Saç büyümesini destekleyen en iyi 10 besin

Tıpkı cildiniz gibi saçınızın durumu da iç sağlığınızı yansıtır. Bu nedenle, saçınız da sürekli bir temel besin kaynağı gerektirir. Saçınızın yılda yaklaşık 15 cm uzadığını biliyor muydunuz? Saçınızın büyüme hızı yaş, sağlık, genetik ve diyetiniz gibi faktörlerden etkilenir. Genleriniz veya yaşınız üzerinde neredeyse hiçbir kontrolünüz olmasa da, doğru yediğinizden emin olabilirsiniz. Doğru besinlerle dengeli bir diyet yemek, özellikle yetersiz beslenme nedeniyle saç dökülmesi yaşıyorsanız, saç büyümesini desteklemeye yardımcı olabilir. İşte saç büyümesini artırmak için sahip olunması gereken 10 yiyeceğe bakıyoruz.

27 Temmuz 2021, Salı 11:15 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
AVOKADO

AVOKADO

Saçın hızlı uzaması için avokado oldukça etkilidir. E vitamininin hücrelerin iyileşmesine ve onarılmasına yardımcı olduğu söylenir. Avokado da bu mucize işçisiyle birlikte gelir. E Vitamini, serbest radikalleri nötralize ederek oksidatif stresle mücadeleye yardımcı olan bir antioksidandır. Ayrıca saç derisini hasardan korur. Avokado ayrıca hücrelerinizin temel yapı taşlarını oluşturan esansiyel yağ asitleri ile birlikte gelir. Esansiyel yağ asitlerindeki eksiklikler saç dökülmesine neden olmaktadır.

Saçlarınızın yeniden büyümeye başlamasını ya da hızla uzamasını istiyorsanız her gün bir avokado yemeyi deneyebilirsiniz.

SİYAH SUSAM TOHUMLARI

SİYAH SUSAM TOHUMLARI

Saç büyümesi sağlayan besinlerin başında siyah susam tohumları vardır. Geleneksel Çin tıbbında siyah susam tohumları saç büyümesini teşvik etmek ve saç rengini eski haline getirmek için kullanılır. Siyah susam tohumlarının bakır ve çinko ile yüklü olduğu düşünülürse bu çok şaşırtıcı değildir. Bakır, sağlıklı saç büyümesi de dahil olmak üzere vücudun düzgün çalışması için gereklidir. Yetersiz bakır alımı saç dökülmesine ve saçların incelmesine neden olabilir. Bakırın ayrıca saç rengini yoğunlaştırdığına ve saçın beyazlamasını geciktirdiğine inanılır. Çinko ise yeni saç hücrelerinin üretiminde ve saç derisinin saçı parlaklaştıran yağ salgılayan bezlerinin bakımında rol oynar.

KURUYEMİŞLER

KURUYEMİŞLER

Saçın hızlı uzaması ve güçlenmesi için kuruyemişler oldukça güçlü besin kaynaklarıdır. Kuruyemişler içeriğindeki sağlıklı yağlar nedeniyle sağlıklı saçlar için kolay ve düşük kalorili bir katkıdır.  Özellikle fındığın besin değerleri saç sağlığı ve büyümesi için çok önemli olan E ve B vitaminleri, çinko ve esansiyel yağ asitleri ile doludur. 

Öte yandan Antep fıstığı, erkek tipi kelliğe yardımcı olmakla bağlantılıdır ve ceviz, saçınızdaki elastin miktarına katkıda bulunan yağlar içerir. Elastin saçı esnek tutar ve kırılmasını önler.

HAVUÇ

HAVUÇ

Havuç, A vitaminine dönüşen bir antioksidan olan Beta-karoten bakımından zengindir. Bu sadece saçınızın kurumasını ve donuklaşmasını önlemekle kalmaz, aynı zamanda saç derisindeki bezleri en iyi durumda tutmaya yardımcı olan sebum üretmesi için uyarır. Tatlı patates ve balkabağı gibi çoğu turuncu renkli meyve ve sebzeler bunu yapar, ancak havuç bu yarışta en ideal besindir

ISPANAK

ISPANAK

Demir eksiklikleri saç dökülmesine bağlanmıştır. Saç folikülü ve kökü, besin açısından zengin bir kan kaynağı ile gelişir. Demir eksikliği, folikülün beslenmesini bozan, saç büyüme döngüsünü etkileyen ve saç dökülmesine neden olan anemiye neden olur. Ispanak, saç büyümesi için çok önemli olan bitki bazlı harika bir demir kaynağıdır. 

