Peugeot 308 1.6 THP ile 1. Etap tamamlandı

Peugeot 308 1.6 THP ile 1. Etap tamamlandı

08 Aralık 2011, Perşembe 15:00 Son Güncelleme:
A A
Peugeot 308 1.6 THP ile 1. Etap tamamlandı

Geçtiğimiz ay başladığımız Peugeot 308 1.6 THP uzun dönem testimizde 4000 km’yi geride bıraktık. Türkiye’nin çeşitli coğrafyalarında ve hava koşullarında sürdürdüğümüz testimizden işte ilk izlenimler…



Yazı: Selim ERKEK

2007 yılından beri Peugeot 307’nin yerine üretilen model, geçtiğimiz aylarda geçirdiği makyaj operasyonunun ardından daha zengin bir donanıma ve daha iyi teknik verilere kavuştu. 307 modelinde bir dizi sorunlarla boğuşan Fransız üretici kötü imajı silmek için çok çalışmış. Avrupa’daki arıza istatistiklerine baktığımızda da 308’in iyi yerlerde olduğunu görüyoruz.  Marka bu modeliyle tüketicinin güvenini tekrar kazanmaya çalışarak Alman rakiplerine kaptırdığı müşterileri geri almak istiyor. Test aracımızda 308’in en güçlü benzinli motor seçeneği 1.6 THP görev yapıyordu.

 

Tasarım
Geçtiğimiz aylarda geçirdiği makyaj operasyonunun ardından daha taze bir görünüme kavuşan 308 teknik olarak da daha iyi hale getirilmiş. Ufak tasarım değişiklikleriyle sınıfının en iyi değeri olan 0.28 cd’lik sürtünme katsayısına kavuşan 308, artık rüzgardan daha rahat kurtuluyor. Bunun anlamı rüzgarı yenmek için harcayacağınız paranın azalması!  Makyajla beraber son zamanların modası LED gündüz farlarına da kavuşmuş olması şaşırtıcı değil. Bir çift diş gibi görünen LED farlar 308’i daha fark edilebilir kılıyor. 308’in profil görünümünde en çok büyük ayna yapısı dikkat çekiyor. Ön kelebek camının hemen altına yerleştirilmiş büyük ayna yapısı yüksek hızlarda rüzgar sesi yapsa da güvenlik açısından önemli.  308’in arka kısmı ise son derece şık görünüyor. Stop grubunun görüntüsü geceleri çok dikkat çekici. Tamponun alt kısmında yapılan ufak değişiklik biraz daha sportif bir görünüm elde edilmesini sağlamış. Bu Fransızın 156 beygir gücünde olduğunu belirten hiçbir etiketinin olmaması bazı sürücülerin hayal kırıklığına uğramasına neden oluyor. Gaza basmamızla beraber onların şaşkın bakışlarından uzaklaşabiliyoruz.  308’in 4276 mm’lik uzunluğu Citroen C4’den 53 mm, Ford Focus’tan 59 mm ve Opel Astra’dan 143 mm daha kısayken, Renault Megane’dan 20 mm, VW Golf’ten ise 77 mm uzun. 430 litrelik bagaj hacmini ise koltukları yatırarak 1398 litreye çıkartmak ise çok kolay.

 

İç mekan

Fransız şıklığı ile şekillendirilmiş ön konsol geniş tutulmuş. Sade görünen iç mekanda ilk olarak kaliteli malzemeler dikkatimizi çekiyor. Yumuşak yapılı konsol kaplaması ve kapı içleri kalite algısını yükseltiyor. Yeni tasarlanan koltukların iyi yan destekleri de beğenimizi kazanan diğer detaylardan. Orta konsolun yapısı 308’in yaşını belli ediyor ancak hala çok ergonomik. Makyajdan sonra standart hale gelen ESP sistemi ses sisteminin üzerindeki bir butonla devreden çıkartılabiliyor. PSA grubu araçların neredeyse hepsinde aynı olan ses sisteminin USB ve AUX girişlerinin olması kullanım kolaylığı sunuyor.  Direksiyonun arkasındaki butonlarla da kontrol edilebilen müzik sisteminin ses kalitesi için vasatı aşamıyor diyebiliriz. Keşke bir subwoofer desteği olsaydı. 308’de hala Peugeot’nun klasik direksiyon simidi görev yapıyor. Sıkıcı göründüğünü söylemeliyiz!  Bu ailede yeni bir direksiyon simidi görmek için bir sonraki jenerasyonu beklemek zorundayız.

