Öfkenizi kontrol edin!

Öfkenizi kontrol edin!

Uzmanlar son günlerde artan toplumsal şiddet olaylarına karşı öfke kontrolü için uyarıyor

11 Temmuz 2012, Çarşamba 10:26 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Uzmanlar son günlerde artan toplumsal şiddet olaylarına karşı öfke kontrolü için uyarıyor.

İşte öfkeyi yenmenin yöntemleri:

Çiçek koklar gibi nefes alın

Burundan yavaşça (6’ya kadar sayarak) bir çiçek kokluyormuş gibi nefes almak, 2 saniye kadar tutmak ve ağızdan çok yavaş (12’ye kadar sayarak) birmum üflüyormuş gibi nefesini vermek öfkeyi azaltıyor ve sakinleşmeyi sağlıyor. Ayrıca , vücudun rahat bir pozisyonda ve gevşek olması önemlidir. Karını dolduracak şekilde derin nefesler alınması önemlidir; göğsün üst kısmıyla nefes almak rahatlatıcı olmaz. Nefes alınıp verildiğinde göğüs değil, karın şişmelidir.

Huzurlu bir yeri hayal edin

Bir başka öfke kontrol yöntemi bedensel gerginliği azaltmaya yardımcı olacak teknikler kullanmaktır. Bireyi gevşetecek ve kendisini rahatlamış, huzurlu hissedeceği bir yer ya da ortam hayal etmek ve gözünün önüne getirmeye çalışmak sakinleşmek açısından önemli ve yardımcıdır.

Derinlemesine gevşeme egzersizi

Kas gevşeme egzersizleri de rahatlamaya yardımcı olacaktır. Derinlemesine gevşeme de denilen bu teknikte süre 10-20 dakika kadardır.

Hemen gerçekçi düşünün

Kızgın olduğumuz zaman genellikle, olayları istemeden abartılı ve çarpıtılmış olarak algılarız. Bu tür düşünce biçimlerini fark etmek ve yerine daha gerçekçi olanları yerleştirmek önemlidir.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Posta Gazetesi Haydar Dümen’e sorulan yeni sorular (6 Mart 2021 )