Regl döneminde kilo almamak için alınacak 12 önlem

Adet döneminde kilo almak... Artık hepimizin normali haline geldi. Her ne kadar rutinimize dönüşse de, her adet döneminde her tartıya çıkışımızda bu konu canımızı sıkıyor. Adet döneminde kilo verilir mi? Belki verilmez ama, adet döneminde kilo almamak için yapılabilecek pek çok şey var. Regl döneminde kilo verenler olsa da bu tehlikeli olabilir. Çünkü vücut hali hazırda farklı bir döneminden geçiyor. Adet döneminde kilo almak istemiyorsanız, işte alabileceğiniz 12 önlem.

02 Eylül 2020, Çarşamba 17:08 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Gazlı içeceklerden kaçının

Gazlı içeceklerden kaçının

Gazlı ve şekerli içecekler içerisinde karbondioksit ve yüksek derecede şeker bulunur. Bu karbondioksit bizim sindirim kanalımızdan girerek rahatsız ve şiş hissetmemize yol açarlar. Dahası yüksek şeker alımıyla vücuttan atılan suyun yeri doldurulmazsa vücutta çok daha fazla ödem toplanmasına sebep olur. Şişkinliği engellemek için gazlı ve şekerli içecekler yerine 2,5-3 lt su tüketmeyi tercih edin.

 Tuzu azaltın

Tuzu azaltın

Yiyeceklere ekstra tuz atmak bir kenarda dursun tuzlu besinlerden mümkün olabildiğince kaçının. Vücudun çok fazla su tutmasına neden olacak tuz, şişkinliğinizin iki katına çıkmasına sebep olabilir! İşlenmiş etler, turşu, cips, bisküvi, soya sosu, ketçap, hardal ve salata sosları içeriğinde en fazla tuzu barındıran besinlerden. Bu besinleri tüketmek yerine tercihinizi yoğurt, taze meyve, sebze, çiğ fındık, badem, kaju vb kuruyemişlerden yana kullanın.


 Şeker alkollerine dikkat

Şeker alkollerine dikkat

Sorbitol ve maltitol genellikle şekersiz yiyeceklerde ve sakızlarda bulunan şeker alkolleridir. Maalesef bu şeker alkollerini bazı kişiler çok zor sindirir ve özellikle sindirim sistemi çok hassas olan kişilerde şişkinlik ve gaz oluşumuna sebep olabilir. Eğer halihazırda bir şişkinlik probleminiz varsa veya adet dönemindeyseniz, şekersiz sakızları, bisküvileri, diyet içecekleri ve şeker alkolü içeren diğer besinleri o hafta boyunca tüketmemeniz en doğrusu.

 Proteini pas geçmeyin

Proteini pas geçmeyin

Her öğünde mutlaka protein kaynaklarından bir miktar tüketmeye özen gösterin. Doğal bir diüretik olan bu besin öğesi vücudunuzun ödem atmasına yardımcı olacağı için şişkinlik sıkıntınıza ilaç gibi gelecek! Örneğin, kahvaltıda yağlı poğaçalar yerine 3 yumurta beyazı ve bol yeşillikli omlet yanına biraz taze meyve tüketerek işe başlayabilirsiniz. Omlet yüksek protein içeriğiyle güne harika bir başlangıç yapmanıza yardımcı olacak.

 Büyük porsiyonlara sınır getirin

Büyük porsiyonlara sınır getirin

Büyük porsiyonlarda, yağlı, şekerli besinler tüketmek midenizi rahatsız edebilir ve daha da şiş hissetmenize neden olabilir. Kendinize bu şekilde eziyet etmek yerine gün boyunca küçük ve hafif öğünler yapmaya çalışın. Her 4-5 saatte bir sağlıklı besinler tüketerek metabolizmanızı canlandırabilir ve şişkinliklerin üstesinden gelebilirsiniz. Yoğurt, süt, taze meyve, salata ve ızgara sebze gibi seçeneklerle kendinizi çok rahat ve mutlu hissedeceksiniz.

