Pirinç unu nedir? Pirinç ununun faydaları nelerdir? Besin değerleri, kullanımı ve püf noktalar

Pirinç unu faydaları ve kullanım alanlarıyla beyaz buğday ununa çok daha iyi bir alternatif olabilir. İşte böreklerinizde çöreklerinizde un yerine pirinç unu kullanmanıza neden olacak bazı faydalar ve püf noktaları

18 Kasım 2021, Perşembe 12:39 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
PİRİNÇ UNU NEDİR?

PİRİNÇ UNU NEDİR?

Pirinç unu, genellikle uzun taneli ve orta taneli pirinçlerin, ince bir doku elde edene kadar öğütülmesiyle yapılan, buğday unu yerine de kullanılabilen glutensiz ve yüksek lif oranına sahip bir un türüdür. Pirinç unu faydaları, klasik una göre çok daha fazladır.

Pirincin kül suyunda bekletilmesiyle üretilen pirinç nişastasından farklıdır.

Üç farklı pirinç unu türü vardır: 

  • Beyaz pirinç unu , öğütülmeden önce kepeğin çıkarıldığı, ham uzun veya orta pirinç tanelerinin öğütülmesiyle öğütülür. Pirinç ununun kıvamı, satın aldığınız markaya bağlıdır.
  • Kahverengi pirinç unu genellikle sağlıklı gıda seçeneği olarak kabul edilir. Kepek öğütmeden önce çıkarılmaz ve beyaz pirinç unu kadar ince öğütülmez, yani biraz daha ağır ve fındıksı bir tada sahiptir. Esmer pirinç unu kullanılan unlu mamuller, hamurlu doğası gereği daha belirgin bir dokuya ve tada sahiptir. Daha cesur bir toprak aroması istiyorsanız, tariflerde kahverengi un beyaz pirinç unu ile değiştirilebilir.
  • Tatlı Pirinç Unu , kısa taneli yapışkan pirinçten öğütülmüş nişastalı bir un olduğu için tamamen farklı bir canavardır. Eşsiz bir dokuya ve tada sahiptir ve normal pirinç unu ve un için uygun bir ikame değildir.



PİRİNÇ UNU KALORİSİ VE BESİN DEĞERLERİ

PİRİNÇ UNU KALORİSİ VE BESİN DEĞERLERİ

100 gram pirinç ununun kalorisi 365 kcaldir ve yaklaşık olarak kalsik buğday ununun kalorisine eşittir. Pirinç unu besin değerleri bakımından oldukça güçlüdür. Pirinç ununun faydaları içerğindeki zengin besin değerlerinden gelmektedir.

PİRİNÇ UNU BESİN DEĞERLERİ

  • Karbonhidrat 80,1 gr
  • Diyet lifleri 2.4 gr
  • Protein 5,9 gr
  • Niasin 2,6 mg
  • Kalsiyum 10.0 mg
  • Demir 0,4 mg
  • Magnezyum 35.0 mg
  • Fosfor 98.0 mg
  • Potasyum 76.0 mg
  • Selenyum 15.1 mikrogram

PİRİNÇ UNU FAYDALARI

PİRİNÇ UNU FAYDALARI

  • Yüksek lif sağlar: Sistemini optimum durumda tutan sağlıklı miktarda çözünmeyen lifler içerir.
  • Yüksek kalsiyum içeriğine sahiptir; Pirinç unu kalsiyum açısından zengindir ve bu pirinç unu beslenmesi onu kemik ve iskelet sağlığını korumak için mükemmel bir gıda seçimi yapar.
  • Glutensizdir: Gluten içermediği için gluten intoleransı ve Çölyak gibi otoimmün rahatsızlıkları olanlar için mükemmel bir seçimdir.
  • Kolestrole iyi gelir: Beyaz pirinç unu (100 gr),kolesterol birikmesini önleyen 9.2 mg Kolin içerir. 
  • Karaciğer sağlığını destekler: Yüksek kolin içeriğin karaciğerde yağ birikmesini engeler ve karaciğer sağlığınızın korunmasına yardımcı olur.
  • Mineral kaynağıdır: Yüksek mineral yoğunluğu, özellikle Çinko nedeniyle, pirinç unu vücudun doğal bağışıklık tepkisini artırabilir.
  • Protein içerir: Pirinç unu, sağlıklı bir miktarda protein içerir, bu da onu hacim kazanmak ve kas kazanmak istiyorsanız, onu bir bileşen haline getirir.

