Ekonomi Nissan Türkiye'nin hedefi yüzde 2,8

Nissan Türkiye'nin hedefi yüzde 2,8

Paylaş
Nissan Türkiye'nin hedefi yüzde 2,8

Nissan Türkiye'nin hedefi yüzde 2,8

Nissan Otomotiv A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, bu yıl en az 21 bin adetlik bir satış gerçekleştirmek istediklerini belirterek, "Bu da 2011 için öngördüğümüz 760 binlik bir pazarda yüzde 2,8 pazar payı yapmakla eşdeğerdir" dedi.

Haberin Devamı

Sancaktaroğlu, düzenlenen yıllık değerlendirme toplantısında yaptığı konuşmada, otomotiv sektöründe 2010 yılında ilk defa talebin arzdan daha fazla olduğunu kaydetti.

2010 yılında toplam otomotiv pazarının yüzde 38 oranında büyüme gösterdiğini dile getiren Sancaktaroğlu, Nissan’ın geçen yıl yüzde 81 oranında büyüdüğünü, yılı binek sınıfta yüzde 2,2, hafif ticari sınıfta yüzde 0,8 ve toplam pazarda ise yüzde 1,74 pazar payı ile kapattığını bildirdi.
Sancaktaroğlu, 2009 yılını yüzde 1,33 pazar payı ile kapatan Nissan’ın, 2010 yılında binek pazar payını yüzde 1,6’dan yüzde 2,2’ye çıkarırken, hafif ticari pazar payını da yüzde 0,8 olarak koruduğunu anlattı.

Nissan’ın, geçen yıl toplam otomotiv pazarında ise yüzde 1,74’lük bir pazar payına ulaştığına işaret eden Sancaktaroğlu, 2010 yılında toplam pazar yüzde 38 oranında büyüme gösterirken, Nissan’ın yüzde 81 ile pazardan daha fazla büyüdüğünü vurguladı.

Haberin Devamı

Sancaktaroğlu, Nissan’ın aralık ayında ise 3 bin 77 adetlik satış ile yüzde 2,1’lik bir pazar payı elde ettiğini dile getirerek, Nissan’ın bu sonuçlarla bugüne kadarki en yüksek adetlere ulaştığını ifade etti.

İlkim Sancaktaroğlu, "Özellikle düşük seyreden kur, bankaların kredi vermede istekliliği, tüketici kredi faiz oranları ve genel anlamda yaşanan istikrarlı ortam tüketici güven endeksinin kriz öncesi seviyelere çıkmasına neden oldu. Tüm markalarda olduğu gibi, bizim için de 2010 yılının en önemli konusu tedarik oldu, talebi karşılamakta ciddi sıkıntılar yaşadık ve hala da yaşıyoruz. Tüm bu tedarik sıkıntısına rağmen 2010 yılını tarihi bir başarı ile kapattığımız için çok mutluyuz" dedi.

Mart ayında 2010 yılında pazardan bağımsız 7 bin adet Qashqai satma hedefleri olduğunu anımsatan Sancaktaroğlu, o dönem için 3 yılda satılan adedin bir yıl içinde satılmasının oldukça iddialı bir hedef olduğunu, fakat 2009 yılında 3 bin 809 adetlik satışla "sınıfının en çok tercih edilen Crossover"ı olan Qashqai’nin satış başarısını sürdürdüğünü anlattı.

-"GEÇEN YIL 7 BİN 500 QASHQAİ SATTIK"-

Haberin Devamı

Sancaktaroğlu, 2010 yılında, bayi teşkilatlarının gayretleriyle, 7 bin 51 adet Qashqai ve 454 adet Qashqai 2 satışı ile toplamda Qashqai satışlarını 7 bin 500 adet seviyesine getirdiklerini bildirerek, böylece Qashqai’nin, ürün gamları içinde yüzde 85’lik büyüme oranıyla en çok tercih edilen model olma özelliğini bir kez daha gösterdiğini kaydetti.

