Saç dökülmesine iyi gelen 10 vitamin

Saç dökülmesine vitamin desteği, saçların zarar görmeye başladığı anda aklımıza gelen ilk seçeneklerden biridir. Saç için vitamin hapları olsa da bu vitaminleri doğal yollarla almak da mümkün. Saça iyi gelen vitaminleri aslında doğrudan mutfağınızdan sağlayabilirsiniz. Saç için gerekli vitaminler ve mineralleri derledik.

08 Ağustos 2020, Cumartesi 12:07 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Demir

Demir

Demir, saç büyümesi dahil pek çok vücut işlevi için önemli bir mineraldir. Kansızlığa neden olan demir eksikliği saç dökülmesinin başlıca nedenleri arasında olup kadınlarda özellikle sık görülmektedir. Hemoglobin yapımı için gerekli olan demirin ilk mobilize olduğu birim kıl follikülleridir. Dolayısıyla kanda anemi görülmeden çok önce saçlarda dökülme başlayabilir. Serum ferritin düzeyi demir eksikliğini göstermek için en hassas ve özgün laboratuvar testidir. Dolayısıyla saç dökülmelerinde, demir depolarının istenilen düzeylere getirilmesi önerilmektedir. Karaciğer, kırmızı et, mercimek, yumurta, istiridye demir bakımından zengin besinlerdir.

 E vitamini

E vitamini

E vitamini de saç derisi sirkülasyonunu arttıran ve saçın genel görüntüsü için önemli antioksidanlardan biridir. Aynı zamanda, saç hücrelerinin üretimi ve tamirine yardımcı olması ile bilinir. Bu hücrelerin sağlığı da, hem saç kırıkları ve dökülmelerini engellemek hem de saçın çabuk uzamasını sağlamak için çok önemlidir. Buğday tohumu yağı, ayçiçek yağı, safran yağı, badem, fındık, ıspanak, şalgam, pancar ve avokado E vitamini için tüketilebilir.

 A vitamini

A vitamini

A vitamin saçların uzamasına yardımcıdır. Eksikliği saç dökülmesine ve saç derisinin kurumasına, kepeklenmeye yol açar. A vitamini aynı zamanda saç derinizin sebum üretmesini de sağlar. Sebum, saç derinizi nemlendirmeye yarar ve aynı zamanda saçınızın sağlıklı kalmasına yardımcıdır. Saçlarınızın sağlıklı olması için A vitamini almanız çok önemlidir fakat fazlası da saçlarınızın dökülmesine sebep olur unutmayın. Yumurta sarısı, patates, ıspanak, brokoli, havuç, balkabağı, ve mercimek A vitamin açısından zengindir. Ayrıca süt, yoğurt ve yumurta gibi hayvansal ürünlerde de A vitamini bulunur.

Vitamin B12

Vitamin B12

B12 vitamini, vücudun hayati tüm organlarına gerekli olan oksijeni sağlayan kırmızı kan hücrelerinin oluşumunda olduğu gibi, DNA oluşumunda da temel bileşenlerden biridir. Saç kökleri, vücudun diğer organlarında olduğu gibi oksijene ihtiyaç duyar. Karaciğer, istiridye, midye, ahtapot, uskumru, yengeç, dana eti ve peynir B12 yönünden oldukça zengindir.

Folik asit

Folik asit

Folik asit, karmaşık kimyasal yapısı ile en önemli vitaminlerden biri olup, vücut fonksiyonlarının düzgün çalışması için hayati önem taşımaktadır. Dokuların gelişimine ve hücre fonksiyonlarının düzgün işlemesine yardımcı olur. Saçın büyümesini sağlayan hücrelerin yenilenmesini sağlamak ile sorumludur. Folik asit eksikliği, saç sağlığının bozulmasına, saç dökülmelerine ve erken beyazlaşmasına neden olabilir. Brokoli, mısır, portakal, tahıl, et ve yeşil yapraklı sebzeler folik asit bakımından zengin besinlerdir.

Vitamin B3

Vitamin B3

Niasin vücudun enerji üretimi için önemlidir. Kan damarları ve kılcal damarların genişlemesini sağlar ve saç derisi de dahil olmak üzere vücuttaki kan dolaşımının artmasına neden olur. Bu artış sayesinde saç büyüme hızı artarken saç incelmesi engellenir. Yapılan çalışmalara göre, biyotin ile birlikte alındığında etkisinin arttığı gözlenmiştir. Maya, pirinç, karaciğer, ton balığı, kırmızı biber, fıstık, tavuk ve kuru domates tüketilebilir.


Çinko

Çinko

Saçların uzamasında ve kendini onarmasında önemli role sahip olan çinko, saçlarınızın yağ dengesinin sağlanması için de önemlidir. Eksikliği ve fazla tüketimi saç dökülmesine sebep olabileceğinden çinko alımına dikkat etmek gerekir. Et, ıspanak, mercimek, kabak çekirdeği ve buğday tohumu çinko bakımından zengindir.

 D vitamini

D vitamini

Yapılan araştırmalara göre D vitamini yeni saç köklerinin oluşumuna yardımcı ve eksikliği saçkırana sebep oluyor. Vücudunuz D vitaminini direkt olarak güneş ışınlarından alarak üretir. Aynı zamanda yağlı balıklarda ve bazı mantar çeşitlerinde de D vitamini bulunur.

C vitamini

C vitamini

C vitamini saçlarınızın sağlıklı uzamasını sağlamak için gerekli olan demirin emilimini sağlar. Aynı zamanda kolajen üretimini de arttıran C vitamini eksikliğinde saçlar çabuk kırılmaya başlar, görsel olarak da parlaklığını yitirir ve güçsüz görünür. Portakal, greyfurt, mandalina, kivi, kırmızı ve brokoli, çilek ve domates C vitamini deposudur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Tırnak yeme alışkanlığını bırakmanın 10 yolu