Ekonomi Otokar 5 kıtaya yayıldı

Otokar 5 kıtaya yayıldı

Paylaş
Otokar 5 kıtaya yayıldı

Türkiye'nin en büyük özel sermayeli savunma sanayi şirketi Otokar, 50 yaşında. Genel Müdür Serdar Görgüç, “Otokar, kendi tasarımlarını üretiyor, kendi markası ile 5 kıtada ürün satıyor” dedi

OTOMOBİL PROFESÖRÜ- HAKAN ÇELİK
hakan.celik@posta.com.tr

Özel pazarlar tanımladı


Türkiye’nin ilk otobüsü, ilk zırhlı aracı, ilk tehlikeli madde taşıyan tankeri gibi ilklere imza atan Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, 50’nci yaşını kutladı. Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç “Otokar, otobüs pazarının lider markası, Türkiye’nin en büyük özel sermayeli savunma sanayi şirketi. Otokar, özel pazarlar tanımlayıp, bu alanlarda uzmanlaştı. Pazarda görülmeyen fırsatları değerlendirebilmesi en büyük avantajı oldu” dedi.

Yıllık büyüme yüzde 25

Otokar’ın önceki gün İstanbul’da düzenlenen 50’nci yıldönümü organizasyonunda konuşan Görgüç, Otokar’ın bağımsız bir üretici olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu: “Otokar, kendi tasarımlarını üretiyor, kendi markası ile 5 kıtada ürününü satıyor. Otokar’ın bu özelliği ticari araç pazarının yanında savunma sanayisinde de olumlu sonuçlar doğuruyor. Bu özelliklerimiz ile yıllık ortalama büyümemizi yüzde 25’lere ulaştırdık.”



Otokar’ın ürettiği Türkiye’nin ilk otobüsü.

Milyonlarca insanın hayatına dokunuyor



Otokar, zırhlı araç da üretiyor.


Koç Holding Başkanı Mustafa Koç, Otokar’ın 50’nci yıldönümü organizasyonunda yaptığı konuşmada Otokar’ın çok yönlü yapısı ile milyonlarca kişinin hayatına dokunmaya devam ettiğini söyledi. Koç, “Her gün binlerce Otokar otobüsü, minibüsü milyonlarca yolcu taşıyor; askeri araçları Mehmetçiğe hizmet ediyor, lojistik araçları tonlarca yük taşıyarak ekonomi çarklarının dönmesine vesile oluyor” ifadelerini kullandı.

Dönüşü muhteşem oldu

40 milyon satış rakamıyla dünyanın en fazla satan otomobili unvanına sahip Toyota Corolla, ‘Made in Turkey’ imzasıyla yenilendi. Toyota’nın Adapazarı fabrikasında 150 milyon euro yatırımla üretilecek yeni Corolla’nın sır perdesi geçen hafta kalktı. 11’inci jenerasyon Corolla’nın Avrupa tanıtımı İstanbul’da gerçekleşti ve otomobil tutkunlarıyla buluştu. Toyota Türkiye, bantlardan inecek yeni modeliyle yıllık üretimini 200 bin adede yükseltecek. Adapazarı, yeni Corolla ile ihracat pazarlarının sayısını 30 ülkeden 52’ye ulaştıracak. Çalışan sayısı 900 kişi artacak. Yerli Toyota Corolla, Temmuz sonundan itibaren piyasaya sunulacak.


Yeni Toyota Corolla’nın biri dizel 3 motor seçeneği var. 6 ileri manuel şanzımanlı 1.33 litre benzinli versiyon 100 km’de ortalama 5.6 litre yakıt tüketiyor. CVT şanzıman seçeneğine sahip 1.6 Valvematic benzinli Multidrive S versiyonda yakıt tüketimi yüzde 27 düşürülmüş. Otomobil 100 km’de 5.6 litre harcıyor. Corolla’nın 1.4 D-4D motora sahip dizel versiyonu 6 ileri manuel şanzımanla 100 km’de 4.1 litre yakıyor


Satış hedefi 50 bin

Yeni Corolla’nın lansmanında konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, yeni Corolla’nın Toyota’nın yükselen hedeflerinde anahtar rol oynayacağını belirterek, “İlave ürünler alabilirsek 2013’te 40 bin adedi zorlayacağız. 2014’te yeni Corolla toplam 50 bin adetlik satış hedefine ulaşmakta büyük katkı sağlayacak” dedi.

Tek kişilik canavar



Lamborghini’nin 50 yılı şerefine Walter De Silva tarafından geliştirilen tek kişilik sıra dışı otomobil, Lamborghini Egosita’nın kelime anlamı ‘bencil’. Gücünü 600 beygir üreten 5.2 litrelik V10 motordan alan Lamborghini Egoista, sıra dışı ve son derece özgün karakterde bir araç. Walter De Silva’nın ekibi tek koltuklu bir araç yaratmayı tercih ederek Lamborghini’ye özgü saf sürüş keyfi, performans ve tasarımı limitlerin ötesine taşıdılar. Sürücüye özel bir takım elbise gibi hazırlanan, sökülüp takılabilen kokpit, aracın geri kalanıyla bütünleştiğinde teknik, mekanik ve aerodinamik açıdan mükemmel bir ünite yaratıyor. Lamborghini geleneğine uygun olarak, Egoista’nın ilham kaynağı bir kez daha havacılık dünyasından: acil durumda fırlatılabilen kokpitiyle, Apache helikopteri.

MAZDA'NIN AMİRAL GEMİSİ



Mayıs’ta satışa sunulan Mazda 6, Avrupa lansmanını takiben Türkiye’de de tasarımı ve yeni teknolojileriyle ses getirdi. Mazda’nın yeni jenerasyon modellerinin ikincisi olan yeni Mazda 6’nın sadece dinamik tasarımıyla büyümekle kalmayıp, teknolojisiyle de dikkat çektiğini belirten Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, Yeni Mazda 6’nın Türkiye’de 117 bin TL anahtar teslim fiyatı ile satışa sunulduğunu ve büyük ilgi gördüğünü söyledi. Mazda 6, ilk etapta 2.0 litrelik sedan benzinli SKYACTIV-G 165 BG ve altı ileri otomatik şanzıman ile birlikte sunuldu. Mazda 6, 5.9 litrelik ortalama yakıt tüketirken yalnızca 135 g/km CO2 emisyonu üretiyor. Mazda 6 geçtiğimiz günlerde Avrupa AUTO BILD 2013 Tasarım Ödülünü ‘Orta ve Üst Sınıf’ kategorisinde kazandı. Tasarım dili ile Uluslararası 2013 red dot tasarım ödülünü de alan yeni Mazda 6, kazaların önlenmesine yardımcı olmak ve herhangi bir kaza olması durumunda kazanın şiddetini azaltmak üzere tasarlanmış. Aras, son teknoloji ürünü pasif ve aktif güvenlik sistemlerinin yanı sıra Mazda’nın sensör tabanlı güvenlik aygıtlarını barındıran i-ACTIVSENSE teknolojisine sahip.

Haberin Devamı