Pürüzsüz bir cilt için tüketilmesi gereken 6 besin

Dış etkenlere en fazla maruz kalan organımız cildimiz olduğu için genellikle onu kremlerle ve bakımlarla 'dışarıdan' beslemeye çalışıyoruz. Oysa ki, yediğimiz besinler ve uyguladığımız diyetler, cilt sağlığımızı doğrudan etkiliyor. Herkesin hayali olan sağlıklı ve pürüzsüz bir cilt için bazı besinlerin tüketimine ağırlık veriyor. Uzman Estetisyen Leyla Biçiçi, pürüzsüz cildin sırrı olan 6 besini açıkladı.

21 Şubat 2021, Pazar 09:32 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- KIRMIZI DOLMA BİBER

1- KIRMIZI DOLMA BİBER

C vitamini açısından zengin olan kırmızı dolma biberde, ciltteki kan akışını düzenleyen karotenoid mevcut. Bu mineraldeki C vitamini cilt sağlığı açısından oldukça önemli. Yaşlanmaya karşı savaş açıp kırışıklıkların oluşmasına engel olur.

2- CEVİZ

2- CEVİZ

Çinko cilt sağlığı ve özellikle akne problemi olanlar için önemli ceviz oldukça önemli bir besindir. Akne çoğu zaman çinko eksikliğinin göstergesi olarak karşımıza çıkıyor. Çinko, cildin yağ üretimini ve akne üreten hormonlarını kontrol ediyor. Aknelerden korunmak ve hücre yenilenmesi için düzenli olarak ceviz tüketilmeli.

3- ISPANAK

3- ISPANAK

Cildin onarılmasını ve bakımını düzenleyen A vitaminidir. A vitamini yeterli derecede alınmadığında deri pullanması ve akne gibi sorunlar meydana gelir. Ispanak, A vitamini içeriği sayesinde antioksidan bir etki yaratır. Bu da cilt için oldukça besleyicidir.

4- KEREVİZ

4- KEREVİZ

Pürüzsüz bir cilt için kereviz ideal bir besin. K vitamini deposu olan kereviz, kan akışını düzenler. Kan akışı tüm vücut için önemli olduğu gibi cilt sağlığı açısında da oldukça önemli.


5- SOMON

5- SOMON

Kuru, tahriş olmuş cilt veya ciltte oluşan siyah ve beyaz noktaların nedeni vücutta alması gereken yağ asitlerinin özellikle de Omega-3’ün eksikliğinden kaynaklanabilir. Yağ asitleri genelde cilt yapılandırması, nem içeriği ve genel olarak esneklikten sorumludur. 

6- YUMURTA

6- YUMURTA

Kalsiyum emilimini geliştiren, ciltte hücre gelişimini sağlayan, cildi nemlendiren ve besleyen D vitamini yumurta sarısında mevcut. Her gün 1 yumurta tüketmek cilt sağlığı açısından da gerekli.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Daha güzel bir cilt için: Yüze dokunma alışkanlığı nasıl bırakılır?