Ramazanda göz sağlığınıza dikkat edin

Ramazan ayında, sahur nedeniyle uykular bölünebiliyor. Pek çok kişi açlık ve susuzluktan çok, uyku yetersizliği nedeniyle güçlük yaşıyor. Bu da bir süre sonra uyku bozukluklarına neden oluyor. Peki ne yapılmalı?

26 Nisan 2020, Pazar 10:40 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Uzun süreli uykusuzluklar ciddi göz problemlerine zemin hazırlayabiliyor. Fakat paniklemeye gerek yok, bazı basit önlemlerle uykusuzluğu ve göz problemlerini ortadan kaldırabilir, rahat bir ramazan geçirebilirsiniz.

Göz Hastalıkları ve Sağlığı Uzmanı Opr. Dr. Şehvar Nefesoğlu,uykusuzluk kaynaklı göz problemlerine karşı alınabilecek önlemleri anlattı.

Uzun süreli uykusuzluk göz problemlerine yol açıyor

Uzun süreli uykusuzluk göz problemlerine yol açıyor

Düzensiz uykunun vücut sistemini olumsuz etkilediği, baş ağrısı, mide rahatsızlığı, yorgunluk, dikkatsizlik gibi sorunlara yol açtığı herkesin bildiği bir gerçek. Fakat uzun süreli uykusuzluğun göz hastalıklarına neden olabileceğinden birçok kişi habersiz.

Uykusuzluk, uyku apnesi olan orta ve ileri yaştaki hastalarda anterioriskemik optik nöropati (yaşlanma ile ortaya çıkan kan damarlarının iltihabı) hastalığı gibi ciddi göz rahatsızlıklarına yol açabilir. Çünkü bu durum, yetersiz kan akımı sebebiyle optik sinirde hasar oluşmasına ve böylece görme kaybına zemin hazırlayabiliyor.

Uykusuzluk ayrıca, göz kapaklarında şişliklere, göz altlarında torbaların ve koyu halkaların oluşmasına da neden olabiliyor. Bunun yanı sıra, göz kapağı kaslarında spazmların yaşanmasına, göz kuruluğuna ve kuruluğa bağlı batma, yanma, kaşıntı, kızarıklık ve bulanık görme gibi durumlara yol açabiliyor.

Bu sorunlardan korunabilmek için özellikle ramazan ayında, bazı noktalara dikkat etmek lazım.

Bu önerilere dikkat

Bu önerilere dikkat

Sağlıklı yetişkinler, günlük 6-8 saatlik uykuya ihtiyaç duyar. Bu nedenle ramazan süresince uykusuz kalmamak için uyku saati öne çekilmeli. Sahur vaktine kadar uyku ihtiyacının bir kısmının karşılanması gerekir.

Uykudan önce kullanılmamalı

Uykudan önce kullanılmamalı

Uyku öncesi cep telefonu, bilgisayar ve televizyon gibi radyasyon kaynağı olan teknolojik aletlerden uzak durulmalı, gürültülü ortamlarda bulunulmamaya özen gösterilmeli.

Sahur yemeğinin hemen ardından uykuya geçilmemeli. Yemekten sonra yatmak kalitesiz uykuya neden olur.

Yemek sonrası çaya dikkat

Yemek sonrası çaya dikkat

Uykuyu engelleyecek, zorlaştıracak ağır ve yağlı yiyeceklerden uzak durulmalı. İftar ve sahur sonrası demli çay ya da kahve tüketilmemeli.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bayramla yeni bir başlangıç yapma vakti