Porsiyonu abartıldığında vücuda zarar verecek besinler

Bir besinin yararlı olduğunu düşündüğümüzde hepimizin yapmış olduğu aslında bir hata var, “ne kadar çok yersem o kadar faydalı”, ama maalesef bu şekilde düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Atalarımız boşuna dememiş “azı karar, çoğu zarar” diye. Bu yüzden ben de sizler için fazla tükettiğiniz taktirde sağlığınıza zarar verebilecek besinleri araştırıp bir araya getirdik.

27 Kasım 2021, Cumartesi 10:51 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Muz

Muz

Çok fazla muz yemek diş çürümesine neden olabilir. Şeker yediğimizde de diş minemiz zarar görür o yüzden muzu çok fazla tüketmek de diş minenize zarar verir. Ama iyi haber şu ki, muzdaki şeker miktarı daha az konsantre. Ayrıca pişmiş muzlar migreni tetikleyen tiramin bakımından yüksek olduğundan baş ağrısı çekebilirsiniz. Uzmanlar günde 2 adet muz tüketmenin sağlıklı bir miktar olduğunu söylüyor. 


Yulaf

Yulaf

Yulafı fazla yediğiniz zaman hazımsızlık ve şişkinlik sorunları yaşayabilirsiniz. Yapılan çalışmalara göre diyet lifinin az alımı kabızlık sorunun ortadan kaldıracağını göstermiştir. Bunun yanı sıra çok fazla yulaf yemek tüketmeniz kalsiyum, magnezyum ve çinko emilimini sınırlayacaktır. Ayrıca, çok fazla yulaf yemek, özellikle çok fazla sos eklerseniz kilo almanıza neden olur. 


Peynir

Peynir

Büyük porsiyon peynir sizi daha yüksek kalp hastalığı riskine sokar. Peynir gibi besinler doymuş yağlar bakımından zengin olduğu için, koroner kalp hastalığına neden olabilir. Peynir ayrıca yemek yerken salınan peptit hormonu salgılayacağından, sıklıkla mide ekşimesine neden olur.


Pirinç

Pirinç

Pirinç lezzetli olmasına rağmen aslında çok az vitamin içerir. Pirinci ölçüsüz tüketmeniz diğer vitaminleri almanıza engel olacaktır. Ayrıca insülin seviyenizi yükseltir. En önemlisi, düşük seviyeli arsenik (endüstriyel zehirler ve böcek ilaçlarında kullanılır) rastlandığından, daha düşük zihinsel performansa neden olabilir. 


Brokoli

Brokoli

Brokoli, tiroit hormonlarının aşırı üretimine yol açan tiyosiyanatlar içermektedir. Sonuç olarak saç dökülmesi, şişkin bir yüz ve başka sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Brokoli ayrıca alerjilere, burun tıkanmalarına neden olabilir. Günde 4 tabaktan fazla tüketmemeniz gerekmektedir.


Yaban mersini

Yaban mersini

Yaban mersini, şeker hastaları için tehlikelidir.Çünkü kan şekerini normalin altına düşürebilir. Yaban mersini ayrıca kanınızı inceltebilir. Bu yüzden dikkatli olun, özellikle kullanmış olduğunuz herhangi bir ilaç varsa yaban mersini ilaçlarınızı etkileyebilir. Yaban mersini yüksek K vitamini içermektedir. Dolayısıyla K vitaminin fazla alımı siz de nefes darlığı veya düzensiz solunum gibi yan etkiler gösterebilir. 


Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Beslenmenize her gün eklemeniz gereken besinler