Mutlu yaşlanmanın sırrı (Mutluluk listesi)

Mutlu bir hayat geçirenlerin sırlarını 5 yıl boyunca araştıran İngiliz uzmanlar, ‘İyi Yaşlanma’nın kitabını yazdı

28 Mayıs 2019, Salı 21:02
A A

Bilimsel araştırmalara dayanan mutluluk listesine uygun yaşamak hiç de zor değil.

1- Ailenizdeki hastalıkları iyi bilin. Kendi sağlığınızın uzmanı olun. 

2- Kahve için. Süt ve şeker içermemesine dikkat edin. 


3- Yeşil alanda en az 15 dakika geçirin. Orman toprağındaki mikroplar, depresyonla mücadelede rol oynuyor. Ağaçların salgıladığı maddeler de tansiyonu düşürüyor. 

4- Günde yarım saat hızlı adımlarla terleyecek tempoda yürüyün. 


5- Her gün ‘oruç’ tutun. Her gün 14-16 saat oruç tutmak, bağırsak sağlığını güçlendiriyor, Alzheimer ve diyabetten koruyor. 

6- 40 yaştan sonra vücut her yıl yüzde 1 kas kaybediyor. Egzersiz yapmak, sebze yemek ve iyi uyku bunu önlüyor. 


7- Kitap okumak ve sürekli yeni şeyler öğrenmek, beyni dinç tutuyor. 

8- Uzun yıllar çalışmak, bunalımdan koruyor. 


9- Öğleden sonra 30 dakika şekerleme yapmak, zihin sağlığını güçlendiriyor. 

10- İlaçlara bağımlılığı azaltmak Alzheimer riskini düşürüyor. 


11- Zeytinyağı, kalbi koruyor. 

12-Günde 10-20 kez zıplamak, kemik erimesine karşı etkili. 


13- Yeşil yapraklı sebzeler, lahana, brokoli, soğan, sarımsak gibi besinler bağışıklığı güçlendiriyor. 

14- Sağlam dostları olmayanlar, yüzde 29 erken ölüm riski taşıyor. 


15- Yavaş yemek ve gece atıştırmalık alışkanlıklarını bırakmak diyabeti önlüyor. 

16-Uyku kalitesi için akşam saatlerinde telefon, tablet gibi mavi ışık saçan ekranlara bakmamak gerekiyor. 

17- Mısır, kırmızı biber, havuç, kara lahana tüketimi, gözleri koruyor. 

18-Köpek bakmak ve onu yürüyüşe çıkarmak, tansiyon ve kolesterolü düşürüyor. 


19- Antioksidan deposu zerdeçal, karaciğeri koruyor. 

20-Hayata her zaman olumlu yönden bakmak, zihni sağlam tutuyor.


Sıradaki haber yükleniyor...