Ofiste sağlıklı kalmanın 6 püf noktası

Ofislerde çalışan kişilerin gün boyu yaşadığı birçok sağlık sorunu var. Bunların başında da sürekli bilgisayar karşısında oturmak ve hareketsiz kalmak geliyor. Hazır “23-29 Eylül Ofiste Sağlık Farkındalık Haftası'nı yaşarken gelin Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Arel Gereli'nin bu konudaki önerilerine kulak verelim...

26 Eylül 2019, Perşembe 09:30
A A
OFİSTE OMUZLARINIZI GERİ ALIP DİK OTURUN

OFİSTE OMUZLARINIZI GERİ ALIP DİK OTURUN

Özellikle uzun süre öne eğik çalışan kişilerin; hem kendilerini hem de kürek kemiklerini daha dik konumda tutmaları şart. Kürek kemiğinin öne doğru tutulması çevreleyen kasların uyumunu bozarak ağrıya neden oluyor. Dahası bu kasların uyumsuz çalışması uzun dönemde omuzda kas yırtığına yol açabiliyor. Omuzda kas yırtığı ise kendini gece ağrısı ve hareket kaybı ile gösteriyor. Bu nedenle kendi kendinize dik durmaya çalışın, dik durmayı tercih edin.

30 DAKİKADA BİR 3 DAKİKA DOLAŞIN

30 DAKİKADA BİR 3 DAKİKA DOLAŞIN

Hareketsiz kalmak hareket etmekten daha zordur. Çünkü hareketsiz kalmak için kaslarımızı devamlı kasılı tutmamız gerekir. O nedenle ofis çalışanları bütün gün oturduğu halde kronik yorgunluk çekerler. Omuz ve kolları sabit tutmak için bu bölgedeki kasların devamlı kasılı durması ise spazm ve ağrıyla sonuçlanacaktır.

BİLGİSAYAR EKRANINIZI GÖZ HİZANIZDA TUTUN

BİLGİSAYAR EKRANINIZI GÖZ HİZANIZDA TUTUN

Bilgisayar ekranınızı göz hizanızda, klavyenizi kollarınız rahat pozisyonda olacak şekilde gövdenize yakın tutun. Klavyeye doğru uzanarak omuzlarınızı öne doğru açılandırmaktan kaçının. Klavye ve farenin kol eklemlerinizi bükük tutmayı engelleyecek mesafede olmasına özen gösterin. Dirsek ve el bileklerinin bükük durumda uzun süre kalması bu bölgelere komşu sinirleri sıkıştırarak ellerde uyuşma, ağrı ve güç kaybı ile sonuçlanabiliyor.


İLETİŞİM ARAÇLARINI GEREKSİZ KULLANMAYIN

İLETİŞİM ARAÇLARINI GEREKSİZ KULLANMAYIN

Cep telefonunun amacı dışında ve aşırı kullanımı, iletişim için yazılı mesaj kanallarının tercih edilmesi, özellikle el ve ön kol bölgesi eklem ve kaslarda kronik ağrıya yol açıyor; bir anlamda onların kullanım ömrünü tüketiyor. Bu nedenle iletişim araçlarını günlük yaşantınızda gereksiz yere kullanmamaya çalışın.


ARKADAŞLARINIZI UYARIN

ARKADAŞLARINIZI UYARIN

Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Arel Gereli “Ne kadar dikkat edersek edelim günün yoğunluğu içinde bu noktaları gözden kaçırabiliyoruz. O nedenle ofis çalışanları birbirlerini uyarmalı, farkındalığı artıracak şekilde birbirlerini motive etmeliler. Çünkü emin olun iş arkadaşlarınız da sizin çektiğiniz ağrıları çekiyor” diyor.

GECE AĞRINIZ OLUYORSA HEKİME BAŞVURUN

GECE AĞRINIZ OLUYORSA HEKİME BAŞVURUN

Gün içinde çekilen ağrılar iş çıkışı veya tatil dönemlerinde rahatlayabiliyor. Çünkü soruna maruz kaldığınız süre bittiğinde eklemler, kaslar, tendonlar ve sinirler kendini toparlayabiliyor. Ancak ağrılarınız gece de devam ediyorsa vücudunuzun iyileştiremediği bir durum söz konusu olabilir. O sebeple omuz, kol ve ellerinizde gece ağrısı varsa mutlaka bir uzmana başvurun.

Sıradaki haber yükleniyor...