Mindfulness (bilinçli farkındalık) hakkında merak edilen 10 şey

Modern hayat şartları kendi iç dünyamızı kontrol etmemizi daha da zorlaştırıyor. İş hayatı, özel hayat derken kendimizi dinlemiyor ve kelimenin tam anlamıyla "otomatik pilot"ta yaşıyoruz. Mindfulness, yani bilinçli farkındalık, son dönemde popülerleşen bir düşünce yönetim sistemi. Mindfulness egzersizleri sayesinde şimdiki zamanı daha iyi algılayıp yaşam kalitemizi yükseltme şansı buluyoruz. İşte mindfulness hakkında merak edilen 10 şey.

24 Haziran 2020, Çarşamba 13:59 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-Mindfulness nedir?

1-Mindfulness nedir?

Mindfulness, bilinçli farkındalık olarak da adlandırılıyor. Mindfulness teknikleriyle günlük hayat içindeki davranışlarımızın, duygularımızın, düşüncelerimizin, hislerimizin farkına varırız. Bunu yaparken de yargılamadan nazik bir şekilde gözlemleme şansını buluruz.

2-Amacı dikkat geliştirmek

Mindfulness'ın asıl amacı gevşemek olmasa da vücudu gevşettiği bir gerçek. Mindfulness egzersizleri stresi azaltmada yardımcı oluyor. Ancak esas amacı dikkat geliştirmek.


3-Her şeyi olduğu gibi görmek

3-Her şeyi olduğu gibi görmek

Mindfulness her şeyi olduğu gibi görmemize yardımcı olur. Hayatı sürekli toz pembe göstermez bize. Ayrıca kişinin kendisini var olan gerçekliğin dışında bir şeye ikna etme çalışması da değil.

4-Düşünceleri izleme tekniği

Zihnimizden gün içinde ortalama 50-60 bin düşünce geçer. Mindfulness tekniğinde bu düşünceleri yargılamadan izleme şansını buluruz. Mindfulness egzersizi yaparken amaç düşünceleri durdurmaya çalışmak değil, onları sakince izlemektir.


5-Bedensel farkındalığı artırır

5-Bedensel farkındalığı artırır

Mindfulness çalışmalarının çoğu bedensel farkındalık üzerine yapılır. Amaç gittikçe zayıflayan zihin-vücut bağlantısını yeniden kurmaktır.

6-Duyguların farkına varmak

Mindfulness egzersizlerinin önemli bir kısmı da duygular üstünde yapılır. Kendimizi bu egzersizlerde geliştirdikçe duygu fırtınalarına kapılmaktansa onları yönetmeyi daha iyi öğreniriz.

7-Hayatı sadeleştirmeyi sağlar

Mindfulness tekniği davranışlarımızı daha net görmemizi ve bize faydası olmayan alışkanlıklarımızı fark etmemizi sağlar. Bu alışkanlıklardan kurtulup kurtulmamak yine bizim kararımıza bağlı.


8-Doğa gibi olmak

8-Doğa gibi olmak

Vücudumuz da doğa gibi sürekli değişir. Mindfulness bu değişime direnç gösteren düşüncelerimizi görmeyi ve onları serbest bırakmayı bize öğretir. Bu beceri bize daha dinamik ve daha az stresli bir hayatın kapılarını açar.

9-Mindfulness 'an'da olmaktır

Sürekli ya geçmişi ya da geleceği düşünüyoruz. Bunu yaparken şimdiki zamanı hep kaçırıyoruz. Mindfulness gelecek ve geçmişte gezinmeyi fazlaca seven zihnimizi şimdiki zamana odaklamayı daha kolay hale getirir. Bu beceri de mutluluk seviyemizi ve dolayısıyla hayat kalitemizi artırır.

10-'Otomatik pilot'u devre dışı bırakır

Sürekli bir şeyleri düşünmeyi seven beynimiz bununla meşgulken vücudumuzu "otomatik pilot" yönetir. Yani ezbere araba kullanır, ezbere yemek yer, ezbere sohbet ederiz. Mindfulness becerisi otomatik pilottan çıkmamızı sağlar. Bu yüzden bu beceri geliştikçe ezbere davranışlar azalır, yediğimiz yemekten keyif almaya, duyduğumuzu anlamaya başlarız.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yalnızlık hissettiğimiz zaman arkadaşlarımızı farklı algılıyoruz