Nasıl influencer olunur? 7 adımda influencer olma rehberi

Influencer olmak son zamanlarda herkesin istediği bir şey. Özellikle de influencer pazarlama stratejisinin hayatımıza girmesi, influencer olmayı kazançlı bir hale getirdi. Ancak durum sandığınız kadar kolay değil. Influencer olabilmek için sosyal medyanızda ve stratejinizde bazı düzenlemeler yapmalısınız. İşte size yardımcı olacak 7 adımda influencer olma rehberi...

25 Ocak 2021, Pazartesi 15:13 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sosyal medya influencer'ı olmak, son zamanlarda sadece "popüler bir birey" olmanın da ötesine taşındı. Artık "influencer marketing" diye bir pazarlama stratejisi bile var. Bu pazarlama yöntemi, sosyal medyada hatırı sayılır takipçisi olan kişilere binlerce lira para kazandırmanın da kapısını açmış oldu. Birçok dijital pazarlama platformu ürünlerinin daha çok kitleye ulaşması ve daha çok satış yapılabilmesi için influencer'larla iş birliği yapıyor. Hal böyle olunca da "influencer olmak" çoğu insanın hayalini süsleyen bir mecra oluyor.

Peki nasıl influencer olunur? Influencer Marketing Hub'ın bu konuda bir fikri olabilir...

1- Alanınızı belirleyin

1- Alanınızı belirleyin

Influencer olmaya başlamadan evvel alanınızı seçmeniz gerekiyor. En sevdiğiniz, ilgi duyduğunuz ve hakkında sürekli içerikler yapabileceğiniz bir alanınız olmalı. Moda, makyaj, gezi ve yemek... Bir influencer olabilmek için seçtiğiniz alanda uzman olmalısınız. Alanınızı seçerken 2 ya da 3 ayrı bölüm seçebilirsiniz. Ancak alanınızın geniş bir yelpazede olmamasına özen gösterin.

2- Sosyal medya hesabınızı optimize edin

2- Sosyal medya hesabınızı optimize edin

Alanınızı seçtikten sonra sosyal medya hesaplarınızı optimize etmeniz gerekir. Influencer'lar çoğunlukla 1 ya da 2 sosyal medya hesabından çalışırlar. İşlerinizi daha az kanala odaklamak, verimlilik sağlayacaktır. Peki hesabımızı nasıl optimize edeceğiz?

Profilinizi seçtiğiniz sosyal medya kanalına optimize etmek için şunları yapmalısınız:

  • İşletme hesabına geçin: Influencer olmak istiyorsanız, hesabınız işletme hesabı olmalı. Instagram, Twitter ve Facebook gibi mecraların işletme hesabı var.
  • Biyografiniz ilgi çekici olsun: Profilinizi ziyaret edenlerin ilk gördükleri bölüm biyografi kısmıdır. Biyografiniz yaptığınız şeyi ilgi çekici bir şekilde anlatmalı. Elbette tam adınız, uzmanlık alanınız, iletişim bilgileriniz ve konumuz da yer almalı.
  • Profil resmi ve kapak fotoğrafı: Kişisel markanız için profil ve kapak fotoğrafı büyük önem taşıyor. Yüzünüzün iyi göründüğü profesyonel çekim bir fotoğraf her zaman bir adım öndedir.

3- Hedef kitlenizi anlayın

3- Hedef kitlenizi anlayın

Sosyal medyanız için içerik oluşturmaya başlamadan önce hedef kitlenizi anlamanız gerekiyor. Onların ilgisini çekmeyen bir içerik yapmanız hem zaman hem de enerji kaybı olur. İçerik oluştururken kimlere hitap edeceğinizi bilmeniz sadık takipçiler kazanmanızı sağlayacaktır. Hedef kitlenizi nasıl mı anlayacaksınız? Öncelikle mevcut takipçilerinizi analiz ederek onların özellikleri ve ilgi alanları hakkında fikir edinmeye başlayabilirsiniz. Çoğu sosyal medya platformunda hedef kitle analizi yapabileceğiniz araçlar var. Örneğin; Twitter Analytics, takipçilerin ilgi alanları, cinsiyetleri ve konumları hakkında verileri sizinle paylaşır.

4- Alakalı içerikler oluşturun

4- Alakalı içerikler oluşturun

Hedef kitlenizi de anladığınıza göre sırada, bu kitleye uygun içerikler üretmek var. Hedef kitlenize hitap eden ne kadar çok içerik yaparsanız, o kadar çok takipçi kazanırsınız. Influencer olmanın en önemli şartı takipçilerinizin sizi gerçekten dinlediğinden emin olmanızdır.

Takipçilerinizin sevdiği alanlara yönelik bir içerik stratejisi geliştirin ve düzenli olarak içeriklerinizi yayınlayın.

5- Düzenli ve tutarlı bir içerik akışınız olsun

5- Düzenli ve tutarlı bir içerik akışınız olsun

Influencer olmak istiyorsanız, süreklilik önemli. Asla sosyal medyanızdan uzun süre ayrı kalmamanız gerekiyor. Uzun süre içerik üretilmemesi, takipçi kaybetmenize neden olur.

Bir yayın çizelgesi hazırlamanızda fayda var. Mesela, günlük, haftalık veya özel günlerde içerik yayınlayabilirsiniz. Ancak buna kadar vermeden önce influencer olmayı seçtiğiniz platforma dikkat etmeniz gerekiyor.

Örneğin Twitter aşırı dinamik ve gündemi her an değişen bir platform. Twitter'ın gündemini takip etmek bu nedenle zordur. Yine de Twitter'da gündem olan bir konuda anında yapacağınız bir paylaşım binlerce geri dönüş almanızı sağlayacaktır.

6- Takipçilerinizle etkileşimde olun

6- Takipçilerinizle etkileşimde olun

Sosyal medyanızda paylaştığınız her içeriğe yorum ve beğeni alırsınız. Bu durum takipçilerinizle etkileşim kurmanın en iyi yoludur. Samimi bir platform, her takipçinin ilgisini çeker.

Takipçilerinizin gönderdiği güzel yorumları beğenebilir ve cevap verebilirsiniz. Özellikle sorulan sorulara cevap vermeniz takipçilerinizin sevgisini kazanmanızı sağlayacaktır.

Takipçilerinizle iletişime geçmenin diğer bir yolu da onlara soru sormak. Örneğin; "Sizce İstanbul'da gezilecek en güzel yer neresi?" sorusuna birçok takipçi cevap verir ve bu da etkileşimi artırır.

7- Markalar için iş birliğine açık olduğunuzu belirtin

7- Markalar için iş birliğine açık olduğunuzu belirtin

Influencer'ların en çok para kazandığı konu, markalı ortaklıklar... Bunun için de markalara "sizinle iş birliği yapabilirim" imajı vermeniz gerekir. Bunun için de en başta anlattığımız etkileyici biyografinize birkaç şey eklemeniz gerekiyor.

İş birlikleri için markaların size ulaşacağı telefon numarası ya da mail adresi yazmalısınız. DM'de bir iletişim şekli ancak pek de profesyonel görünmüyor. Büyük markalarla iş birliği yapmanız için daha profesyonel görünüm kazanmanız gerekir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bernie Sanders'ın popüler eldivenleri tükendi