Patatesin kabuğunu sakın çöpe atmayın!

Patates içerdiği birçok faydalı vitamin ve mineral ile ölçülü tüketildiğinde oldukça sağlıklı bir besin. Ancak patatesin faydalarının bir kısmı da kabuğunda saklı...

02 Nisan 2019, Salı 13:59
A A
LİF KAYNAĞIDIR

LİF KAYNAĞIDIR


Bir patateste bir gün için hedeflenenin dörtte biri kadar olan 7 gram diyet lif vardır ama kabuksuz olduğunda bu oran sadece 1 grama düşer. Bu sizin çok daha uzun bir süre tok hissetmenizi sağlar, kalp krizi riskini ve kolesterolü düşürür, şeker hastalığına yakalanma ihtimalini önler.

POTASYUM KAYNAĞIDIR

POTASYUM KAYNAĞIDIR


Kabuğu ile birlikte pişirilmiş iri bir patates yaklaşık 1,600 miligram potasyum içerir, yani tüm bir gün için önerilen miktarın yarısı kadar ve potasyumuyla ünlü muzdan neredeyse 4 kat fazla. Bunun dışında potasyum kan basıncının düşmesinde büyük rol oynar.

İYİ BİR MANGANEZ KAYNAĞIDIR

İYİ BİR MANGANEZ KAYNAĞIDIR


Manganez, protein, karbonhidrat ve kolesterol işlemede önemli bir rol oynar. Bir patatesin kabuğunda önerilen günlük ihtiyacın yüzde 33’ü bulunur.

VİTAMİN B6 AÇISINDAN ZENGİNDİR

VİTAMİN B6 AÇISINDAN ZENGİNDİR


B6 vitamini, kardiyovasküler, sindirim, bağışıklık kas ve sinir sistemleri için önemlidir. Ayrıca beyin hormanları için faydalıdır. Kabuklu iri bir patates günlük B6 vitamin ihtiyacının yüzde 46’sını karşılar.

C VİTAMİNİ KAYNAĞIDIR

C VİTAMİNİ KAYNAĞIDIR


Patatesin kabuğunda aynı zamanda oldukça yoğun C vitamini de bulunmaktadır. İri bir patatesin kabuğunda 29 mg C vitamini bulunur, yani bu vitaminle anılan portakalın 3 katı kadar ve günde almanız gerekenin yarısı kadar. Aynı zamanda bir antioksidan olarak ve yaraların çabuk iyileşmesi için de çok faydalıdır.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.