Neden doluda otomobillerin daha çok arka camları kırıldı?

İstanbul'da yer yer taş büyüklüğünde yağan dolu araçlarda ciddi hasarlar meydana getirdi. Peki neden en çok arka camlar kırıldı? İşte cevabı...

28 Temmuz 2017, Cuma 13:34
A A
Araçlarda en yaygın hasar otomobillerin arka camlarında oldu. Bunun sebebi ise çoğu araçta arka camın havalı olması.

Arka camın havalı olmasından dolayı, şiddetle çarpan dolu tanesi arka camların daha kolay kırılmasına yol açtı.


PEŞİN PARA İLE ÇALIŞILIYOR, CAM STOKLARI TÜKENDİ


Oto camcıların önünde uzun kuyruklar oluştu. Camcılar meslek hayatlarının en yoğun günlerini yaşadı. Geceden bu yana uykusuz çalışan ustalar var. Bu geceyi de çalışarak geçirecekler. Stoklardaki camlar tükendi. Özellikle ticari araçlar, günün erken saatlerinde cam değiştirmek için oto sanayi sitelerini doldurdu. 300 TL ile 700 TL arasında taktırılan camlarda peşin paraya öncelik veriliyor. Oto camcıya gelenler sadece sıra alıyor. Gece saatlerine ertesi güne hatta bir hafta sonraya gün verilenler var.


KASKO VARSA BİLE PEŞİN PARA İSTENİYOR


Kaskosu olanlar da cam taktıramıyor. Hem Oto Camcılar Kasko evraklarıyla uğraşmak istemiyor hem de Kasko şirketlerinin sistemlerindeki ciddi yoğunluk işi yavaşlatıyor. Peşin parası olan camını taktırıyor. Kaskosu olanlardan da peşin ödeme yapabilenlerden fatura karşılığı parasını sigorta şirketinden daha sonra tahsil etmesi isteniyor.



İstanbullular şimdi de tamirci kuyruğunda! Dolunun zararları çok büyük


DOLU ÇOĞU ARAÇTA KAPORTAYI DA ÇÖKERTTİ


Sadece camcılar değil, kaportacılarda da yoğunluk yaşanıyor. Özellikle göçük giderme merkezlerine başvuranların sayısında büyük artış var. Dolu yağışı birçok arabanın kaportasına da zarar verdi. Çoğu aracın tavanı, ve ön kaputunda çökmeler meydana geldi.

Peki, araç sahiplerinin zararları nasıl karşılanacak? Sigorta Center Hasar Tespit Uzmanı Alparslan Gözüçukur, konuyla ilgili ilgilendirmede bulundu. Gözüçukur, trafik sigortasının bu hasarları karşılamayacağını belirtirken, kaskosahibi olanlar için durumun farklı olduğunu söyledi.


KASKODA İKİ FARKLI UYGULAMA


Kaskoların araçlardaki hasarı karşılayacağını ama uygulamanın poliçeden poliçeye fark gösterdiğini ifade eden Gözüçukur, ''Kimi kaskolar dolu hasarını mini onarım paketinden karşılarken, kimisi de hasar kaydı olarak işliyor'' şeklinde konuştu. Gözüçukur ayrıca, araçların kaskodan yaptırılması için sadece 'beyan'ın yeterli olacağını söyledi.


ONARIMDAN ÖNCE FOTOĞRAF ÇEKİN


Öte yandan ülkemizde 2. el otomobil pazarı oldukça hassas kriterler üzerinden dönüyor. Dolayısıyla aracınızı satarken ilginç sorularla karşılaşmamak ve sorun yaşamamak için, onarıma götürmeden önce doludan zarar görmüş haliyle mutlaka fotoğraf çekin

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.