 Lif alımını sınırlayın

Lif alımını sınırlayın

Evet günlük beslenmenizde lif alımı oldukça önemli. Ancak aşırı hassas kişilerde şişkinliğe yol açabiliyor. Adet döneminde kahvaltılık gevrek, yulaf, nohut ve yeşil mercimek gibi lifli besinleri tükettiğinizde vücudunuzun nasıl tepki verdiğini inceleyin. Eğer çok fazla rahatsız olmuyorsanız belirli miktarlarda tüketebilirsiniz; ancak sizi oldukça rahatsız ediyorsa bu besinleri o hafta boyunca sınırlamanız en iyisi. Sindiriminizi rahatlatmak adına su tüketiminizi arttırmayı ihmal etmeyin.


 Egzersizden korkmayın

Egzersizden korkmayın

Regl döneminde genelde iç çamaşırına sızdırma yapacak korkusu bizi egzersizden uzak tutar. Bunun bir başka nedeni de eklem ağrılarıdır. Ancak biraz hareket etmek, hem bunalmış ruh halinizden sıyrılmanızı hem de fazladan yediğiniz çikolataları eritmenizi sağlayacaktır. Regl döneminde hangi egzersizleri yapmalısınız sorusunun cevabı ise basit. Yoga ve pilates gibi daha dingin egzersizler, huzura kavuşmanızı da sağlar.

  Bol su

Bol su

Regl döneminde kendinizi halsiz ve yorgun hissetmeniz, genellikle regl sırasında meydana gelen sıvı ve kan kaybından dolayı oluşan dehidrasyondan kaynaklanır. Bunun için endişe etmeyin. Regl dönemine bağlı yorgunluğa karşı koymanın en iyi yolu, bol miktarda sıvı içmek, özellikle de su tüketmektir. Bu dönemde sağlıklı bir şekilde beslendiğinizden de emin olmanızda fayda var. Regl döneminiz boyunca uygun şekilde yemek, hipoglisemiyi önler ve halsizliğinizi azaltır. Ama en önemlisi vücudun susuz kalmamasıdır.

 Şeker ve çikolata, ruh halinizi de kötü etkiler

Şeker ve çikolata, ruh halinizi de kötü etkiler

Regl döneminde sağlıklı yiyecekler yerine cips ve çikolata gibi yiyeceklere eğilim olabilir. Abartmadan bir parça çikolata yemek regl döneminde sorun yaratmayabilir ama fazla yemek, enerji artışına ve ardından bir çökmeye neden olabilir. Bu da ruh halinizi kötüleştirebilir. Regl döneminizde karamsar, depresif hissediyorsanız, şeker alımınızı kısıtlayın. Şeker ve çikolata yerine ihtiyacınız olan şey sudur. Her gün en az 1.5-2 litre su içmeye çalışmalısınız.

 Muz en iyi arkadaşınız

Muz en iyi arkadaşınız

Vücutta aşırı şişlik oluyor ise tuz alımınızı daha da azaltmanız gerekir, böyle bir dunımda potasyum açısından zengin besinlerden olan muz kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayabilir. Bir bardak tarçınlı ılık süt, bir muz ile 10 -15 badem veya fındık sizi rahatlatacaktır. 


 Maydanozlu detoks suyu

Maydanozlu detoks suyu

Aşırı şiş olduğunuzda vücuttaki fazla suyu atabilmek için bir buçuk litre su ile bir demet maydanoz, yarım limon, bir çay kaşığı toz zencefil ve bir kabuk tarçını kaynatın, süzdükten sonra bir tatlı kaşığı bal ekleyip gün boyu için. Her gün yeniden tekrarlayabilirsiniz. Sıcak ya da soğuk içmek de size kalmış.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Çabuk acıktıran 16 tehlikeli yiyecek