Omurga egzersizlerinde doğru bilinen yanlışlar

Hem stresten hem de hareketsiz kalmaktan hızla etkilenen bel bölgesi, bize evde kaldığımız zamanı zehir edebilir. Evimizin ‘uygunsuz’ koşullarında mesai yapmak, sadece ekranlar aracılığıyla sosyalleşebilmek, yanlış oturma pozisyonu, hareketsizlik, güneşsizlik... Salgınla beraber bunlar da hayatımıza girdi. Bu problemlerin uzun vadede yaratabileceği olumsuzluklara karşı önlem almak şart. Omurga sağlığı düzenli egzersizlerle sağlanabilir. Ancak omurga ve sırt egzersizlerini bilinçli yapmak, kendimize zarar vermek sakatlanmaların önüne geçmek için çok önemli. İşte omurga sağlığına dair doğru bildiğini 7 yanlış ve yapılması gerekenler!

09 Mayıs 2020, Cumartesi 17:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

  • Uzun süre aynı pozisyonda hareketsiz kalmak sizi daha sağlıklı yapmaz. Uzun süre masa başında oturmanız, televizyon izlemeniz, bilgisayar başında uzun süreli yanlış pozisyonda durmanız veya aynı pozisyonda uzun süreli uzanma eylemi gerçekleştirmeniz sizi dinlendirmek yerine belinizde ağrı şikayetlerinizin artmasına neden olacaktır.
  • Hafif başlayan bel ağrılarınız aslında uzun süre hareketsiz kaldığınızın ve hatalı hareket alışkanlıklarınızın göstergesi olabilir.
  • Bel ağrınız olduğunda uzun süreli istirahatten kaçınmalısınız. Uzun süre hareketsiz kalmanız vücudunuzdaki yeterli dolaşımın azalmasına neden olmaktadır. Vücudunuzda dolaşımın azalması ağrılı bölgenizin yeterli miktarda kanlanmasına ve beslenmesine engel olacaktır. Yeterli beslenemeyen dokularınızda ağrı şiddetiniz artacak bunu takiben kas spazmlarınız, ağrı bölgesinde hassasiyet tarzında şikayetlerinizde artış olacaktır.

  • Uzun süre oturmanız ayakta durmanızdan daha sağlıklı değildir. Dik pozisyonda ayakta durduğunuzda belinize binen yük, bükülmüş şekilde oturmanıza oranla binen yükün neredeyse yarısı kadardır.
  • Çok sert veya çok yumuşak yataklar beliniz için sağlıklı değildir. Sert yatakları tercih etmeniz bel boşluğunuzun ideal olarak desteklenmesine engel olacaktır. Çok yumuşak yatak seçmeniz ise omurganızı yeterince desteklemeyecektir.
  • Size ağır gelecek sporlar yapmak sizi daha sağlıklı yapmayacaktır. Kontrolsüz yapılan spor ve egzersizler belinize binen yükü arttıracak yaralanma seviyenizi maksimuma çıkartacaktır.


Peki ne yapmalı?

Peki ne yapmalı?

  • Güne size uygun belirlenen egzersizler ile başlayabilirsiniz.
  • Gün içinde uzun süreli aynı pozisyonlarda duruşlardan kaçınmalısınız.
  • Kendinize günlük hareket hedefleri koyup hedefinize ulaşmaya çalışmalısınız.

  • Oturuken bel bölgenizi yastık vb.ekipmanlarla desteklemelisiniz.
  • Ev içinde kısa süreli çok tekrarlı düzenli yürüyüşler yapmalısınız.
  • Yatak seçiminde orta sertlikte sizi rahat ettirecek yataklar tercih etmelisiniz.

  • Sizi çok yoracak spor vb. aktiviteleri hafifletmelisiniz.
  • Günlük rutininize egzersizler eklemelisiniz.
  • Ağrılarınız tüm önlemlerinize rağmen azalmıyorsa mutlaka bir uzmana başvurmalısınız.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kamburluğa karşı 12 basit egzersiz