Mideyi yatıştıran 10 besin

Prof.Dr. Osman Müftüoğlu Hürriyet'teki köşesinde mideyi yatıştıran 10 besini sıraladı

17 Mayıs 2019, Cuma 15:23 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Önceki Fotoğraflar
YULAF EZMESİ

YULAF EZMESİ

Lifli yapısı ile midenin asit oranını dengeler. Aynı zamanda doyurucudur. Hacim olarak şişme özelliğinden ötürü süt ile pişirerek tüketebilirsiniz.

KAVUN

KAVUN

Potasyumdan zengindir. Ph değeri yüksek olduğu için midenin alkali olmasına yardımcı olarak reflüye iyi gelir.

MAKARNA

MAKARNA

İçeriğindeki B vitaminleri ile enerji verir. Mideyi yatıştırır. Tam buğday olan çeşitleri aynı zamanda glisemik yükü hafifleteceğinden şekeri de dengeler.

KÖK SEBZELER

KÖK SEBZELER

Kereviz, enginar, yer elması gibi kök sebzelerin kalorilerinin daha yüksek olması nişasta içeriklerinin diğer sebzelere göre daha fazla olmasından kaynaklanır. Bolca lif içermeleri tokluk hissini uzatırken alkali ortam da sağlar.

TAVUK VE HİNDİ

TAVUK VE HİNDİ

Reflüyü önleyici beslenme planında en önemli protein kaynaklarındandır. Yağda kızartılmadığı sürece beyaz et tüketilebilir. Ancak mutlaka derisi alınmış olmalıdır.

MAYDANOZ

MAYDANOZ

Mide ve sindirim sistemini rahatlatıcı, vücuttaki fazla suyun atılmasına yardımcı bir bitkidir.

PAPATYA ÇAYI

PAPATYA ÇAYI

Mükemmel bir mide dinlendirici olabilir. Ayrıca miktarını abartmamak koşuluyla meyan kökü özlerinden de istifade edilebilir.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Uykunun faydasını azaltan 9 yanlış