayarak hissettiğiniz rahatsızlığı hafifletebilirsiniz

05 Haziran 2017, Pazartesi 13:03
A A

1. Çiğ beslenmek yerine pişmiş yiyecekleri tercih edin Sebzeleri pişirmek sindirimi kolaylaştırıyor. Şişkinlik problemi çekiyorsanız o zaman pişirdiğiniz sebzeleri yiyerek hem sağlıklı yağ ve proteinleri alabilecek hem de daha hafif hissedeceksiniz.

2. Günlük rutininizde probiotiklere yer verin Eğer bağırsağınızdaki flora dengeliyse o zaman mide ve bağırsak problemlerinizde de azalma görülecektir. Probiyotik almak hem bağırsağınıza iyi gelecek hem de şişkinliğinizi azaltacak.  

3. Lifleri azaltın Lifli gıdalar bağırsaklarımız için çok faydalı ancak şişkinlik ve gaz hissediyorsanız bu gıdalar sizi daha da kötü yapabilir. Şişkinlik hissettiğinizde glüten, şeker ve süt ürünleri gibi işlenmiş gıdalardan kaçınmakta fayda var.

4. Gazlı içeceklerden uzak durun Şişkinlik hissettiğinizde maden suyu gibi içeceklere yöneliyoruz. Ancak böyle hissettiğinizde normal su içmek daha iyi bir etki yaratıyor. Ancak litrelerce değil, ihtiyacınız olduğu kadar içmelisiniz.

5. Nane veya sinameki gibi çaylar için İdrar söktürücü olan nane her zaman sindirim sorunları için çok yardımcı oluyor. Benzer özellikler sinamekide de var. Bu yüzden böyle anlarda bu çaylardan yardım alabilirsiniz.  

6. Çevrilme sağlayın Tüm gün düz bir şekilde durduğumuzdan vücudumuz çevrilme işini doğal bir şekilde yapmıyor. Ancak vücudumuza çevrilme hareketi uygulamak iç organlarımıza masaj hissi sağlıyor. Bu yüzden sandalyenize oturun ve bacaklarınız karşıyı gösterirken önce gövdenizle sağa doğru çevrilin, ardından sola dönün.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.