Ofiste çalışanlar için oturarak kilo verme tüyoları

Ofiste uygulanabilecek diyet arayışlarına hepimiz zaman zaman giriyoruz. Yoğun çalışanlar için diyet programı uygulamak zor olsa da masa başı çalışanlar için diyet programı bulmak mümkün. Yani oturarak kilo vermenin de yolları var. Ofiste diyet öğlen yemeği yiyip, hayatınızı hareketlendirirseniz veremeyeceğiniz kilo yok. Günde fazladan attığınız 500 adım, 25 kalori yakmak demek. Bunu seneye vurduğunuzda yeme alışkanlığınızı hiç değiştirmeseniz de iki kilo vermiş olacaksınız. İşte oturarak çalışanlar için oturarak kilo verme tüyoları!

14 Ağustos 2020, Cuma 14:49 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 150 yıl öncesine göre günde 1500 kalori daha az harcıyoruz

150 yıl öncesine göre günde 1500 kalori daha az harcıyoruz

Mayo Clinic'de Profesör olan James Levin'e göre, 150 yıl öncesine göre günde 1500 kalori daha az harcıyoruz. Bu da yılda beş kilo almaya denk geliyor. Masanıza yapışık yaşıyorsanız taşınması gereken bir evrak olduğunda bunu bizzat kendiniz yapmaya gayret edin. Çay veya su gibi ihtiyaçlarınızı çaycı getirmesin. Siz kalkıp alın. Bu şekilde gün içinde az da olsa hareket etmiş ve 30 kalori daha fazla yakmış olursunuz.

 İş arkadaşlarınızla iddiaya girin

İş arkadaşlarınızla iddiaya girin

Bir grup kilolu insan üzerinde yapılan bir çalışmada acıktıkları zaman yeşil elma, nane şekeri, vanilya ya da muz gibi tatlı kokularını içine çekenlerin altı ay içinde yaklaşık 10 kilo verdikleri ortaya çıktı. Chicago'daki Smell & Taste Treatment and Research Foundation'da Nöroloji Direktörü olan Alan Hirsch, kokunun açlığı tetiktediğine değil bastırdığına inanıyor. Hirsch "Oda spreylerine dayanamıyorsanız, masanızda yeşil elma kokulu bir şeyin olması açlık krizlerini bastırır" diyor.

Yemeğe konsantre olun

Yemeğe konsantre olun

American Dietetic Association'ın bir raporuna göre haftada en az iki-üç defa öğlen yemeklerini masalarında yiyor. Yemek yiyeceğiniz zaman kendinizi işten uzak tutun ve yediklerinize konsantre olun. Ne yediğinizin farkında olursanız bütün gün atıştırmaktan kendinizi kurtarmış olursunuz.

Yiyecekleri sol tarafa koyun

Yiyecekleri sol tarafa koyun

Eğer acil durumlar için sakladığınız çikolatalar varsa onları sol tarafınızda bulunan bir çekmeceye kaldırın. Neden mi? Dartmouth College araştırmacılanna göre, insanlar solak da olsa sağlak da, sağ taraflarında olan şeylere uzanma eğilimi gösteriyor. Siz en iyisi, masanızda, sağ elinizin altında meyve bulundurun. Böylece atıştıracağınız zaman çikolata değil onları yemiş olursunuz.

Şeffaf kaplar kullanmayın

Şeffaf kaplar kullanmayın

İradenizi desteklemek ve kendinize işkence etmemek için şekerlemeleri gözünüzün önünden kaldırın. Onları içi görünmeyen bir kavanoza doldurun. Cornell Üniversitesi Food and Brand Lab'in yaptığı bir çalışmaya göre, çalışanların yüzde 71'i şekerleme türü abur cuburları içi gözüken bir kapta durduklarında daha çok yiyor. Kaldırın ve kurtulun.


 Kahve yerine yeşil çay

Kahve yerine yeşil çay

Ofiste olduğunuz saatler içinde kupanıza normal çay yerine yeşil çay doldurun. American Journal of Clinical Nutrition'da yer alan bir çalışmaya göre, fincanlarını üç ay boyunca her gün yeşil çayla dolduranlar, normal çay içenlere oranla bir kilo daha fazla veriyor. Yeşil çayda bulunan antioksidan ve catechin, vücudun kalori yakmasını ve yağ oranını düşürmesini sağlıyor.

 Sevdiğiniz şeyleri koklayın

Sevdiğiniz şeyleri koklayın

Bir grup kilolu insan üzerinde yapılan bir çalışmada acıktıkları zaman yeşil elma, nane şekeri, vanilya ya da muz gibi tatlı kokularını içine çekenlerin altı ay içinde yaklaşık 10 kilo verdikleri ortaya çıktı. Chicago'daki Smell & Taste Treatment and Research Foundation'da Nöroloji Direktörü olan Alan Hirsch, kokunun açlığı tetiktediğine değil bastırdığına inanıyor. Hirsch "Oda spreylerine dayanamıyorsanız, masanızda yeşil elma kokulu bir şeyin olması açlık krizlerini bastırır" diyor.






 Telefonda konuşurken yürüyün

Telefonda konuşurken yürüyün

American Council on Exercise'da psikolog olan Cedric Bryant, "Bir kulaklık edinin ve telefonda konuşurken yürüyün. Bir pedometre edinin. Böylece günde kaç adım attığınızı da öğrenmiş olursunuz" diyor. Günde ekstradan attığınız 500 adım, 25 kalori yakmak demek. Bunu seneye vurduğunuzda yeme alışkanlığınızı hiç değiştirmeseniz de iki kilo vermiş olacaksınız. Belki iş arkadaşlarınız sizinle dalga geçecek ama sahilde kimin daha güzel görüneceği de ortada!

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Tarih boyunca yapılmış en ilginç 11 diyet