Sabahları patates ve elma kilo vermeye yardımcı olur

Dr. Yegane Koulıeva Özcan, zayıflamak için gıdanın çeşidinden ziyade günün hangi saatinde tüketildiğinin önemli olduğunu belirterek "Patatesi ve elmayı sabahları yemek her zaman kilo vermeye yardımcı olur." dedi.

31 Ağustos 2019, Cumartesi 12:17
A A

Yaptığı yazılı açıklamada kahvaltıda patates tüketerek zayıflamanın  mümkün olduğuna işaret eden Özcan, hızlı bir şekilde kilo vermek isteyenleri  uyardı. Fazla kilosu olmayan ancak zayıflamayı takıntı hale getirenlerin  psikolojik destek alması gerektiğini vurgulayan Özcan, "Son zamanlarda herkes  diyet yapıyor ve herkes acilen zayıflamak istiyor. Bu insanların bir kısmı  gerçekten kilo vermeli ama öyle bir grup insan var ki zayıflamayı takıntı haline  getirmiş. Sosyal medyadaki paylaşımların da etkisiyle kendini beğenmeyen, sırf bu  nedenle zayıflamayı takıntı haline getirenlerin diyetisyene değil  psikiyatristlere başvurmasını öneririm." ifadelerini kullandı.


HIZLI KİLO KAYBININ HİÇBİR FAYDASI YOK!

HIZLI KİLO KAYBININ HİÇBİR FAYDASI YOK!

Hızlı kilo kaybının hiçbir faydası olmadığına da dikkati çeken Özcan, "Kalıcı, sağlıklı zayıflık için yavaş ve bilinçli kilo vermek şart. Unutmayın ki her bireyin kendine has kilo verme hızı var. Bu hız da bireyin kaç kilo fazlası olduğuna bağlı. Doğru yaklaşımla aylık asgari kilo kaybı oranı, mevcut kilonuzun yüzde 5-6’sıdır. Sağlıklı kilo kaybı için izin verilen maksimum seviye ise mevcut kilonuzun yüzde 15-18’idir." diye konuştu.


   HANGİ ÖĞÜNDE, NE TÜKETİLMELİ?

HANGİ ÖĞÜNDE, NE TÜKETİLMELİ?

Sağlıklı kilo kaybı sürecinde gıdanın çeşidinden ziyade günün hangi saatinde tüketildiğinin önemine değinen Özcan kilo vermek ve tüm günlük kalorileri harcamak için yiyeceklerin gün boyunca ayarlanması gerektiğini söyledi. Özcan, şu bilgileri paylaştı:


"Sabahları, yiyecek olarak yavaş ve hızlı karbonhidratları seçmek daha iyi. Çünkü çoğu hızlı karbonhidrat glikoz bakımından zengin ve kalorileri oldukça yüksek. Vücudun bu enerjiyi gün içinde harcaması önemli. Böylece yağa dönüşmez. Yavaş karbonhidratlar, aksine yavaş yavaş glikoz salgılar ve vücutta yağ olarak depolanmamasını, vücut tarafından emilmesini sağlar. Tahıllar, fındıklar, meyveler, kuru meyveler, tatlılar, patatesler kahvaltı için en uygun olanlar.


Mesela patatesi, sabahları her zaman yemek daha iyi. Nişasta bakımından zengin,  yüksek kalorili ve daha sonra kolayca yağa dönüşebilir. Kahvaltıda, eğer çok  seviyorsanız, patates yiyerek gün boyu koşuşturmada aldığınız kaloriyi harcama  şansınız çok daha yüksek. Elma ise mide ve bağırsakların işleyişinin  iyileştirilmesine yardımcı olur, bu nedenle sabahları tüketmek daha iyi. Ancak  akşamları yenen taze bir elma rahatsızlığa neden olabilir ve midenin asitliğini artırabilir."


İncir ve kuru kayısı gibi kuru meyvelerin metabolizmayı hızlandırdığına işaret eden Özcan, açıklamasını şöyle sürdürdü: "Bir ayda sağlıklı ve kalıcı, aç kalmadan zayıflamak, vücudunuzu toksinlerden arındırmak ve gençleşmek istiyorsanız ihtiyacınız olan 1 tutam yapraklı kereviz sapı, 5 kırmızı dolmalık biber, 7 salatalık ile 6 domates. Tüm malzemeleri rendeleyin ve karıştırın. Üzerine tatlandırmak için az kaya tuzu veya az limon suyu ilave edebilirsiniz. Bu karışımı gün boyunca acıktıkça birer tatlı kaşığı tüketin. 


Bir diğer alternatif ise şöyle: Bir havuç ve tohumları ayıklanmış  6 kırmızı biberi rondodan geçirin. Üzerine 3 limonun suyunu ilave edin. Bu  karışımı bir ay boyunca her gün düzenli tüketmek size kalıcı, sağlıklı  zayıflamanızı sağlar. Bu karışımı düzenli olarak özellikle yemek öncesi  tükettiğinizde iştahınız kapanır, yemek porsiyonlarınız çok ciddi oranda küçülür.  Günlük olarak hazırlanması gereken her iki karışım da hamileler ve şeker hastaları için uygun değildir."


(AA)

Sıradaki haber yükleniyor...