Muz kilo aldırır mı? Muzun kalorisi ve besin değerleri

Kilo vermeye çalışanlar ya da spor yapanların sıklıkla tükettiği meyvelerin başında muz geliyor. Ancak bu durum yine de 'Muz kilo aldırır mı?' ya da 'Muz zayıflatır mı?' sorularının akılları kurcalamasına engel olamıyor. Sağlıklı ve düşük kalorili bir meyve olan muz, şeker açsısından zengin olduğu için zayıflamak isteyenler muz tüketip tüketmemek konusunda kararsız kalıyor. Muzun kalorisi ve besin değerleri ile zayıflamaya olan etkisini anlattık. /ÖZEL

28 Ekim 2021, Perşembe 10:07 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Genel sağlığını artırmak isteyen kişilere daha fazla sebze ve meyve tüketmesi tavsiye edilir. Ancak muz gibi fazla şeker içeren meyveleri tüketmek yağlanmaya neden olabileceği düşüncesiyle bazı insanları tedirgin ediyor. Çoğu meyve yüzde 90 oranında karhonhidrattan oluşur ki bu da şeker oranının yüksek olduğu anlamına gelir. Yine de meyveler dengeli bir diyetin parçasıdır çünkü önemli besin faydaları vardır. Peki muz kilo aldırır mı? Healthline uzmanları muzun kilo aldırıp aldırmayacağı konusunda bazı fikirleri var. 

MUZUN KALORİSİ

MUZUN KALORİSİ

Muz birçok besin içerir ve sağlığa yararlıdır. Vitamin ve minerallerin yanı sıra muzda karbonhidrat, lif ve bazı önemli besinler ve antioksidanlar bulunur. Ora boy bir muz ortalama 105 kaloridir. 

MUZUN BESİN DEĞERLERİ

MUZUN BESİN DEĞERLERİ

1 orta boy muzun besin değerleri şöyle:

  • Potasyum: %9 
  • B6 Vitamini: %25 
  • C Vitamini: %11 
  • Magnezyum: %8 
  • Bakır: %10 
  • Manganez: %14
  • Lif: 3.07 gram

Tüm bu besinler yüzde 90’ı karbonhidrattan oluşan 105 kalorilik muz mevcut. Muzdaki karbonhidratların çoğu sukroz, glikoz ve fruktoz şekerlerinden oluşur. 

Öte yandan, muz yağ ve protein açısından zayıftır. Muz bazı önemli bitkisel bileşikler ve antioksidanlar içerir ki bunların içinde dopamin ve kateşin de bulunur. 

PEKİ MUZ KİLO ALDIRIR MI?

PEKİ MUZ KİLO ALDIRIR MI?

Muz lif açısından zengindir. Orta boy bir muz yüzde 7 oranında günlük ihtiyacınız olan lifi içerirken sadece 105 kalori almanızı sağlar. Lif, bağırsak düzenliliği için önemlidir ve sindirim sisteminde önemli bir rol oynar. Çok fazla lif tüketimi kalp hastalığı, divertiküler hastalık ve bazı kanserlerin riskinin azalmasını sağlar. 

YETERLİ LİF ALIMI ZAYIFLATIYOR

YETERLİ LİF ALIMI ZAYIFLATIYOR

Muz iyi bir lif kaynağıdır. Yüksek oranda lif tüketimi vücut ağırlığının azalmasıyla ve başka diğer sağlık faydalarıyla ilişkilendirilmiştir. 

Yeterli lif alımı vücut ağırlığının da azalmasıyla ilişkilendirilmiştir. 2009 yılında yapılan araştırmada 20 ay boyunca 252 kadının besin alımı incelendi. Araştırmacılar, her gün fazladan lif tüketen kadınların vücut ağırlıklarının 250 gram kadar azaldığını buldu. 

Bilim insanları bunun nedeninin lif alımının sizi tok hissettirmesi ve uzun vadede daha az kalori tüketmenize yardımcı olması şeklinde açıklıyor. 

