Pürüzsüz ve kırışıksız bir cilt için uzak durmanız gereken 10 besin

En sevdiğimiz ve hatta sağlıklı olduğunu düşündüğümüz besinlerin cilt sağlığımıza zarar verebileceğini ve bizi daha hızlı yaşlandırabileceğini hiç düşündünüz mü? Bu besinler, vücudumuzu kurutacak veya cildin kolajenini zayıflatacak büyük miktarlarda şeker, sodyum ve sülfat içeriyor. Pürüzsüz ve kırışıksız bir cilt istiyorsanız, uzak durmanız gereken besinler için sizi şöyle alalım...

25 Mart 2021, Perşembe 10:49 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- HAZIR KONSERVE ÇORBALAR

1- HAZIR KONSERVE ÇORBALAR

Konserve çorbalar sodyum yüklüdür. Sodyum elementi vücudumuzdaki suyu emer bizi susuz bırakır. Bir çorba kasesinde bile günlük tüketilmesi gereken sodyum miktarından daha fazlasını içerebilir. Susuz kalan cilt, kırışıklığa meyilli olur.

2- MEYVELİ SMOTHIE

2- MEYVELİ SMOTHIE

Smothie'ler sağlıklı gibi görünse de aslında şekerle yüklüdür. Çok fazla şeker tüketmek kolajen ve cilt yapısını bozar. Çok fazla smoothie içmek, zamanla cildinizin meyve şekerleri nedeniyle daha sert, daha az yumuşak görünmesine ve gençliğini kaybetmesine neden olabilir.

3- ENERJİ İÇECEKLERİ

3- ENERJİ İÇECEKLERİ

Fazladan enerjiye ihtiyaç duyan kişiler için faydalı olsa da enerji içecekleri cildimize zarar veriyor! Çünkü enerji içecekleri cilt için zararlı olan şeker ve kafeinle doludur. Şeker kolajen miktarını düşürürken, kafein de cildin kurumasına neden olur. Cilt kırışıklıklara karşı savunmasız olur.

4- KIZARMIŞ YİYECEKLER

4- KIZARMIŞ YİYECEKLER

Kızarmış yiyecekler, cildin yaşlı görünmesine neden olur. Bunun nedeni vücuttaki iltihabı artırmaları... Kızarmış besinler cildi tahriş ederken güneşten gelen zararlı ışınlara karşı da savunmasız bırakırlar.

5- KURU MEYVELER

5- KURU MEYVELER

Kuru meyveler sülfatla dolu oldukları için daha yaşlı görünmenize neden olabilirler.

Sülfat vücudumuzdaki serbest radikallerin seviyesini de artırırlar. Bu serbest radikaller hücrelerimize, DNA'mıza ve proteinlerimize zarar verir, kolajene saldırır ve erken yaşta kırışıklıklara neden olur.

6- PİRİNÇ KEKİ

6- PİRİNÇ KEKİ

Yine sağlıklı bir atıştırmalık gibi görünen pirinç kekleri, yüksek glisemik indenksi nedeniyle kolajenimizi azaltır ve yaşlanma belirtilerini ortaya çıkarır.

7- MARGARİN

7- MARGARİN

Margarinlerin içinde zararlı çoklu doymamış yağlar bulunur. Çok fazla margarin yemek, cildinize zarar verebilir. Cildin kurumasına ve daha fazla kırışıklığa neden olabilir. Ayrıca, doymuş yağ oranı düşük olan ve trans yağ içermeyen margarini, çok az miktarınız olduğu sürece yemek iyi olabilir.

8- MAKARNA

8- MAKARNA

Makarna, beyaz pirinç ve ekmek gibi işlenmiş karbonhidratlar cildinize zarar verebilir çünkü hepsi kolajen düşmanıdır. Bu besinlerin vücudun şeker seviyeleri üzerinde büyük etkisi var. Cildinizin daha az esnek, daha mat ve buruşuk yapabilirler.

9- AGAVE ŞURUBU

9- AGAVE ŞURUBU

Bala alternatif olarak tüketilen agave şurubu, fruktoz açısından oldukça yüksek bir besin. Bu da hücresel hasara ve iltihaplanmaya neden olarak ciltte daha fazla kırışıklık oluşmasına yol açar.

Ayrıca yaşlılık lekeleri gibi diğer yaşlanma belirtilerine neden olabilir.

10- AROMALI YOĞURT

10- AROMALI YOĞURT

Sağlıklı atıştırmalık olarak bildiğimiz aromalı yoğurtlar, yüklü miktarda şeker içerirler. Bu şekerler kollajen ve elastindeki amino asitleri yakalar ve cilt hasarına, cildin erken yaşlanmasına ve kırışıklığa neden olurlar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Oje sürmeyi bıraktığında tırnağına ne olur?