Saç dökülmesini önleyen ve saç uzamasını teşvik eden 10 besin

Saç dökülmesi kadın - erkek demeden birçok insanın başına gelebilecek bir sorundur. Beslenme şeklinizin, saçlarınızın sağlığı üzerinde büyük etkisi var. Yetersiz beslenme saç dökülmesine neden olabiliyorken, doğru besinleri tüketmek de saç dökülmesini önleyebilir ve saçları uzamaya teşvik edebilir. İşte saç için yararlı bazı besinler...

31 Ekim 2021, Pazar 15:46 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
YULAF: SAÇ İÇİN ÖNEMLİ MİNERALLER BAKIMINDAN ZENGİNDİR

YULAF: SAÇ İÇİN ÖNEMLİ MİNERALLER BAKIMINDAN ZENGİNDİR

Yulaf, saç dökülmesini önlemek için en önemli besinlerden B vitamini, çinko, protein ve bakır içerir. Ayrıca potasyum, fosfor, magnezyum ve demir gibi saç büyümesi için önemli mineraller bakımından zengindir. Kahvaltıda bir kase yulaf ezmesi yiyerek güne başlamak sağlıklı saçlar için harika bir yoldur.

AY ÇEKİRDEĞİ: ÇİNKO VE BİOTİN İÇERİR

AY ÇEKİRDEĞİ: ÇİNKO VE BİOTİN İÇERİR

Ay çekirdeği protein, çinko, selenyum, biotin, potasyum, bakır, demir, B vitaminleri, E vitamini, magnezyum ve kalsiyum gibi saç dökülmesini önleyen bol miktarda besin içerir. Ayrıca omega-6 yağ asitleri de yüksektir. Sağlıklı saç büyümesini teşvik etmek için bir avuç çiğ ayçiçeği çekirdeği yiyebilirsiniz. Ancak yüksek kalorili ve yağ içeriğinden dolayı aşırı yemekten kaçınmalısınız.

YUMURTA: KALİTELİ PROTEİN SAĞLIYOR

YUMURTA: KALİTELİ PROTEİN SAĞLIYOR

Protein saçın birincil bileşenidir, bu nedenle saçınızı sağlıklı tutmak için yumurta gibi protein bazlı yiyecekler tüketmelisiniz. Proteine ​​ek olarak yumurta, saç dökülmesini kontrol etmeye yardımcı olan biyotin ve diğer B vitaminlerini içerir. Yumurtada bulunan protein, yüksek kaliteli protein olarak kabul edilir ve saç büyümesi ve saç gücü için mükemmeldir. Maksimum fayda için hem yumurta beyazını hem de sarısını yiyin. Yumurta akı, özellikle vücutta protein emilimini teşvik eden bir proteine ​​sahiptir. Her gün veya gün aşırı bir yumurta yemeye çalışın.

KURUYEMİŞ: SAÇI SAĞLIKLI TUTUYOR

KURUYEMİŞ: SAÇI SAĞLIKLI TUTUYOR

Kuruyemişler, donuk saçların yanı sıra saç dökülmesi sorununu çözmek için gerekli olan protein, vitaminler, mineraller, sağlıklı yağlar ve fitokimyasallar dahil olmak üzere çok çeşitli besinler içerir. Düzenli olarak kuruyemiş yemek saçınızın yıllarca sağlıklı kalmasını sağlayacaktır. Badem, yer fıstığı, ceviz ve kaju fıstığı gibi farklı kuruyemişleri beslenmenize dahil edebilirsiniz.

ISPANAK: ANTİOKSİDAN SAĞLIYOR

ISPANAK: ANTİOKSİDAN SAĞLIYOR

Ispanağın besin profili, onu güzel saçlara özlem duyan herkes için mükemmel bir süper yiyecek yapıyor. Ispanak iyi miktarda besin ve antioksidan içerir. Bu yeşil yapraklı sebze, sağlıklı saç büyümesi için gerekli olan B, C ve E vitaminleri, potasyum, kalsiyum, demir, magnezyum ve omega-3 yağ asitleri için iyi bir kaynaktır. Saç dökülmesini önlemek için ıspanakla birlikte brokoli, lahana ve pazı gibi diğer yeşil sebzeleri de yemelisiniz.

TATLI PATATES: BETA KAROTEN ZENGİNİ

TATLI PATATES: BETA KAROTEN ZENGİNİ

Düzenli olarak tatlı patates tüketerek saç dökülmesini kolayca önleyebilirsiniz. Vücudunuzun A vitaminine dönüştürdüğü beta-karoten ile doludur. A vitamini, saç ve kafa derisi de dahil olmak üzere sağlıklı hücre ve dokuların büyümesini destekler.

Tatlı patates ayrıca bol miktarda C vitamini, bakır, demir ve protein içerir. Nasıl sevdiğinize bağlı olarak, haşlanmış veya fırınlanmış şekilde tüketebilirsiniz.

SIĞIR ETİ: PROTEİN KAYNAĞI

SIĞIR ETİ: PROTEİN KAYNAĞI

Vücudun kaliteli saç üretmek için proteine ​​ihtiyacı vardır. Sığır eti, B vitaminleri, demir ve çinko ile birlikte iyi miktarda protein içerir. Optimal saç büyümesi için yağsız sığır eti haftada iki veya üç kez yenebilir.

FASULYE: DÜŞÜK KALORİLİ LİF SAĞLAR

FASULYE: DÜŞÜK KALORİLİ LİF SAĞLAR

Fasulyeler, saç büyümesi için gerekli olan protein, lif, B vitaminleri, C vitamini, çinko ve minerallerin düşük kalorili harika bir kaynağıdır. Fasulye ayrıca saç dökülmesini önlemek için gerekli olan iyi miktarda demir içerir. Saçınıza daha iyi saç büyümesi için ihtiyaç duyduğu besin öğelerini vermek için barbunya, siyah fasulye, barbunya, nohut ve soya fasulyesi gibi farklı türlerde taze veya kuru fasulye yiyebilirsiniz.

HAVUÇ: A VİTAMİNİ KAYNAĞI

HAVUÇ: A VİTAMİNİ KAYNAĞI

Havuç, sağlıklı saçları destekleyen önemli bir besin olan beta-karoten içerir. Ayrıca havuçta bulunan A vitamini, kafa derisi için sağlıklı sebum üretilmesine yardımcı olur. Havucu salatalarınıza ekleyebilir veya güne bir bardak havuç suyuyla başlayabilirsiniz.

Kaynak: Pembenar

SOMON: B VİTAMİNLERİ AÇISINDAN ZENGİNDİR

SOMON: B VİTAMİNLERİ AÇISINDAN ZENGİNDİR

Somon, beyninize, kan damarlarınıza, cildinize ve saçınıza iyi gelen yağlı bir balık türüdür. Saç büyümesini destekleyen mükemmel bir omega-3 yağ asitleri kaynağıdır. Ayrıca B12 dahil olmak üzere B vitaminleri ve diğer vitamin ve minerallerle birlikte iyi miktarda protein içerir. Tüm bu besinler, saçların sağlıklı büyümesi için ve kuruluk veya saç dökülmesi gibi sorunları çözmek için gereklidir.

Saç dökülmesini önlemek için haftada en az iki kez somon yemek önemlidir. Saç dökülmesini önlemek için yiyebileceğiniz diğer yağlı balıklar ise ringa balığı, sardalya, alabalık ve uskumrudur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Saç boyası çok koyu çıkarsa saç boyasının rengini bu yöntemlerle açabilirsiniz