Regl döneminde kilo dosyası: Regl döneminde neden kilo alınır, nasıl verilir?

Adet dönemi ile birlikte vücuttaki hormonal değişimler, vücudun ödem tutmasına neden olur. Bu da, karın bölgesinin daha şiş görünmesine ve kadınların kilo aldığını düşünmesine neden olur. Bu durum, adet döneminde kilo vermenin diğer dönemlerden daha zor olduğunu düşünmenize neden olabilir. Regl döneminde kilo alma nedenlerinden bahsetmekle kalmadık regl döneminde kilo vermenin de yollarını anlattık. Regl döneminde iyi bir beslenme planı uygularsanız regl döneminde kilo vermek mümkün. Peki regl döneminde nasıl kilo verilir?

19 Mart 2021, Cuma 11:22 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Regl döneminde neden kilo alıyoruz?

Regl döneminde neden kilo alıyoruz?

Östrojen hormonu yükseliyor

Kadınların seks hormonu olan östrojen, adet döneminin başlamasından hemen önce en üst seviyeye çıkıyor. Yüksek östrojen seviyesi ise dolaylı yollarla vücudunda su tutulmasına yol açabiliyor. Buna bağlı olarak kendini daha şişkin hissediyor ve sudan oluşmak üzere biraz kilo alıyorsun. İyi haber ise şöyle: Adet başlangıcı ile birlikte östrojen seviyen düşüşe geçiyor.

Yükselen bir hormon daha: Progesteron

Yükselen bir hormon daha: Progesteron

Bu konuda rol alan bir diğer hormon ise progesteron. Menstrual döngünün ikinci evresinde yükselişe geçen projesteron hormonu vücutta su tutulması, su kütlesinde artış ve göğüslerde duyarlılık gibi sonuçlar doğuruyor. Bazı kadınlar, bu hormonun etkisiyle göğüslerinin en büyük halini aldığını gözlemliyorlar. Proegsteron, kan damarlarındaki sıvıların dokulara gitmesini sağlıyor ve seni belki de hamileliğe hazırlamaya çalışıyor. Hamile kalmazsan, progesteron seviyesi düşüşe geçiyor ve vücudun normale dönüyor.

Regl sancıları

Regl sancıları

Regl sancılarını atıştırmalarının (çikolatalardan ve dondurmalardan bahsediyoruz) yatıştırmasını umuyorsan, bu dönemin sonunda biraz kilo alman da mümkün. Eğer halihazırda kilo vermeye çalışıyorsan yeteri kadar su içtiğinden, yağsız protein yediğinden ve beslenme konusunda akıllı davrandığından emin olmalısın.

Hareketsizlik

Hareketsizlik

Kendini uyuşuk, şişkin ve yorgun hissediyorsun. Seni çok iyi anlıyoruz. Fitness salonunun yolunu tutmak, bu dönemde aklındaki en son şey olsa bile, regl döneminde egzersiz yapmak, tartıdaki rakamların sabit kalmasını sağlayabilir. Ayrıca, endorfin salgısı sayesinde kramplardan da korunabilirsin. Eğer egzersiz yapacak halin hiç yoksa da yapacak bir şey yok tabii.

İştah arşa çıkıyor

İştah arşa çıkıyor

Regl döneminde canının brokoli çekmediği ortada. Aklında sürekli şekerli ya da tuzlu şeylerin hayali dolanıyor. Ancak tam tersine, bu dönemde ihtiyacın olan besinler tuzlular ya da tatlılar değil. Şekerlemeler, tuzlu cipsler ya da basit karbonhidratlar, adet döneminde vücudunda su tutulmasına yol açıyor.

Glütensiz beslenin

Glütensiz beslenin

Regl döneminizde, sağlıklı bile olsa glüten içeren yiyeceklerden uzak durun. Glüten içeren besinleri az tüketseniz bile, vücutta su tutulmasına neden olabilir. Adet dönemi, zaten vücutta ödem tutan bir dönem olduğundan, bir de üzerine glütenin yarattığı ödem ile birlikte kendinizi daha şiş hissedebilirsiniz. Kahvaltıda ekmek ya da öğle ve akşam yemeklerinde pilav ve makarna gibi seçeneklerden olabildiğince uzak durmak daha iyi olacaktır. Bu, adet döneminde kilo vermenizi kolaylaştırabilir. 