 

Motor
Türkiye’de satılan Peugeot 308 motor gamının tamamını 1.6 litrelik üniteler oluşturuyor. İki benzinli ve iki dizel motor seçeneği sunan 308 herkese uygun bir alternatife sahip.  Uzun dönem test aracımızda 308’in en güçlü benzinli motoru olan THP ünite görev yapıyordu. Bu motor benzer güç üreten atmosferik motorlara göre çok daha ekonomik olmasının yanı sıra hacminden dolayı da ÖTV ve MTV avantajına sahip. MINI, Citroen ve Ford modellerinde de benzer motor güçleriyle görev yapan ünite 6000 d/d’de 156 hp güç üretirken 1400 d/d’den sonra sunduğu 240 Nm tork değeriyle bizim en beğendiğimiz motorlar arasında. Gücünü 6 kademeli tam otomatik şanzımanla ön tekerlere gönderen 308 bu segmentin en hızlı modellerinden biri olmayı başarıyor. Şanzımanın manuel olarak vites değişimine imkan sağlaması büyük avantaj. 1312 kg ağırlığındaki otomobili 9,1 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motor 212 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Ara hızlanmalarda sürücüsünü memnun eden modelin tüketim değerleri şehir içi trafikte fazlasıyla yükseliyor. 4000 km’yi geçen testimizde ortalama tüketim değeri 8.5 lt/100 km civarında seyrediyor. 308’in daha tutumlu ve çok daha performanslı olamamasının ana sebebi otomatik şanzımanı. Motorun gücünü törpüleyen şanzıman konfor açısından çok büyük avantajlar yaşatsa da yavaş vites düşürmesi ve tüketimi arttırmasıyla canınızı biraz sıkabilir. 

 

Konfor ve yol tutuş

308’in en iddialı olduğu konulardan biri sessizliği. 308’le yaptığınız yolculuklarda yalıtımın ne kadar önemli olduğunu anlayacaksınız. Sessiz iç mekan yolculuğu yorucu olmaktan çıkarıyor. Yeni koltuklarını da beğendiğimiz model, arka koltuklarda sunduğu diz mesafesiyle beklentileri karşılıyor. Koltukların şeklini koruyan yapısı ve leke tutmaması aracı uzun süre kullanacak müşterileri sevindirecektir. 308’in orta sertlikteki süspansiyonları darbeleri iyi bir şekilde sönümlerken, ani manevralarda da gövdenin yığılmasını başarılı bir şekilde engelliyor. Kabul edilebilir bir netlikteki direksiyonu 308’i yönlendirme konusunda hiçbir sıkıntı yaşatmıyor. Hızlı girilen virajlarda önden kaymalar yaşayabilen ESP’nin etkili müdahaleleriyle kısa sürede yoluna dönüyor.

 

1.Etap nasıl geçti?
Fransız aslanı ile yolculuğumuzun ilk bölümünde yaklaşık 4000 km yol kat ettik. 308’in bana en çok keyif veren anları otoyol sürüşleriydi. THP motora kafa tutacak çok fazla rakibi yok yollarda. 308’in biraz ağır olan direksiyonu şehir içinde yorucu olabilirken yüksek hızlarda insana güven veren yapısıyla beğenimi kazandı. Araçla yaptığım orta Karadeniz yolculuğunda sürüş dinamiklerini deneme fırsatı buldum. Bir noktada yola fırlayan tavşana çarpmamak için 100 km/s civarında bir hızda ani şerit değiştirmek zorunda kaldım. ESP ışığının birkaç kez yanıp sönmesi eşliğinde yolunu bulan modelin verdiği güven hissi bu olaydan sonra daha da arttı. Bana göre bu modelin en büyük avantajı ESP’yi  standart sunuyor olması. Sistem Kartepe’ye yaptığımız yolculukta da avantajlarını gösterdi. Pirelli tarafından temin edilen Winter Sottozero Serie II kış lastiklerimizin de etkisiyle hiç zorlanmadan zirveye çıktık. Bu sırada 308, insanı tedirgin edecek hiçbir tepki göstermedi. Can sıkan ise güneşliklerin ses yapması oldu. Özellikle soğuk havalarda güneşliklerin cam tavan çıtası ile değdiği noktada ses oluşuyor. Dişli asfaltta kendini çok belli eden sesi kesmek için güneşlikleri açık şekilde bıraktık. Bu ses cam tavan olmayan araçlarda büyük ihtimalle oluşmuyordur.

Aracın far ve yağmur sensörlerinin performansı pek çok otomobile göre daha başarılı. Klima sisteminin ısıtma ve soğutma performansı da aynı şekilde göz doldurucu. Kapıları kilitliğinizde elektrikli aynaların otomatik kapanması çok işlevsel. Türkiye’de olmayan navigasyon ekranıyla beraber 308’in içerisi daha farklı bir havada oluyor ancak bizim test aracımızın içi biraz eski görünüyordu. Yaşlı olması onun tecrübeli olduğu anlamına geliyor aslında. 308 için markanın şu ana kadar yaptığı en olgun kompakt hatchback diyebilirim.
 

 

 

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.