Cildiniz için de kullanabilirsiniz. Pirinç ununun cilde faydaları vardır. Kaba dokusu nedeniyle doğal bir peeling olarak kullanılabilir. Cilt sıkılaştırmadan koyu halkalardan kurtulmaya kadar bir dizi kullanımı vardır.

PİRİNÇ UNUNUN BUĞDAY UNUNA GÖRE DEZAVANTAJLARI

PİRİNÇ UNUNUN BUĞDAY UNUNA GÖRE DEZAVANTAJLARI

Pirinç unu beslenme profili etkileyici olsa da, aşağıdaki sınırlamalarla birlikte gelir:

Daha Az Folat İçeriği

Buğday unu ve pirinç unu, boyundan boyuna yakın bir ırkla karşılaştırılabilir besin değerlerine sahiptir. Bununla birlikte, tam buğday unu 44 mcg katı bir folat içerirken, folat açısından zengin kahverengi pirinç unu bile mütevazı bir 16 mcg sağlar.

Daha Az Lignan

Tam buğday unu ve pirinç unu, bitki bazlı bir bitki besin maddesi olan lignan içerir. Ancak tam buğday unu, pirinç unundan %30 daha fazla lignana sahiptir.


PİRİNÇ UNU NERELERDE KULLANILIR?

PİRİNÇ UNU NERELERDE KULLANILIR?

Pirinç unu, buğday ununun yaygın bir ikamesidir

Un kullandığınız bir çok yerde onun yerine pirinç unu kullanabilir ancak bire bir ölçü tavsiye edilmez.

Burada bilinmesi gereken 2 temel nokta vardır.

  • Pirinç unu glutensiz olduğu için mayalı un yapımında kullanılamaz.
  • Pirinç unu, un yerine bire bir ölçülerde kullanılmamalıdır.

Peki, pirinç unu nasıl kullanılır;

PİRİNÇ UNU KULLANIMI

PİRİNÇ UNU KULLANIMI

Un yerine pirinç unu kullanmak istiyorsanız, pirinç ununa özel hazırlanmış tariflerle başlamak, yemeklerinizin lezzeti ve kıvamı için önemlidir.

Pirinç unu kullanımının bazı püf noktaları vardır. Ayrıca pirinç unu ile yapacağınız yemeklerin veya tariflerin tadında bazı değişiklikler olacağını bilmeniz önemlidir. Kendinize alışmak için zaman verin.

Bazı tarif denemelerinden sonra pirinç ununu çok daha leziz yemekler üretebilmek için kullanabilmeye başlayacaksınız.

PİRİNÇ UNU KULLANIMI İLE ALAKALI BAZI PÜF NOKTALARI

PİRİNÇ UNU KULLANIMI İLE ALAKALI BAZI PÜF NOKTALARI

  • Pişirirken veya fırınlarken pirinç ununu 1:1 oranında değiştirirseniz, sonuçlar kumlu, belki biraz yağlı ve genellikle ağızda yapışkan bir his bırakır. Ancak pirinç unu, çok yönlü kullanımları olan harika bir undur, sadece onu nasıl ve ne zaman kullanacağınızı bilmeniz gerekir .
  • Tüm kullanımlar için %30-60 oranında un kombinasyonu daha iyi olacaktır
  • Pirinç unu, buğday unu gibi sıvı ve yağ emmez. Bu, kurabiyelerin yayılmasına ve keklerin/keklerin duygusal veya yağlı olmasına neden olur. Bu nedenle Hamuru/hamuru birkaç dakika veya otuz dakikaya kadar dinlendirmek, uygun hidrasyon sağlar ve daha iyi bir sonuç verir.
  • Tadı fındığımsı olduğundan yemeklere farklı bir lezzet katıyor.
  • Kurabiye ve kekler gibi düşük sıvı ve yüksek yağ içeriğine sahip tarifler için ideal değildir
  • Hamur işlerinde, yemeklere, soslara ve çorbalara kıvam vermek için kullanılabilir.
  • Fırınlanmış ürünlere çekici olmayan, yarı saydam beyaz bir renk verir
  • Tavada yapılan krepler için harika bir ikamedir ve iyi çalışır


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Daha fazla adım atmak isteyen kahve içsin!