Saat saat: Uyandıktan yatana kadar aktif bir şekilde kilo vermenin 14 yolu

Kilo vermenin, yalnızca yediklerine dikkat ederek ve 'vakit buldukça' spor yaparak mümkün olan bir şey olmadığı pek çok araştırmayla kanıtlandı. Eğer kalıcı, etkib bir fit görünüm istiyorsanız biraz daha planlı bir hayata ihtiyacınız var. Böylesi çok daha sağlıklı. Biz de metabolizmayı baz alarak sabah saat 7'den, akşam yatana kadar gününüzü planladık.

26 Mart 2021, Cuma 11:57 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
07:00

07:00

Uyandıktan sonra 2 dakikalığına şınav, crunch, jumping jacks ya da high-knee skip hareketleri yap. Sabahı minik bir egzersiz seansı ile karşıla.

07:15

07:15

Kahvaltıya haşlanmış yumurta ile başlamaya ne dersin? 2009’da Purdue Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmada, protein açısından zengin bir kahvaltı tercih eden kişilerin günün geri kalan kısmında kendilerini daha tok hissettikleri ve aşırı yemeden kaçındıkları ortaya çıkmış.


07:45

07:45

Spor salonunun yolunu tut. Ağırlıkları yavaşça aşağıya indir. Wayne State Universityde yapılan bir araştırmada, tüm vücut direnç antrenmanlarında ağırlıkları 3 saniyede indirmenin, metabolizmanı hızlandırdığı kanıtlanmış (Söz konusu çalışmada katılımcılar kendilerini zorlayan bir ağırlıkla 6 tekrardan 5 set halinde antrenman yapmışlar.).

09:00

09:00

Biraz süt iç. Kalsiyum açısından zengin süt ürünleri ile takviye edilen bir beslenme planı, kilo vermeni destekleyecektir.

10:00

10:00

Hindi etli yarım bir sandviç gibi protein açısından zengin bir atıştırmalık seç. Georgia State University tarafından yapılan bir araştırmada, günde 3 kez 250 kalorilik atıştırmalıklar tüketen sporcuların vücut yağlarından daha kolay kurtuldukları ve daha enerjik oldukları ortaya konulmuş.

 11:00

11:00

İş arasında ofis çevresinde, alışveriş merkezi etrafında ya da mahallede kısa bir yürüyüş yap.

13:00

13:00

Öğle yemeği için balıklı, ıspanaklı ve bademli bir salata tercih edebilirsin. Böylece, sistemin için gereken magnezyum da almış olursun.


14:00

14:00

Birkaç kişiyle görüşmen mi var? O halde, üşenmemeli ve merdivenleri kullanmalısın. Gün içerisinde bu gibi küçük hamlelerle fit kalabilmenin yollarını ara.

16:00

16:00

Bir bardak buzlu yeşil çay iç. Journal of Nutrition’da yayımlanan bir araştırmaya göre, yeşil çaydaki kateşin, vücut yağlarını azaltıyor. Ayrıca buzlu yeşil çayını kendin hazırla. Bu sayede gereksiz şekerlerden de kurtulmuş olursun.


19:00

19:00

Akşam yemeğinden önce kısa bir yürüyüş yap.

17:00

17:00

Baharatlı atıştırmalıklar tüket. 2006’daki bir çalışmada, baharatlı yiyeceklerin daha fazla kalori ve yağ yakmaya yardımcı olduğu kanıtlanmış.

19:30

19:30

Akşam yemeği ye. Gün içerisinde hafif beslendiysen, daha fazla yemekten çekinme.Bu noktada ne zaman yediğin değil, ne kadar yediğin daha önemli.

21:30

21:30

Stres, kortizol hormonunu artırır ve göbek yağlanmasına davetiye çıkarır. Eline güzel bir kitap ya da dergi al, arkada çalan hafif bir müziğin eşliğinde rahatla ve stresten kurtul.

22:30

22:30

Uyku vakti. Uykunun zayıflama konusunda oldukça önemli olduğunu unutma. 2008’de yapılan bir değerlendirmede, uyku eksikliğinin iştahı tetikleyen hormonların salınımını artırdığı ve kişinin kendisini daha aç hissetmesine neden olduğu ortaya konulmuş.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Masanızdan eksik etmeyin: Göbek eriten 10 baharat