Regl döneminde yapılabilecek 4 egzersiz

Regl döneminde spor yapmak aslında hem hormonlarımız nedeniyle gerilen sinirlerimizi yumuşatması, hem de vücudumuzu esnetmesi açısından oldukça önemli. Ama biz kadınlar genelde sporu zayıflama amacıyla yaptığımızdan aklımıza "Regl döneminde spor yapmak zayıflatır mı?" sorusu gelir. Regl iken spor hareketlerini araştırırken en sakinleri çıkar karşımıza. Egzersiz yapmak elbette regl kesmez. Peki ama regl döneminde hangi sporlar yapılır? İşte regl döneminde güvenle yapılabilecek 4 egzersiz!

04 Haziran 2020, Perşembe 17:50 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Kardio

Kardio

Uzmanlara göre koşu, bisiklet, boks ve bunun gibi kondisyon güçlendirici egzersizler kalp atış hızınızı arttırarak kan akışınızı düzenliyor ve vücudunuza enerji depolanmasına yardımcı oluyor. Düzenli kardio yapan kadınlarda dönemsel regl semptomları daha hafif düzeylerde seyrediyor. Koşu ya da bisiklet gibi sporlar sizin için özellikle bu dönemlerde çok zorlayıcıysa tempolu yürüyüşleri tercih ederek işe başlayabilirsiniz.

Yoga

Yoga

Uzmanlara ve yapılan araştırmalara göre, acı ve ağrı hissini azaltmak ve aklımızdan uzaklaştırmak için başka şeylerle ilgilenme ya da farklı konulara odaklanma fikri oldukça faydalı. Ayrıca kendiniz için güzel bir aktivite yaptığınızda veya bir hobi edindiğinizde mutluluk hormonlarınız harekete geçiyor ve otomatik olarak kendinizi çok daha iyi hissediyorsunuz. Hiçbir egzersiz listesi yoga hareketleri olmadan tamamlanmış sayılmaz. Özellikle dolaşımı hızlandırmak ve ağrıları azaltmak için bir yoga türü olan Vinyasa oldukça faydalıdır. Pelvik bölgenizin rahatlaması için angle pozları ve güvercin duruşu önerilmektedir. Oldukça basit bir poz olan çocuk pozu bile rahatlamanıza ve vücudunuzdaki gerilimin azalmasına büyük ölçüde yardımcı olur.

Pilates

Pilates

Regl dönemi şikayetlerinin pilates kapsamı altında yapılan esneme, açma ve germe hareketleriyle çok daha aza indirgendiği vurgulanıyor. Kaslarınızı, eklemlerinizi ve kalçalarınızı esneten pek çok hareketle vücudunuzdaki dolaşımı olumlu yönde etkileyebilir, köpek pozu ve çocuk pozu gibi bedeninizi rahatlatan pozlarla dönemsel şikayetlerinizi minimuma indirebilirsiniz.

Daha yoğun antrenmanlar

Daha yoğun antrenmanlar

Ağırlık kaldırma regl dönemlerinin ilk günlerinde tavsiye edilmemekte çünkü kas enflamasyonu vücudunuzun su tutma özelliğini daha kötü hale getirebilir. Ancak antrenmanlara ara verme süresini çok uzun tutmamanız gerekir. Çünkü uzun vadede yaptığınız güç arttırıcı antrenmanlar hem fiziksel hem de zihinsel olarak sizi geliştirmeye ve rahatlatmaya yardımcı olur. Bu pozitif etkilerden menstrüasyon döngünüz de olumlu yönde etkilenir. Dikkat etmeniz gereken tek nokta; vücudunuz halsiz olduğunda onu çok fazla zorlayarak ağır antrenmanlara maruz bırakmamak. Yeterli miktarda ve doğru oranda antrenman hem doğal döngünüzü korur hem de periyot dönemlerinin spor hayatınızı negatif yönde etkilememesini sağlar. Vücudunuzu dinlemeli, isteklerini anlamalı, vücut tepki gösteriyorsa bu tepkileri dikkate almalı ve gerektiği noktalarda yavaşlayarak durmalısınız. Egzersizlerinizi doğru zamanda ve doğru metotlarla yaptığınızda bedeninize ve ruhunuza olan etkilerini kısa zaman içinde fark edeceksiniz.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sindirimi en kolay 10 besin