2010 yılında, İstanbul’daki Auto Show Fuarı’nda lansmanını gerçekleştirdikleri Yeni Micra ve Juke modellerinin de yılın son iki ayında başarılı satış rakamlarına ulaştığına değinen Sancaktaroğlu, Juke modelinin 1.113, Micra modelinin ise 545 adetlik satış rakamıyla 2011 yılında görecekleri yoğun talebi şimdiden belli ettiğini anlattı.

Sancaktaroğlu, 2002 yılından bugüne kadar olan döneme bakıldığında Nissan’a ait en yüksek satışın 705 bin adet satışa ulaşan 2005 yılındaki pazarda 10 bin 520 adetlik satış olduğunu, 2010 yılında ise 760 bin 913 rakamına ulaşan pazarda, Nissan’ın 13 bin 264 adetlik satış adedi ile yılı kapatmayı başardığını belirterek, "Her geçen gün daha da büyüyen ve güçlenen Nissan markası artık ligini değiştirmenin ve ilk 10’a giren bir marka olmanın zamanının geldiğine inanarak tüm planlamalarını buna göre yapıyor" dedi.

Haberin Devamı

-KISA VE ORTA VADEDE EN ÖNEMLİ ÜÇ HEDEF...-

Nissan markasının, kısa ve orta vadede en önemli üç hedefinin, yüzde 3 pazar payına ulaşmak, müşteri memnuniyetinde ilk 3’e girmek ve araç parkını 3 katına çıkarmak olduğunu belirten Sancaktaroğlu, "Biliyorsunuz Nissan markasının global pazar payı yüzde 5,7’ler seviyesinde. Nissan, 2010 yılında Avrupa’da elde ettiği yüzde 3,1 pazar payı ile 1995 yılından beri en yüksek pazar payına ulaşmıştır. Nissan Türkiye olarak bizler de orta vadede yüzde 3’ü, sonrasında da yüzde 5,7’yi hedefliyoruz. Fakat bu büyümenin kontrollü olmasını da önemsiyoruz. Zira müşteri memnuniyetinden ödün vermeden büyümek istiyoruz. Bayi ve servis teşkilatımızın da iş hacimlerini artırırken Nissan markasının yeni temsil noktalarını da açacağız" diye konuştu.
İlkim Sancaktaroğlu, 2011 yılı için toplam pazar beklentilerinin en az 2010 rakamları kadar olması yönünde olduğunu dile getirerek, ekonomik göstergelerde, özellikle siyasi arenada bir gerginlik ya da belirsizlik olmaz ve mevcut ekonomik koşulların sürdürülebilmesi durumunda pazarın bu seyrini korumasını beklediklerini söyledi.

Haberin Devamı

"Bu sene en az 21 bin adet satış gerçekleştirmek istiyoruz. Bu da 2011 için öngördüğümüz 760 bin’lik bir pazarda yüzde 2,8 pazar payı yapmakla eşdeğerdir" diyen Sancaktaroğlu, toplam satışlarında ilk 3 sırayı Qashqai, Juke ve Micra’nın almasını beklediklerini kaydetti.
Sancaktaroğlu, "Özellikle 2010 yılının son iki ayındaki talebin devam etmesi durumunda, araç tedariki sağlanabilirse satışlarımızı 21 bin adedin üzerine çıkarabileceğimizi düşünüyoruz. 2011 yılında ürün gamına Murano Dizel’i katmayı planlıyoruz. Ocak ayı ile birlikte Navara’nın yeni 3.0 V6 versiyonunu satışa sunduk. Bu çok özel bir araç olup özel sipariş ile getirilecektir. 230 HP güç, 550 Nm Tork üreten bu motor ile Navara, liderliğini bir kez daha kanıtlayacaktır. 2011 yılında sizleri ve tüketicileri bir sürprizin beklediğinin de müjdesini vermek istiyorum. Yılın son dönemlerine doğru bu sürprizi sizlerle de paylaşıyor olacağız" dedi.