YEŞİL MUZ DİRENÇLİ NİŞASTA AÇISINDAN ZENGİNDİR

YEŞİL MUZ DİRENÇLİ NİŞASTA AÇISINDAN ZENGİNDİR

Muzun içindeki karbonhidrat çeşitleri, muzun ne kadar olgun olduğuna göre değişiyor. Ham yeşil muzlar, dirençli nişasta açısından zengindir. Sarı muzlar ise doğal olarak oluşan şeker içerirler. 

Dirençli nişasta, sindirime dirençli oluşturan uzun zincirli glikozdur. Vücutta çözünür lif gibi davranırlar ve potansiyel faydaları vardır. Faydalarının içinde zayıflatma ve kan şekeri seviyelerini düşürmek de var. 

Dirençli nişasta yiyeceklerdeki şekerin emilimini yavaşlatır. Bu da kan şekeri seviyelerinin dengeli kalmasına ve tok hissetmenize yardımcı olur. 

Dirençli nişasta ayrıca yağ yakımını da artırır. 

Yeşil muz, kilo verme ve kan şekeri seviyelerini azaltmaya yardımcı olan dirençli nişasta içerir. 

Bu haber ilginizi çekebilir: Muz bu renkse sakın yemeyin!

OLGUNLUĞUNA GÖRE GLİSEMİK İNDEKSİ DEĞİŞİYOR

OLGUNLUĞUNA GÖRE GLİSEMİK İNDEKSİ DEĞİŞİYOR

Muzun glisemik indeksi orta ila düşük seviyelidir. Muzlar olgunlaştıkça içindeki şeker ve kan şekerini yükselten etkileri de artar. 

Glisemik indeks, yiyeceklerin kan şekerini ne kadar yükselttiğini gösterir. Bir yiyeceğin glisemin indeksi 55’ten düşükse, düşük glisemik indekse sahip diyebiliriz. 56- 69 arası ise orta glisemik indeks, 70 ve üzeri ise yüksek glisemik indekslidir. 

Çabuk emilen basit şeker içeren yiyecekler, kan şekerini hızlan yükselten yüksek glisemik indekse sahiptir. Glisemik indeksi yüksek yiyecekler kilo alma, obezite, tip 2 diyabet, kalp hastalıkları ve inme riskini artırır. 

TOK HİSSETMEYE YARDIMCI OLUYOR

TOK HİSSETMEYE YARDIMCI OLUYOR

Muz yüzde 90 oranında karbonhidrat içeren yüksek şekerli bir meyvedir ve kan şekerinizi yükseltebilir. Ancak muzun 42 ila 62 arasında olan glisemik indeksi, olgunluğuna göre değişir. 

Olgun muzların glisemik indeksi yeşil muzlara oranla daha yüksektir. Muz olgunlaştıkça şeker oranı da yükselir ve kan şekerinizi etkiler. 

Ancak düşük glisemik indeksli muz, kan şekerinizi dengede tutmaya ve uzun süre tok hissetmenize yardımcı olur. Bu özelliği zamanla kilo vermenizi sağlar. 

MUZ İLE İLGİLİ SON KARAR

MUZ İLE İLGİLİ SON KARAR

Sonuç olarak muz sağlıklı ve besleyicidir. Düşük kalorili ve lif açısından da zengindir. 

Çoğu muz düşük glisemik indekse sahiptir ve kan şekeri seviyenizi diğer yüksek karbonhidrat içeren gıdalardan ziyade hızla yükseltmez.

Muzun kilo vermeye olan etkileriyle direkt olarak ilişkilendirilmiş herhangi bir araştırma olmasa da muzun birkaç özelliği onu zayıflama dostu bir yiyecek yapıyor. 

Zayıflamaya çalışıyorsanız dengeli bir diyetin parçası olarak muz yemenizin herhangi bir sakıncası yok. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Doğada spor yaparken nelere dikkat edilmeli?