Mutlu eden 8 besin!

Doğru ve sağlıklı beslenmenin hayatımızdaki yeri, bedenimiz kadar ruhumuzu da önemli ölçüde etkiliyor. Doğru zamanlarda doğru gıdalarla beslenmek kişinin ruhsal olarak dengede olmasını ve mutluluk duygusunu pekiştirirken, yaşam kalitesini de arttırıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Şeyma Türköner belirli miktarlarda tüketilen besinlerin vücutta mutluluk hormonlarını arttırdığını ifade ederken, o besinleri ve içeriklerini anlattı. Yediğiniz yemeklerin ruh halinize iyi gelmesini istiyorsanız, siz de bu besinleri tüketebilirsiniz.

01 Ekim 2021, Cuma 14:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Çikolata

Çikolata

Açken serotonin ve endorfin, kandaki şeker miktarı azalır, kişiler kendini gergin ve mutsuz hisseder. Açlık durumunda tatlıya istek duyulmasının sebebi budur. Ağıza alınan ve eridikçe keyfi çıkarılan çikolata serotonini yükselişe geçirir ve hormon miktarı dengelenmiş olur.

Yapılan bazı araştırmalarda çikolatanın içerdiği antioksidanların insan ömrünü 1 yıl kadar uzattığı saptanmıştır. Çikolata içerisinde anandamid (mutluluk molekülü) adı verilen bir madde bulunmaktadır. Bu sayede mutlu hissetmenizi sağlar. Ancak çikolatayı bitter olarak tüketmek çok daha iyi olacaktır.

Muz

Muz

Yapılan bazı araştırmalarda muzun mutluluk hissi verdiği görülüyor. İçerisinde bol miktarda bulunan triptofan aminoasidi vücut tarafından mutluluk hormonu olarak adlandırılan serotonin hormonuna dönüştürülüyor. Böylece mutluluk seviyeniz fizyolojik olarak artar.

Aynı zamanda vücutta kas kasılma ve gevşeme için gerekli olan potasyum kaynağı olan muz, kadınların âdet dönemlerindeki ağrılarını azaltmak ve spor sırasında yaşanan krampları önlemeye yardımcı olur.

Somon balığı

Somon balığı

  • Yeni bir araştırmaya göre, günlük olarak omega-3 yağ asitleri tüketen insanların diğerlerine göre her zaman daha iyi bir ruh halinde oldukları tespit edilmiştir. En iyi antidepresanlardan biri olarak kabul edilen omega-3 esansiyel yağ asitlerinden zengin somon balığı triptofan açısından da zengin bir balık.
  • Kolesterol dengesine yardımcı olan ve kan basıncını düşüren somon, içerisinde bulunan yağ asitleri ile sağlıklı cilt ve göz fonksiyonunu desteklemeye de yardımcı olabilir.
  • Somon balığı epilepsi ve ALS hastalıklarında beslenme tedavisi olarak uygulanan ketojenik diyetin de olmazsa olmazlarında.
  • Bunlara ek olarak somon; güçlü kemikler, dişler ve sağlıklı kaslar için gerekli olan D vitamini kaynaklarından da biri.
  • Haftada iki kez yağlı balık tüketilmesi, çoğu insan için yeterli triptofan sağlayabilir.
  • Vejeteryanlar ise omega-3’ü kabak çekirdeği, ceviz ve soyadan alabilirler.

Ceviz

Ceviz

  • Beynin kesintisiz ve düzgün çalışabilmesi için gerekli olan omega-3 esansiyel yağ asidi cevizin içerisinde bol miktarda bulunur ve bu sayede zihinsel ve hücresel demansların önüne geçmede yardımcı olduğu görülmüştür.
  • Gerçekleştirdiği elektronik mekanizmalar açısından gümüş elementine ihtiyaç duyan tek organ beyindir.
  • İnsan beyninde bulunan gümüş elementinin, sadece cevizde bulunduğu, insan beyninin sağlıklı çalışması için bu elementin gerekli olduğu ve çocukların zeka gelişimini de olumlu yönde etkilediği araştırmalarla ortaya konulmuştur.

Kefir

Kefir

  • ‘İnsan vücudunda iki beyin vardır birisi kafatasının içerisinde bulunan beyin ikincisi ise gastrointestinal sistemde bulunan bağırsaklardır’ görüşü artık birçok bilim insanı tarafından kabul görmüş bir gerçektir.
  • Mikrobiyata adı verilen bağırsak bakterilerinin doğal içeriğinde oluşabilecek değişiklikler, başta anksiyete ve depresyon olmak üzere pek çok duygu durum değişikliğiyle ilişkilendiriliyor.
  • Bu nedenle bağırsak mikrobiyatamızın sağlıklı kalmasını destekleyen kefir gibi probiyotik gıdalar, aynı zamanda mental sağlığımızı da olumlu etkiliyorlar. 

Bu haber ilginizi çekebilir: Probiyotikler hakkında bilinmesi gerekenler

Yaban Mersini

Yaban Mersini

  • Serbest radikaller yaşlanma hızımızın artmasına neden olurlar ve iç organlara zarar verirler. Antioksidanlar vücudumuzda bulunan ve hareket eden serbest radikalleri (toksinler) yok etmeye yardımcı olur. Yaban mersini sindirime yardımcı olan lif ile doludur.
  • Yaban mersini de stres etkenlerini önleyici olarak bilinen antioksidanlar ve C vitamini bakımından zengindir.
  • Üstelik bazı bilim insanlarına göre yaban mersini ve çilek kanseri önlemeye yardımcı olarak görülüyor.

Bu haber ilginizi çekebilir: Yaban mersininin 7 mucizevi faydası

Yumurta

Yumurta

  • Yumurta ile ilgili yapılan son araştırmalara göre yumurtanın içerdiği protein, kan plazma triptofan seviyelerini önemli ölçüde arttırdığı görülmüş.
  • Triptofan, biyotin ve sağlığa önemli katkıda bulunan diğer besin maddeleri açısından son derece zengin olan yumurta, aynı zamanda fosfor ve çinko gibi mineralleri de içeren kaliteli bir protein kaynağıdır.
  • Anne sütünden sonra örnek protein olarak gösterilen yumurtanın hazırlanış şekli kalori ve yağ içeriğini etkilediği için yumurtayı sahanda yapmak yerine haşlanmış şekilde tüketebilir, böylece ilave kalori veya yağ alımının önüne geçebilirsiniz.

Bu haber ilginizi çekebilir: Organik yumurta nasıl anlaşılır?

C vitamini

C vitamini

  • Bağışıklığı güçlendirmek için ilk başvurulan vitaminlerden olan C vitamini aslında bipolar rahatsızlığı olan bireylerde de tedavi amacıyla kullanılıyor.
  • Bipolar bozukluklarda kanda yüksek seyreden vanadyum elementinin yapacağı hasara korumak için, tedavide yüksek miktarda C vitamini takviyesi öneriliyor.
  • Zihinsel sağlığınız için beslenmenizde C vitamini içeren (kivi, portakal, mandalina vb.) besinlere yer vermeniz hem beyin sağlığınız hem de ruhsal sağlığınız açısından sizleri iyi hissettirecektir.

Bu haber ilginizi çekebilir: C vitamini kaynağı mandalinanın faydalarını keşfedin!

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER En kısa zamanda en çok kalori yaktıran spor! Saatte 1000 kalori yaktırıyor