Ramazan'da kaçınılması gereken yedikçe acıktıran 10 besin

Bazen sofradan kalktıktan yarım saat sonra acıktığınızı, mükellef bir sofradan sonra dahi midenizin kazındığını hissediyorsanız beslenmenizde bir hata var. Acıktıran yemekler, yedikçe acıkmanıza neden olan yiyecekler bir şehir efsanesi değil. Acıktıran yemekler, sizin daha fazla yemek için uydurduğunuz bir bahane değil. Özellikle Ramazan Ayı'nda acıktıran besinler tüketmek, oruç tutanlar için oldukça zorlu bir ortam oluşturacaktır. Bu nedenle iftar ve sahurlarda tok tutan yiyeceklere yönelmek en mantıklısı. Daha rahat bir Ramazan Ayı'nda daha tok kalabilmek için, işte kaçınmanız gereken yedikçe acıktıran 10 besin!

06 Mayıs 2020, Çarşamba 22:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Peynir

Peynir

Sütün içerisinde bulunan kazein bileşiklerinden kazomorfin, peynirdeki yağ ve tuzla bir araya geldiğinde, yedikçe yedirten besinler arasında yer alıyor. Glisemik indeksi düşük olmasına rağmen yeme hissi sürekli acıkma haline sebep olabilir. Peyniri ayakta ya da ekmek arasında atıştırma şeklinde değil, kahvaltı tabağınıza yiyeceğiniz ölçüde (ortalama 50 gram kadar) alın. Diğer bir alternatif salatalarınız üzerine koyarak, salatanızın doyuruculuğunu artırabilir, öğün yerine geçmesini sağlayabilirsiniz.

Yarım yağlı yoğurt

Yarım yağlı yoğurt

Yoğurdun zayıflama üzerine kuşkusuz çok etkisi bulunuyor. Ancak düşük yağlı yoğurtların, karbonhidrat oranı daha yüksek olduğundan hem kan şekerini daha hızlı yükseltiyor hem de doyurucu etkisi tam yağlı olanlara göre daha az olduğundan acıkmaya sebep olabiliyor. Ana yemeklerinizin yanında 1’er kase tüketilebileceği gibi kahvaltıda yulafla veya ara öğünlerde taze/kuru meyvelerle de yenebilir.

Yumurta beyazı

Yumurta beyazı

Yumurta beyazı yüksek protein içerse de sadece yumurta beyazını kullanmak doyurucu değildir. Yumurtanın sarısı içerdiği doymuş yağlarla hem doyurucu etkidedir hem de A ve B vitaminlerinin emilimini artırır. İçerdiği kolin sayesinde karaciğer yağlanmasını azaltır, kas ve beyin sağlığına katkıda bulunur. Yumurtanın beyazını ve sarısını birlikte tüketmeli, omletinizi bu şekilde hazırlamalısınız.

Çin yemekleri

Çin yemekleri

Çin yemeklerinin içerisinde bulunan monosodyumglutamat lezzet arttırıcı özelliği ile yemeklerin fazla yenmesine neden olur. Tatlı soslardan ve noodle gibi karbonhidratlı yiyeceklerden oluşan Çin yemeklerini sık sık tüketmek uygun değildir. Kendinizi ayda 1 Çin yemeği ile ödüllendirebilirsiniz.


Sakız

Sakız

Sakız çiğnemek, ağzı oyalamak ve bir şey atıştırmayı önlemekten çok mide asidini artırdığı için acıkmaya sebep olur. Bu nedenle diyetlerde, besin tüketimini engellemek için sıkça sakız çiğnemek uygun değildir.

Hazır çorbalar

Hazır çorbalar

Ev çorbalarının diyetlerde tok tutucu etkisi yadsınamaz. Ancak, hazır çorbaların içerisinde de bulunan monosodyumglutamat katkı maddesi acıkmanıza neden olur. Sofralarımızdan hiç eksik olmayan, Türk mutfağının başlıca yemeklerinden ev yapımı çorbalar, kansere, sindirime, kolesterole ve bunun gibi birçok hastalığa çare olur. Hazır çorbalar yerine evinizde kendi malzemelerinizle hazırlayacağınız domates, tarhana, brokoli, mercimek, yayla, mısır ve mantar çorbaları ile hem sağlıklı beslenir hem de birçok hastalığa doğal yollarla karşı çıkabilirsiniz.

Meyve suyu

Meyve suyu

Vitamin, mineral ve posadan zengin olan meyve grubunun iftardan 1 saat sonra veya sahurda aşırıya kaçmadan tüketilmesini önerirken “Buna karşın taze sıkılmış dahi olsa meyve suyunu önermiyoruz. Çünkü meyve suyu içtiğinizde hem 3-4 meyvenin şekerini yüklenmiş olursunuz hem de çabuk acıktıran bir içecek içmiş olursunuz” diyor. Meyve suları içerisinde posa bulundurmadığından dolayı kana çok çabuk karışarak kan şekerini yükseltirler bu nedenle meyve suyu yerine meyveleri posalarıyla birlikte tüketmek daha faydalı olacaktır.

Bal, reçel, sürülebilen çikolata

Bal, reçel, sürülebilen çikolata

Sahurda bal, reçel, sürülebilen çikolata gibi tatlı grubu yiyecekler hem kan şekerini hızlı yükseltip hızlı düşürerek çabuk acıkmaya yol açıyor hem de susatıyor. Bu nedenle sahurda şeker kaynaklarına yer vermeyin.

Patates

Patates

Patates içerisinde bolca nişasta bulundurmasından dolayı kan şekerini hızlı bir şekilde yükslterek aynı şekilde aşağıya çeker. Bu nedenle diyet yapanların patates tüketilmesi tavsiye edilemez.

Yapay tatlandırıcılar

Yapay tatlandırıcılar

Yapılan son bilimsel araştırmalarda, kalori içermeyen suni tatlandırıcıların da insülin üretimini tetikleyerek açlık hissine yol açtığı görülmüş! Suni tatlandırıcı içeren gıdaları tükettiğimizde beyin şekerli bir gıdanın kana karışarak kendine doğru koştuğunu sanır. Oysa böyle bir şekerli gıda tüketilmediği için tatlı krizleri meydana gelebilir. Eğer siz de engel olamadığınız açlık krizleri yaşıyorsanız, eskisine oranla aynı türde beslenmenize karşın kilo alıyorsanız, hormonal bir probleminiz olabilir. Eğer varsa söz konusu hormonal probleminizi teşhis ve tedavi edebilmesi için bir endokrinoloji uzmanına danışmanız önemlidir.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Tok tutan bal kürü tarifi