Sabahları yorgun uyanmamak için edinmeniz gereken 5 alışkanlık

Hemen hemen hepimiz sabahları hiç dinlenmemiş olarak, yorgun hissederek uyanıyoruz. Uyusak bile sağlıklı uyuma alışkanlıklardan uzak kaldığımız için dinlenmiş hissetmiyoruz. İşte bunun önüne geçmek için kazanmamız gereken alışkanlıklar...

29 Ocak 2019, Salı 15:02
A A
SAĞLIKLI BESLENME

SAĞLIKLI BESLENME

Sağlıklı beslenme sağlığımız için ne kadar önemliyse uykumuz için de o kadar önemli. Geceleri yenen hafif yemekler, gün içinde yediğimiz sağlıklı besinler geceleri metabolizmamızın uykuya hazır hale gelmesini ve dinlenerek uyumamızı sağlıyor.

YATAĞINIZI İŞ DEĞİL UYUMAK İÇİN KULLANIN

YATAĞINIZI İŞ DEĞİL UYUMAK İÇİN KULLANIN

Yatağınıza taşıyacağınız işle ilgili şeyler ister gerçekten iş, isterseniz de sadece işin yarattığı stres olsun, sizi iyi bir uykudan alıkoyar ver böylece sabahları yorgun uyanırsınız.

SU İÇİN

SU İÇİN

Yeteri kadar su içmek vücudunuzun sağlıklı çalışmasını, bu da iyi bir uyku çekmenizi sağlar. Ancak gün boyunca içmediğiniz suyu gece vakti içerseniz bu sefer de uykunuz kesintiye uğrayacaktır. Su ihtiyacınızı gün içinde dengeli bir şekilde gidermelisiniz.

DOĞAL YÖNTEMLERDEN FAYDALANIN

DOĞAL YÖNTEMLERDEN FAYDALANIN

Doğanın bize verdiği armağanlardan faydalanın. Papatya, melisa gibi bazı bitkilerin çayları uyumaya olumlu etki sağlar, sabahları dinç uyanmanıza yardımcı olur. Aynı şekilde lavanta yağı gibi bazı yağlar da size bu konuda yardımcı olacaktır.

ILIK DUŞUN ÖNEMİ

ILIK DUŞUN ÖNEMİ

Geceleri uyumadan önce alacağınız ılık bir banyo sizi yatıştıracak, gerginliklerinizden arındırarak böylece rahat uyumanıza ve güzel uyanmanıza sebep olacaktır. Duş aynı zamanda metabolizma hızınızı da ayarlar ve uykuya uygun hale getirir.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.