Pizza yemenin kilo aldırmayan 10 yolu

Bir pizza kaç kalori? Bunun net bir cevabı yok. İçine koyduğunuz malzemeye, hamurunun kalınlığına, peynir çeşitlerine göre değişir. Pizzayı evet çok seviyoruz maalesef ama bu da öyle bir şey ki yağı ve kalorisi arttıkça lezzeti de artıyor. 'Ne yardan geçerim ne serden' diyorsanız, diyete başladı başlayalı pizzaya el sürmediyseniz az kaldı. Bu yazıdan sonra markete gidip pizza malzemesi alacaksınız. Aşkınıza kavuşmanıza az kaldı.

18 Eylül 2020, Cuma 14:14 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. İnce hamur tercih edin

1. İnce hamur tercih edin

Yahu, pizzayı hamuru için yeseniz gider ekmek arası peynir yerdiniz zaten. Eğer inpce hamur pizza yeme alışkanlığınzı yoksa bir kez olsun deneyin. Gerçekten pizzanın tadını alacaksınız. Niçin yok yere midenizle hamurla doldurasınız? Emin olun kalın hamurlu bir pizza yediğinizde kalorinin büyük çoğunluğunu hamurundan alıyorsunuz. Evde yapıyorsanız hamuru ince açın, artık pek çok pizzacının da ince hamur seçeneği var zaten. 

2. 8'e değil 16'ya dilimleyin

2. 8'e değil 16'ya dilimleyin

Çoğu pizza 8 tane dilimlenmiş olarak gelir, her başladığınız dilimi bitirmek zorunda gibi hissedersiniz. Dilimleriniz küçüldüğünde doyduğunuzu daha iyi anlar, yarım bırakmak istediğinizde bırakabilirsiniz. Pizzayı kendiniz yaptıysanız, her zamanki şekilde dilimlere bölün, daha sonra bir tur daha dilimlediklerinizi dilimleyin. Dışarıdan sipariş veriyorsanız, not kısmına bu isteğinizi belirtin. Bir dilimi yedikten sonra hala açsanız diğer dilime geçin. Eğer pizzanıza eşlik eden bir salatanız da varsa muhtemelen diğer dilime geçmeyeceksiniz. 

3. Pizzanızı kurulayın!

3. Pizzanızı kurulayın!

Nasıl mı? Özellikle bol peynirli pizzalarda başımıza gelir, peynirin tüm yağını saldığını ve üst katmanda bir yağ havuzu oluşturduğunu görürüz. Elinize bir kağıt havlu alın ve fazla yağı emdirin. Şimdiden 50 kalori azaldı bile! 


4. İşlenmiş etleri eklemeyin

4. İşlenmiş etleri eklemeyin

Klasik bir pizzada genelde bol bol sosis, salam, sucuk bulunur. Bu işlenmiş etler aklınızın almayacağı kadar çok tuz bulundurur. Bunun yerine pizzanızda illa protein olmasını istiyorsanız tavuk ya da kavurma tercih edebilirsiniz. 

5. Pizza hamuruna karnabahar ekleyin

5. Pizza hamuruna karnabahar ekleyin

Sadece bir dilim pizzayla (bir-iki porsiyon tahıla eşdeğer) yetinen bir insan yoktur. Teorik olarak klasik hamuru karnabaharlı hamurla değiştirmek pizzadaki karbonhidrat yükünü bir iki porsiyon salata ile değiştirmiş olur ve eğer kanabaharlı hamur karışımını bir arada tutmak için yumurta da ilave ederseniz daha doyurucu bir yemek ortaya çıkar.

6. Pizza kutusundan yemeyin, tabakta servis edin

6. Pizza kutusundan yemeyin, tabakta servis edin

Porsiyon boyutlarını küçültmenin otomatikman daha az yemenizi sağlayacağını biliyorsunuz. Koca pizza kutusunda 2 dilim pizza küçücük görünür, beyniniz size az yediniz sinyali gönderir. Bunun yerine pizzaları tabakta servis edin. Küçük bir tabaktaki 2 dilim pizza nasıl gözünüzde devleşiyor bir de öyle bakın. 


7. Hazır pizza sosu kullanmayın

7. Hazır pizza sosu kullanmayın

Piyasada hazır ürünler her geçen gün artıyor. Pizza sosları dahil. Konserve ürünlerin her zaman daha uzun raflarda kalması için ürün içeriğinin artırıldığını unutmayın. Konserve demek daha fazla şeker, daha fazla tuz demek. Pizza sosunuzu kendiniz yapın. Salça ya da ketçap yerine domates kullanın, blenderdan geçirin.

8. Vejetaryen pizzaların tadını alın

8. Vejetaryen pizzaların tadını alın

Vejetaryen pizzaların içinde, protein yokluğunu doldurmak için daha fazla sebze bulunur. Sebze demek daha fazla lif, dolayısıyla daha hızlı doymak anlamına gelir. Ne kadar çok sebze, o kadar geç acıkmak.

9. Patlıcandan kaçın

9. Patlıcandan kaçın

Evet vejetaryen pizza yiyin dedik, farkındayız ama eğer pizzanızın içinde patlıcan varsa acilen çıkarın. Çünkü patlıcan diğer sebzeler gibi çiğ olarak pizzanıza eklenmez, öncesinde büyük kızartılırlar. Ancak közlendiyse masumlardır, közlenmişse bırakın kalsın. 

10. Peynir dolgusu seçeneğini aklınızdan çıkarın

10. Peynir dolgusu seçeneğini aklınızdan çıkarın

Artık pek çok pizza zinciri kenarları peynir dolgulu pizzalara yer veriyor menülerinde. Zaten içinde bol bol peynir varken, bir de kenarlarını peynir dolgulu yiyerek kalorinizi artırmayın.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Zayıflamak için spordan alacağınız verimi maksimuma çıkaracak 11 tüyo