Sabahları bunları yapma: Kilo almana neden olan 10 sabah alışkanlığın

Güne nasıl başlarsanız öyle gider. Sabahları yaptığınız seçimler, tüm günüzü etkiler. Sabah uyanma saatiniz, ne yediğiniz, ne içtiğiniz hatta yatağınızı toplayıp toplamadığınız bile kilonuzu etkiler. Okuyun, bir hayli şaşıracaksınız.

19 Mart 2021, Cuma 13:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Geç uyanmak

Geç uyanmak

Az uyumak kadar fazla uyumanın kilo almana yol açacağını bilmelisin. Bunun başlıca sorumlusu, iştahını kontrol eden kortizol hormonu. PLOS One‘da yayımlanan bir çalışmada, günde 10 saatten fazla uyumanın, günde 7-9 saat arası uyuyanlara kıyasla vücut kitle indeksini daha fazla yükselttiği belirtiliyor. Formda kalmak için sen de uyku saatini 7-9 saat arasında tut.

Sabahları aşırı kalın perdeli odada uyumak

Sabahları aşırı kalın perdeli odada uyumak

Eğer perdelerini kapatır ve kapkaranlık bir odada uyursan, güneşin zayıflatıcı etkilerinden mahrum kalmış olursun. PLOS One’da yayımlanan bir diğer çalışmada, sabah erken saatlerde daha fazla güneş ışığı alan kişilerin vücut kitle indekslerinin ciddi şekilde daha düşük olduğu belirtiliyor. Çalışmaya göre, güneşin bu faydalarını görebilmek için 20-30 dakika güneş ışığı almak yeterli. Bu sayede metabolizman ateşlenecek ve zayıflaman kolaylaşacak.


Yatağını toplamıyorsun

Yatağını toplamıyorsun

National Sleep Foundation tarafından yapılan ankete göre, sabahları yatağını toplayan kişiler, yatağını toplamayanlara kıyasla %19 oranında daha iyi uyku uyuyorlar. Uykunun vücut kitle indeksi üzerinde pozitif etki yarattığını düşünürsen, yatak toplama alışkanlığı kazanmamak için hiçbir bahanen yok. Sana saçma gelebilir; fakat The Power of Habit kitabının yazarı Charles Duhigg, yatak toplama alışkanlığının gün içerisinde sağlıklı beslenme gibi diğer yararlı alışkanlıkları da tetiklediğini belirtiyor.

Tartılmıyorsun

Tartılmıyorsun

Cornell Üniversitesi araştırmacıları, 2 yıl boyunca 162 fazla kilolu kadın ve erkeği incelediklerinde, her sabah tartılan kişilerin zayıflama konusunda avantajlı oldukları sonucuna vardılar.

 Düzgün kahvaltı yapmıyorsun

Düzgün kahvaltı yapmıyorsun

Tel Aviv Üniversitesi araştırmacıları protein, karbonhidrat ve bir miktar tatlı besin ile 600 kalorilik bir kahvaltı yapan düşük kalorili diyet uygulayıcılarının, 300 kalorilik kahvaltı yapan zayıflama adayları ile kıyasla gün içerisinde kendilerini daha aç hissettiklerini ve aşermelerinin de daha az olduğunu söylüyorlar. Bu kişiler kalori kısıtlamasına sadık kalma konusunda da avantajlılar. Dahası, öğünlerin ardından açlık hormonu ghrelin seviyeleri de daha düşük oluyor. Araştırmacılara göre aşermelerini sabah erken saatlerde tatmin etmen, gün içerisinde bu dertten kurtulman konusunda yardımcı oluyor.


Sabahları kahveyi abartmak

Sabahları kahveyi abartmak

Sabahları çok fazla kahve içmek ve bu miktarı suyla dengelememek beliniz için ciddi sonuçlar doğurabilir. Vücudunuzun suya ihtiyacı vardır, çünkü metabolizmanızı hızlandırır, beyninize yakıt verir ve vücudun toksinleri dışarı atmasına yardımcı olur. Sabahları su içmek faydalıdır çünkü gece boyunca vücudunuzun yaktığı besinleri geri kazanmanıza da yardımcı olur.

Börek ve poğaça türleri

Börek ve poğaça türleri

Peynirli, patatesli, otlu gibi pek çok çeşidi bulunan bu gıdalar hem öğrenciler, hem de ofis çalışanları tarafından özellikle sabah kahvaltısı alternatifi olarak oldukça sık tüketilir. Ancak içerdikleri yüksek tuz ve yağ oranları nedeniyle kilo vermek istiyorum diyenlerin uzak durması gereken yiyecekler arasında yer alırlar. İçerisinde buluna tuz ya da bir diğer adıyla sodyum aynı şeker gibi davranır ve kan şekerinde dalgalanmaya neden olur. Bu da aslında kişinin kendisini bir türlü doygun hissetmemesine yol açar. Bu nedenle de kaç dilim börek yerseniz yiyin kendinizi bir türlü doymuş gibi hissedemezsiniz.


Mısır gevrekleri

Mısır gevrekleri

Sağlıklı yağ, lif ve protein bakımından yetersiz, genellikle yüksek kalorili olan bu gevrekler sizin için pek de iyi bir seçenek değil. Marketlerde mısır gevreği raflarının hemen yanında bulunan yulaf ve granolalı seçenekleri etiketlerini okuyarak karıştırın. İçeriğinde lif, sağlıklı yağ bakımından zengin olanları tercih edin. Yoğurt ya da proteinli süt ile karıştırıp üzerlerine fındık, ceviz ya da sevdiğiniz diğer yemişler ekleyebilirsiniz.

Meyve suyu

Meyve suyu

Oldukça sağlıklı gözüken meyveler içerdiği vitaminlerin yanı sıra oldukça yüksek miktarda şekere de ev sahipliği yapar. Bu nedenle meyve suyu tüketmek kan şekerinizin oldukça hızlı bir şekilde yükselmesine neden olabilir. Bir bardak meyve suyu içmek kan şekerinizi yükselterek sizde açlık hissi yaratabilir.

Krep ve pancake

Krep ve pancake

Karbonhidrat tüketmek sizi kısa bir süreliğine tok tutar. Krep de 3 malzemenin birleşimi ve hızlıca pişmesiyle çok mantıklı bir kahvaltı seçeneği gibi dursa da işin aslı öyle değil. Krep ve pancake tek başına tüketilse belki sağlıklı olabilir ancak bu iki ürünü genellikle tatlı kahvaltılık malzemelerle tüketiriz. Yedikçe yiyesimiz gelir, reçeli sürer sürer yeriz. Sadece karbonhidrat almakla kalmaz, şekeri de abartmış oluruz. Şekerimizin yükselmesiyle hızlıca yeniden acıkmak da cabası.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Regl döneminde kilo dosyası: Regl döneminde neden kilo alınır, nasıl verilir?