Ekonomi 'Ortalama hız cezası' yememek için mola vermek de işe yaramıyor

'Ortalama hız cezası' yememek için mola vermek de işe yaramıyor

Paylaş
'Ortalama hız cezası' yememek için mola vermek de işe yaramıyor

1 Temmuz 2017 tarihinden itibaren uygulanmaya başlanan HGS/OGS gişeleri arasındaki ortalama hız ölçüm sistemi, sürücülerin tepkilerine yol açtı. Gişeler arasındaki mesafeyi belirlenenden daha kısa sürede kateden sürücüler, yolda ya da gişe önlerinde bekleme yaparak süre doldurmaya çalışıyordu ama bunun da işe yaramadığı ortaya çıktı

Özellikle yaz aylarında yoğun olarak kullanılan İzmir-Aydın otobanının çıkışında yoğun araç kuyrukları oluşmaya başladı. Sürücüler yol boyunca hızlı gidip çıkış gişesine geldiklerinde belirlenen sürenin dolmasını bekliyorlar. (Devlet tarafından belirlenen limitlere göre, İzmir-Aydın arasının en hızlı 1 saat 10 dakikada gidilmesi öngörülüyor. Bundan daha kısa sürede bu yolu katedenler ceza yiyor.)

Avukat Cevat Kazma, süre doldurmak için mola vermenin sürücüleri ceza yemekten kurtarmayacağını, otoyollarda belli aralıklarla bulunan kameralar ile de hız ölçümü yapıldığını söyledi.


ORTALAMA HIZLARI ÖLÇÜLÜYOR


Emniyet Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokolle 1 Temmuz 2017 tarihinden itibaren araçların otoyollardaki hızları ve gişelere giriş çıkış süreleri dikkate alınarak, hız ihlali yapan sürücüler hakkında cezai işlem uygulanmaya başlandı.

Ancak Türkiye genelinde uygulamaya başlanan bu yöntem ile birlikte, gişeler arasındaki belirtilen süreyi daha erken zamanda kat eden sürücüler gişe çıkışlarında beklemeye başladı. Konuyla ilgili görüş bildiren Avukat Cevat Kazma, gişeler arası hız koridorunun işleme alınmasının sürücüleri hızlı gitmekten vazgeçirmediğini ifade etti.


MOLA VEREREK BEKLEME ÇÖZÜM DEĞİL


Sürücülerin hızlı gidip çıkış gişesine gelmeden mola vererek belirlenen sürenin dolmasını beklemelerinin bir çözüm olmadığını belirten Avukat Cevat Kazma, hız koridorlarının yol boyunca yer alan kameralar ile de ölçümlendiğini vurguladı. Cevat Kazma, “Bu sistem devreye girdi diye EDS ve radarlar devre dışı kalmadı” uyarısında bulundu.

MESAFE-SÜRE HESAPLAMALARINA DİKKAT!


Hız sınırını yüzde 10-30 arası aşanların 154 TL, yüzde 30’dan fazla aşanların ise 427 TL ceza ödeyeceğini belirten Cevat Kazma, sürücüleri HGS/OGS noktaları arasındaki mesafe ve süre bilgilerini dikkatli hesaplamaları konusunda uyardı. Örneğin, Avcılar – Mahmutbey gişeleri arasındaki mesafeyi 10 dakikadan ya da Mahmutbey – Edirne gişeleri arasındaki mesafeyi ise 1 saat 50 dk. dan daha kısa sürede tamamlayan sürücüler hız sınırını aşmış sayılacak.

Ankara-İstanbul, İstanbul-Edirne, İzmir-Aydın, Niğde-Şanlıurfa, Adana-Mersin ve Adana-Şanlıurfa otoyollarında yeni uygulamanın başlandığını belirten Cevat Kazma, bu uygulamanın sürücülere ve yolculara güvenli bir şekilde seyahat imkânı sunduğunu söyledi.

CNNTÜRK

Haberin Devamı