Ramazanda su ihtiyacını gidermenin sağlıklı yolları

Yeterli miktarda su tüketmek sağlığımız için en önemli şeylerden biri. Bu durum ramazanda daha da önemli hale geliyor. Diyetisyen Aslıhan Altuntaş, serinleten içecek tarifler verdi ve ramazanda su tüketimini artırmak isteyenlere önemli tavsiyelerde bulundu...

16 Mayıs 2019, Perşembe 08:10
A A

Ramazan ayı sıcak günlere seyrederken sıvı ihtiyacının karşılanmasına daha çok dikkat edilmesi gerekiyor. Bu süreçte yeter kadar sıvı tüketmeyen bireylerde baş ağrısı, baş dönmesi, halsizlik gibi şikayetler ortaya çıkarken, daha ciddi sağlık sorunları da kaçınılmaz olabiliyor. Ramazan ayında sıvı tüketimini artırmak için bazı önerileri değerlendirmeden geçmeyin... 

SAHURA KALKAR KALKMAZ SU İÇİN

SAHURA KALKAR KALKMAZ SU İÇİN

Yetişkin bir bireyin günlük sıvı ihtiyacı ortalama 2-2,5 litre kadardır. Bu sıvı ihtiyacının en 1- 1,5 litre kadarı mutlaka su olarak tüketilmelidir. Eğer kişinin su içme alışkanlığı yoksa gün içerisinde alarm kurarak ya da akıllı telefon uygulamalarını kullanarak hatırlatma le kazanmaya çalışabilir. 

Güne 400 ml gibi bir sıvı ile başlayarak da kişi ihtiyacının bir kısmını sabah evden çıkmadan tüketmiş olur ve kalanı gün içerisine dağıtabilir. Ramazan ayı içerisinde ise sahura kalkar kalmaz ilk yapılacak şey 400 ml kadar suyu tüketmek olmalıdır. Kişi iftarda orucunu yine 1-2 su bardağı su le açıp sonrasında yatma saatine kadar kalan sıvı ihtiyacını tamamlamalıdır. Ramazan ayında oruç tutan bir birey su içmeyi tadı dolayısı ile sevmiyorsa bu tariflerle hem suyunu tatlandırabilmekte hem metabolizmasının hızlanmasına yardımcı olmakta hem de sağlıklı bir şekilde kilo verebilmektedir

SU İÇMEYİ KEYİFLİ HALE GETİREN LEZZETLER

SU İÇMEYİ KEYİFLİ HALE GETİREN LEZZETLER

1-1,5 litre suya aşağıdaki malzemeler koyup 2-3 saat buzdolabında beklettikten sonra tüketebilirsiniz. 

•3-4 dilim kabuklu limon, 3-4 yaprak taze nane, 1 küçük Çengelköy salatalık, bir tutam maydanoz

•1 avuç içi kadar çilek, 3-4 yaprak nane, bir tutam dereotu

•Yarım limonun suyu, 1 ceviz kadar zencefil, yarım yeşil elma, 3-4 yaprak nane

İFTARDAN 1-1,5 SAAT SONRA BİR ARA ÖĞÜN YAPMAK GÜNLÜK BESİN ÖGELERİ İHTİYACININ KARŞILANMASINDA ÖNEMLİDİR.

İFTARDAN 1-1,5 SAAT SONRA BİR ARA ÖĞÜN YAPMAK GÜNLÜK BESİN ÖGELERİ İHTİYACININ KARŞILANMASINDA ÖNEMLİDİR.

Bu ara öğünde genel olarak meyve le birlikte kefir, yoğurt veya süt tercih etmelisiniz. Bu öğün ile birlikte sıvı ihtiyacınızı da karşılamak ve daha keyifli bir öğün yapmak isterseniz de bu tarifleri deneyebilirsiniz.

Serinleten sağlıklı içecekler:

•1 avuç dolusu çilek, 1 ince dilim (100 gr) karpuz, 1 su bardağı laktozsuz süt, 1 çay kaşığı vanilya blender ya da shakerdan geçirin.

•3-4 yaprak nane, 1 küçük boy salatalık, 1 su bardağı yağsız kefir, 1 çay bardağı maden suyu blender ya da shakerdan geçirin.


•5-10 dk demlenmiş ve soğutulmuş 1 su bardağı rezene, 1 avuç çilek, 1 kutu sade probiyotik yoğurt, 1 çay kaşığı tarçın

•1 halka kadar ananas, 1 su bardağı laktozsuz süt, 1 çay kaşığı Hindistan cevizi blender ya da shakerdan geçirin.

Hürriyet Aile

Sıradaki haber yükleniyor...