Probiyotiklerin vücudumuza 5 önemli etkisi!

Sağlıklı bir sindirim sistemi, bir yaşamın en önemli koşullarından birisidir. Sindirim ünitesi sağlıklı çalışmanın en önemli etken olduğu bağırsaklarımızda yaşayan flora bakterileridir. “Bağırsak mikroflorasının sağlığını korumak ve işlevlerini sağlamak için probiyotikler ve prebiyotiklere ihtiyaç vardır. Kısacası prebiyotikler, probiyotiklerin besinleridir ”diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Derya Fidan probiyotiklerin etkilerini ve ne kadar tüketilmesi gerektiğini anlatıyor...

14 Mayıs 2019, Salı 08:03 Son Güncelleme:
A A

Sağlıklı bir sindirim sistemi, bir yaşamın en önemli koşullarından birisidir. Sindirim ünitesi sağlıklı çalışmanın en önemli etken olduğu bağırsaklarımızda yaşayan flora bakterileridir.

İşte probiyotiklerin vücudumuza 5 önemli etkisi!

•Vücudu hastalıklardan korur ve bağışıklık içerisinde sağlamlaştırmak yardımcı olurlar.

•Kanseri önleyici ve tedavi edici etkiler vardır.

•İshal, mide rahatsızlığı, şişkinlik, gaz, hazlaplık gibi konularda önlemeye yardımcı olur.

•Yiyeceklerin vitamin ve mineral emilimini artırırlar.

•Kilo vermenize yardımcı olur.

Peki hangi probiyotik kaynağı ne kadar, ne ölçüde tüketmeliyiz?

KEFİR:

KEFİR:



Hep söylenir belki de ilk tercihtir, probiyotik denince kefir. Tüketim sıklığı ve miktarıyla haftada 3 defa ikindi ara öğününüze alacağınız ev yapımı organik kefir, bağırsak floranızı güncel tutup sizi hastalıklardan koruma da büyük etkiye sahip olacaktır.

PEYNİR:

PEYNİR:

Sofralarımızda sürekli yer alan en iyi probiyotik kaynaklarındandır. Her gün kahvaltı öğününde tüketilmelidir.

NAR EKŞİSİ:

NAR EKŞİSİ:


Konumuz probiyotik ise, organik ev yapımı nar ekşisi de yerini almalı bu listede ve sık sık tüketilmeli. Ancak bu noktada el yapımı hakiki nar ekşisiyle piyasa satılan şeker katılmış fabrikasyon ürünleri birbirinden ayırmalıyız.

ELMA SİRKESİ

ELMA SİRKESİ

Elma sirkesi, fermantasyon işlemi için bir çok mikroorganizmaya sahiptir. Akşam yemeğinden sonra, uyumadan 2 saat kadar önce 1 bardak ılık suya katılmış 2 yemek kaşığı kadar elma sirkesi, hem bağırsak sağlığımızı koruma da hem de insülin dirence tedavi etmek başarıya taşıyacak etkilere sahiptir.

Sıradaki haber yükleniyor...