Ramazan'da kilo kontrolü için örnek listeler

Ramazan'da sade sofralar kurulması gerektiğini söyleyen İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Ayça Kaya'dan kilo kontrolü sağlayacak listeler... Hazırlayan: Özgür Gökmen Çelenk

20 Nisan 2021, Salı 13:52 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1.GÜN

1.GÜN

Sahur 


 2 dilim ekmek 1 haşlanmış yumurta 1 dilim peynir Domates, salatalık, biber, maydanoz 1 tane armut 2 bardak su (çay içilmeyecek) 1 bardak yoğurt 


Iftar 


1 kase mercimek çorbası l 1 dilim ekmek l 5-6 yemek kaşığı etli sebze yemeği 1 kase cacık l Bol salata 


Ara 


1 bardak süt veya ayran veya yoğurt 1 orta boy elma ve 4 kayısı

2. GÜN

2. GÜN


Sahur 

 2 adet hurma l 1 haşlanmış yumurta 1 dilim az yağlı peynir Domates, salatalık 1-2 dilim esmer ekmek 1 bardak yoğurt veya ayran 3-4 bardak su Sıcak içecek olarak rezene, ıhlamur veya adaçayı 


Iftar 1 adet hurma 1 bardak su 1 kepçe çorba 5-6 yemek kaşığı kıymalı kabak yemeği 1 dilim esmer ekmek 1 kase cacık Salata 


Yemekten iki saat sonra


 1 adet elma Yatana kadar 6-7 bardak su 

3.GÜN

3.GÜN



Sahur


1 kase mercimek çorbası 1 dilim ıspanaklı-kıymalı börek (tarifi sağda) 1 bardak ayran 4 tane kayısı


Iftar 


 1 kase soğuk çorba (tarifi sağda) 2 adet fırında salçalı tavuk baget 4 yemek kaşığı yeşil fasulye Bol salata 1 porsiyon meyve 


Ara 1 dilim güllaç


ISPANAKLI KIYMALI BÖREK

ISPANAKLI KIYMALI BÖREK

TARİFLER 




Malzemeler:

 1 kg ıspanak 250 gram kıyma

 3 yumurta 2 patates 1 bardak rendelenmiş kaşar Yarım bağ yeşil soğan Yarım bağ maydanoz Tuz, kırmızıbiber ve karabiber 1 yemek kaşığı zeytinyağı 


Yapılışı:


 Yıkanmış ıspanaklar kaynar suya atılır, 30 saniye sonra çıkarılıp, soğuk suya atılır. Daha sonra suları iyice sıkılan ıspanaklar küçük küçük doğranır. Ayrı bir tencerede kıymanın önce suyu çektirilir sonra üzerine biraz karabiber eklenir. Patatesler yarı haşlanır ve rendelenir. Doğranan ıspanağın içine pişmiş kıyma ve rendelenmiş patates eklenir. Daha sonra tüm malzemeler çiğden doğranır, yumurtalar üzerine kırılır ve iyice karıştırılır. Fırın tepsisi yağlanır ve unlanır. Karışım tepsiye dökülür. 200 derece fırında 30 dakika pişirilir. 30 dakika sonra fırından çıkarılır ve üzerine rendelenmiş kaşar ilave edilir. Tekrar fırınlanır, kaşar kızarınca börek fırından çıkarılır.

MİDE RAHATLATAN SOĞUK ÇORBA

MİDE RAHATLATAN SOĞUK ÇORBA



Malzemeler: 1 çay bardağı haşlanmış aşurelik buğday 2 su bardağı yoğurt Küp şeklinde doğranmış 3 salatalık Küp şeklinde doğranmış kırmızı biber Yarım demet nane Az tuz 


Yapılışı: Tüm malzeme karıştırılır. Taze tane yaprakları ile servis edilir. Susamayı azaltır ve gün içinde kendinizi daha tok hissetmenizi sağlar.




MANTARLI OMLET

MANTARLI OMLET



2 adet yeşil biberi 1 tatlı kaşığı zeytinyağıyla yumuşatın. Üzerine 4-5 tane kültür mantarı ekleyin. Mantarlar suyunu çekince üzerine 1 yemek kaşığı lor peyniri ile çırpılmış yumurta ilave edip pişirin. Servis tabağına alınca yanına 1 tane domates, 1 tane salatalık, bir avuç semizotu, tere, taze nane, 2 tane bütün ceviz ekleyin. Yanında 1 bardak tuzsuz ayran, 2 dilim tam buğday ekmeği tüketin. Üzerine de 1 bardak rezene çayı içebilirsiniz. Ertesi günü çok rahat oruç tuttuğunuzu fark edeceksiniz.



RAMAZAN'DA TURŞU VE SALAMURAYA ARA VERİN 



Oruç tutarken en dikkat etmemiz gereken nokta, yeteri kadar su içmeyi başarmaktır. Açlığa 40 gün dayanabilen vücut susuzluğa sadece 7 gün dayanabiliyor. O nedenle iftarda ne yiyeceğinizden ziyade ne zaman ve ne kadar su içeceğinizi sorgulayın. l Her gün en az 2.5 litre (10 bardak) su içmeye çalışın. İftar açarken 2 bardak, yemek sırasında 2 bardak, gece yatana kadar 4 bardak ve sahurda 2-3 bardak su içmeyi planlayabilirsiniz. l Susuzluğu artıran çay, kahve, limonata, şerbet, şekerli hazır meyve suları, tuzlu şalgam ve turşu sularından muhakkak uzak durun. Hele hele turşuları ve salamura yiyecekleri Ramazan ayında asla sofranıza koymayın. l Tansiyon, kalp, böbrek rahatsızlığınız yoksa 2 şişe maden suyu tüketmek kaybettiğiniz elektrolitleri yerine koyar.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 'Bugün ne pişirsem?' diyenlere günün menüsü (20 Nisan 2021)