Saç dökülmesini durduran 10 etkili besin

Saç fırçanda her geçen gün daha fazla saç teli mi görüyorsun? Yalnız değilsin. Çünkü birçok kadın ve erkek aynı sorunu yaşıyor. Yıllar ilerledikçe ve diyabet, vitamin eksikliği, otoimmün hastalıklar, stres ve uyku eksikliğine bağlı olarak saç dökülmesinde artış yaşanabiliyor. Açılan yerler ve incelen bukleler umudunu kırmasın. Araştırmalar, saç dökülmesinin beslenme yolu ile durdurulabileceğini gösteriyor. Peki saç dökülmesine iyi gelen, hatta durduran besinler hangileri?

25 Mart 2021, Perşembe 11:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Somon balığı

Somon balığı

Tıpkı tırnaklar gibi, saçlar da protein lifleridir. Yeni saç tellerine kavuşmak ve halihazırdakileri güçlü tutabilmek için de daha fazla protein tüketmeye ihtiyacın var. Protein aynı zamanda saçın önemli yapısal bileşeni keratinin üretimi için de gereklidir. Somon balığı tüketmek, protein alımı açısından mantıklı bir tercih. Araştırmalar, omega-3 yağ asitleri ve vitamin içeriği sayesinde somon balığının kadınlarda saç sağlığını desteklediğini gösteriyor.


Bal

Bal

Harici olarak uygulandığında, bal sayesinde incelen saçlarında iyileşme meydana gelebilir. Kaşıntı, saç kaybı ve pullanma gibi semptomlara sahip olan seboreik dermatit hastalarının incelendiği bir araştırmada, saç derilerine 4 hafta boyunca her gün %90 bal- %10 su içeren bir solüsyonun uygulanan kişilerin saç kaybında bir hayli gerileme olduğu gözlemlenmiş.

Çerez ve tohumlar

Çerez ve tohumlar

Kadınlarda saç kaybının durdurulmasına ilişkin yapılan ve geçtiğimiz sene Journal of Cosmetic Dermatology‘de yayımlanan bir araştırmada, kendilerine 6 ay boyunca omega-3 ve omega-6 yağ asitleri takviyesi yapılan kişilerin %90’ının saç kaybında azalma, %86’sında saç gelişiminde iyileşme ve %87’sinde saç tellerinde kalınlaşma meydana geldiği gözlemlenmiş. Peki omega-3 ve omega-6 yağ asitlerini nasıl alabilirsin? Ceviz ve keten tohumu gibi besinleri beslenme planına ekleyebilirsin. Aynı zamanda ayçiçeği yağı, susam yağı ve üzüm çekirdeği yağı da tüketebilirsin.

Ispanak

Ispanak

Saç kaybı üzerine yapılan bir araştırmada, saçı dökülen kadınların ciddi derecelerde demir ve D2 vitamini eksikliği yaşadıkları belirlenmiş. Demir ve demir emilimini destekleyen C vitamini barındırması açısından ıspanak oldukça faydalı. Mantar ve yumurta ile birlikte tüketirsen D vitamini de almış olursun.

Çinko içeren besinler

Çinko içeren besinler

Saç kaybının önlenmesi ve tedavisi için çinko oldukça önemli. Saç kaybı yaşayanlar ile böyle bir sorunu bulunmayanların karşılaştırıldığı bir araştırmada, saçı dökülen kişilerde çinko eksikliği bulunduğu saptanmış. Bir başka araştırmada ise çinko ve bakır eksikliğinin saç dökülmesine yol açtığı belirtiliyor. Çinko desteği ile çinko içeren besinlerin tüketilmesi saç dökülmesini önleyebileceği için, beslenme düzenine çinko içeren besinleri eklemen mantıklı bir yöntem olacak. National Institutes of Healt verilerine göre en fazla çinko içeren besin ise istiridye. Diğer çinko kaynakları arasında yumurta, ceviz, ıspanak, ayçekirdeği, bezelye, buğday ruşeymi, yulaf ve nohut bulunuyor.

Yağlar

Yağlar

Balkabağı, biberiye, hindistan cevizi yağı kullanımı saç derisine faydalıdır. Bir araştırmada saç kaybı yaşayan erkeklere her gün 24 hafta boyunca her gün 400 mg balkabağı çekirdeği yağı verilmiş ve kullanan kişilerin saç çıkışında %40 artış gözlemlenmiş. Bu yağları sadece beslenme yoluyla alman da gerekmiyor. Saç yıkamasından önce ve saç yıkamasından sonra hindistan cevizi yağı kullanımının, saçları protein kaybına karşı koruduğu; ayrıca biberiye yağının saç çıkışını artırdığı belirtiliyor.

Deniz yosunu

Deniz yosunu

Çin’de tedavi amaçlı kullanılan bir çöl bitkisi olan cistanche tubulosa içeren besin takviyesi ve laminaria japonica’nın, orta seviyeli saç dökülmesi yaşayan kişilerde saç çıkmasını desteklediği kanıtlandı. 16 hafta boyunca alınan takviyenin ardından, katılımcıların saç hacimlerinde %13, saç kalınlıklarında ise %27 artış oluştu.

Kabak Çekirdeği

Kabak Çekirdeği

Ceviz gibi kabak çekirdeği de omega 6 yağ asitleri, protein, çinko ve demir bakımından zengindir ve tüm bu mineraller saç sağlığını korumaya yardımcı olur.

Havuç

Havuç

Gözlere faydasının yanı sıra saç derisini koruyan A vitamini içeren havuç sağlıklı saç kökleri için tüketilebilir. Saç derisinin sağlıklı olması saçın uzaması, parlak ve dayanıklı olması açısından önemlidir.

Yoğurt

Yoğurt

Saçların uzamasını teşvik eden kalsiyum ve protein bakımından zengin olan yoğurt aynı zamanda sindirime yardımcı olan iyi bakteriler içerir.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Pürüzsüz ve kırışıksız bir cilt için uzak durmanız gereken 10 besin