Hiçbir şey yapamıyorsanız yürüyüşe çıkın

Hiçbir şey yapamıyorsanız yürüyüşe çıkın

Karın ağrınız olsa bile, eve kapanmaktan kaçının ve harekete geçin. Dışarı çıkarak yürüyüş yapmak, hem zihinsel olarak daha iyi hissetmenize yardımcı olur hem de kaslarınızı çalıştırır. Yürüyüş, rahim kaslarını da çalıştırdığı için, regl kanamalarınızın rahatlamasına ve adet döneminizin daha rahat geçmesine yardımcı olur. Ayrıca, karın bölgesindeki şişliği de azaltır. Bu da, kilo vermenizin kolaylaşmasını sağlayacaktır. 

Su içmeden ödem atamazsınız

Su içmeden ödem atamazsınız

50-70 kilo arasında bir ağırlığa sahipseniz, her gün mutlaka en az 2 litre su içmelisiniz. Bunun üzerinde bir kilonuz varsa, günlük içtiğiniz su miktarını 3 litreye kadar çıkarabilirsiniz. Adet döneminde, vücutta değişen hormon seviyeleri ödeme neden olur. Bu da, karın bölgesini şişirir. Bu şişliği önlemek için, yeterli miktarda su içmeniz çok önemlidir. Diğer zamanlarda bile, yeterli su içmemek ödeme neden olur. Bir de regl dönemindeyseniz, iki kat daha fazla ödeminiz olabilir. Yeteri kadar su içerseniz, hem metabolizmanız hızlanır hem de vücudunuzdaki ödemi azaltabilirsiniz. 

 Paketli ürünlerden uzak durun

Paketli ürünlerden uzak durun

Salam, sucuk ve sosis gibi şarküteri ürünleri ya da konserve bakliyat gibi yiyecekler, adet döneminde tüketmek için uygun değildir. Bir kurabiye yediğinizde, siz bunun tatlı olduğunu düşünseniz de, raf ömrünü uzatmak için bu tür besinler, koruyucu olarak tuz da içerir. Tuz da vücutta su tutulmasına neden olur. Adet döneminde bu tür gıdalardan uzak durmak, ödemi azaltacak ve metabolizmanın yavaşlamasını engelleyecektir. 

Lif oranını artırın

Lif oranını artırın

Lif oranı yüksek besinler tüketmek, kilo vermek için son derece önemlidir. Bir de, bağırsakların yavaşladığı regl dönemi düşünüldüğünde, kabızlık problemini önlemek için de lifli besinleri tercih etmek gerekir. Kabızlık, adet döneminde ödemi arttırabilir. Bu da, kilo vermenin durmasına neden olur. Adet döneminde kabızlığın şiddetini arttıracak besinlerden uzak durmak, sebze ve bakliyat yemekleri gibi lif oranı yüksek besinler tercih etmek faydalı olacaktır. Bakliyat ve sebzeler, bağırsak hareketlerini hızlandırır ve yağ yakımını arttırmaya yardımcı olur. 

 Tarçınlı su ile tatlı krizlerini dinginleyin

Tarçınlı su ile tatlı krizlerini dinginleyin

5 bardak sıcak suyun içerisine; 1 fındık büyüklüğünde taze zencefil, 1 dilim limon ve 1-2 çubuk tarçın atın ve kaynatın. 5 dakika sonra altını kapatın ve demlendirin. Bu karışımı, gün içerisine yayarak yavaş yavaş tüketin. Tarçınlı ve zencefilli su karışımı, tatlı krizlerini bastırmada gerçekten de etkilidir. Özellikle, metabolizmayı hızlandırmaya ve iştahı kapatmaya yardımcı olur. Ödemin atılmasına da faydalı olabilir. 

Sağlıklı tarifleri deneyin

Sağlıklı tarifleri deneyin

Regl döneminde gelen açlık krizleri ve tatlı isteği, sizi genellikle sağlıksız atıştırmalıklara ve paketli yiyeceklere yönlendirir. Onun yerine, sağlıklı tarifler deneyerek vücudunuzu koruyabilirsiniz. 


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Jennifer Aniston formunun sırrını açıkladı