Demir, kırmızı kan hücrelerinin metabolizmanızı beslemek ve onarıma yardımcı olmak için vücutta oksijen taşımasına yardımcı olur. 

Demir dışında, bu yeşil yapraklı besin folat, A Vitamini ve C Vitamini ile yüklüdür ve bunların hepsinin saç büyümesine yardımcı olduğu söylenir. Ispanak ayrıca saçlar için doğal bir saç kremi görevi gören sebum içerir. Bekleyin, .çünkü dahası var! Ispanak omega-3 asitleri, magnezyum, potasyum, kalsiyum ve demir içerir. Bunların her biri saçınızı içten besleyecek ve büyümesine katkı sağlayacak besin değerleridir.

MERCİMEK

MERCİMEK

Protein, demir, çinko ve biotin ile dolu olan mercimek, bol miktarda folik asit içerir. Vücudun, cildi ve saç derisini saçı iyileştiren oksijenle besleyen kırmızı kan hücrelerinin sağlığını eski haline getirmek için folik aside ihtiyacı vardır. Mercimek et yemeyenler için harika bir protein kaynağıdır.

MEYVELER

MEYVELER

İyi bir saç diyeti, ideal olarak, içinde C Vitamini bulunan bol miktarda gıdadan oluşmalıdır çünkü bu, saç tellerini besleyen kılcal damarları güçlendiren kolajen üretimine yardımcı olur. 

Meyveler, saç büyümesini artırabilecek antioksidanlar ve vitaminler gibi bileşiklerle yüklüdür. Çilek c vitamininin en zengin bir kaynağıdır. Aynı zamanda demirin emilimine de yardımcı olduğu için, C vitamini bakımından zengin besinler, demir açısından zengin besinlerle birlikte tüketildiğinde harika bir sonuç verir.

C vitamini de bir antioksidandır, bu nedenle vücut tarafından kolayca kullanılır. Frenk üzümü ve yaban mersini de mükemmel kaynaklardır. Amla veya Hint bektaşi üzümü ayrıca yüksek C vitamini ve antioksidan içeriğine sahiptir, bu yüzden Ayurveda'da parlayan cilt ve saçlar için en iyi besin olarak reçete edilirler.

YOĞURT

YOĞURT

Yoğurt, besin değeri yüksek, laktik asit fermantasyonu sonucunda elde edilen ve canlı laktik asit bakterileri içeren fermente bir süt ürünüdür. Türk mutfağında çok önemli bir yeri bulunan yoğurdu her yaştan insan rahatlıkla tüketebiliyor. İçerdiği kalsiyumdan dolayı sadece kemik ve dişler için değil aynı zamanda içeriğindeki magnezyum ve potasyumdan dolayı kas fonksiyonları ve sinir iletimleri için önemli olan yoğurt, uzmanlar tarafından da öneriliyor. Yoğurt vücuda faydası olduğu kadar saça ve cilde de birden fazla olumlu etki sağlıyor.

YULAF

YULAF

Kahvaltıda yulaf ezmesi yemek, güne zinde başlamanın harika bir yoludur. Yulaf son derece besleyicidir ve sağlıklı saçları teşvik etmek için en önemli mikro besinlerden bazıları olan mükemmel bir B Vitamini, çinko ve bakır kaynağıdır. Ayrıca saç büyümesini uyaran, kalın ve sağlıklı hale getiren omega-3 yağ asitleri ve çoklu doymamış yağ asitleri (PUFA'lar) içerirler. Ayrıca vejetaryenler için harika bir diyet proteini kaynağıdırlar.

YUMURTA

YUMURTA

Saç proteinden yapılır. Bu nedenle, protein açısından zengin bir diyet, saçınızın genel sağlığı için çok önemlidir. Protein eksikliği saçınızı kuru, kırılgan ve zayıf hale getirebilir. Ayrıca çinko eksikliği saç dökülmesine ve kuru, pul pul saç derisine neden olabilir. Yumurta mükemmel bir protein kaynağıdır. Ayrıca çinko, selenyum ve diğer saç için sağlıklı besinler içerirler, bu da onları optimal saç sağlığını korumak için yenebilecek en iyi yiyeceklerden biri yapar. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 50'li yaşlarda tüketilmesi gereken yaşlanmayı yavaşlatan besinler