Ruh halimizi düzeltmek ve depresyonla savaşmak için nasıl beslenmeliyiz?

Depresyonu çok sevdiğiniz bir şeyle yenmek ister misiniz? İçinde bulunduğumuz yaşam koşulları, evdeki sorumluluklarımız veya yoğun iş hayatı gibi faktörler, günümüzde birçok kişinin depresyonla mücadele etmesine yol açıyor. Ancak uzmanlar yediğimiz besinlerin de ruh halimiz ve mutluluk seviyemiz üzerindeki etkilerinin büyük olduğunu belirtiyor. İşte, depresyonla savaşmanıza yardımcı besinler!

07 Kasım 2021, Pazar 16:53 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sağlıklı beslenmenin depresyona çare olduğunu belirten Diyetisyen Emel Terzioğlu Arslan “Kişilerin hayatlarında yaşadıkları olumsuzluklar, yeme alışkanlıklarını ciddi anlamda etkiliyor. Ayrılık, aldatılma, kayıp, işsizlik gibi yaşanan pek çok olumsuz durum, kişide ciddi anlamda bir boşluk yaratıyor. Bu boşluk duygusuyla baş edememek de kişiyi yemek yemeye itiyor. Ancak yanlış beslenme alışkanlıkları kişinin depresyon riskini artıyor" diyor.

Yapılan bir çalışmada, orta ve ağır şiddette depresyonu olan bir grup kişiye, diyetisyen danışmanlığı ile 12 hafta boyunca, işlenmiş (rafine), paketlenmiş, kızarmış ve tatlı gıdaların bulunmadığı özel bir diyet programı uygulanıyor.

Diyete uyan kişilerin depresyon belirtilerinde diğer gruplara göre belirgin gerileme olurken, grubun %32’sinin iyileştiği yani artık depresyon kriterleri karşılamadığı tespit ediliyor.

Diyetisyen Emel Terzioğlu Arslan "Buna göre doğru bir beslenme modeli ile depresyon riskini azaltmak ve ruh halini düzeltmek mümkün" diyor.

Peki ruh halimizi düzeltmek için nasıl beslenmeliyiz?

1. Çiğ sebze ve meyve tüketin

1. Çiğ sebze ve meyve tüketin

Düzenli bir şekilde çiğ/taze sebze ve meyve tüketerek depresyon seviyesinde azalma sağlayabilirsiniz.

2. Az yağlı protein kaynaklarına yönelin

2. Az yağlı protein kaynaklarına yönelin

Balık, hindi, tavuk, yumurta ve kuru baklagiller gibi az yağlı protein kaynakları, mutluluk hormonu olan serotonin üretimine destek olarak mutluluk seviyesini artırır.

3. Yüksek lifli beslenin

3. Yüksek lifli beslenin

Bulgur, kinoa, karabuğday, yulaf, çok tahıllı ekmekler gibi lif içeriği yüksek olan sağlıklı karbonhidratlar da serotonin seviyesini artırarak depresyon riskini azaltır.

4. Sağlıklı yağlara yönelin

4. Sağlıklı yağlara yönelin

Avokado, fındık, badem, kaju, ceviz gibi çiğ yağlı tohumlar, omega 3 ve zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar da mutluluk seviyesini artırır.

5. Bitkilerin gücünden yararlanın

5. Bitkilerin gücünden yararlanın

Melisa, papatya, lavanta, sarı kantoron ve rezene gibi bitkiler antidepresan özelliği taşıdıkları için sakinleşmeye yardımcı olur ve ruh halini düzenler.

6. Antioksidanlardan yana zengin beslenin

6. Antioksidanlardan yana zengin beslenin

Yapılan bazı çalışmalar domates, karnabahar, brokoli, soğan, sarımsak, kivi, nar, turunçgiller, kırmızı meyveler gibi antioksidan kapasitesi yüksek olan gıdaların ruh halini iyileştirdiğini göstermektedir. Bu nedenle bu besinler beslenmeye dahil edilmelidir.

6. D vitamini yönünden zengin beslenin

6. D vitamini yönünden zengin beslenin

D vitamini eksikliği de depresyon nedenlerinden biri olarak gösterilmektedir. Bu yüzden mutlaka D vitamini düzeyi kontrol edilmeli ve eksikliği varsa giderilmelidir.

7. Alkolü, sigarayı ve kafein tüketimini azaltın

7. Alkolü, sigarayı ve kafein tüketimini azaltın

Alkol, sigara ve kafein gibi maddeler vücudun işleyişinde değişikliklere neden olduğundan bunların tüketimi azaltılmadır.

9. Egzersizi unutmayın!

9. Egzersizi unutmayın!

Fiziksel aktivite de depresyon riskini önemli ölçüde azaltıyor. Bu yüzden günlük rutininize mutlaka fiziksel aktiviteyi de ekleyin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Mide yanmasını geçiren 7 besin