Sadece 14 adımda: Karşınızda sıfır göbek diyeti

Kısa sürede kilo vermeyi sağlayacak “Sıfır Göbek Diyeti”ni hazırlamaya başlayan Zero Belly Diet kitabının yazarı David Zinczenko, işi daha ciddi bir boyuta taşımış ve diyet 500 kişi üzerinde uygulanmış. Çalışmaya katılan insanların 2 hafta gibi kısa bir sürede 7 kilo kaybedebildikleri ve göbeklerinin 7.5 santim kadar incelebildiği gözlemlenmiş. Besinlerin genetik yapıları göz önünde bulundurularak hazırlanan diyet, yağların yakılmasını engelleyen genetik yapıyı sarsarak zayıflatmayı vadediyor.

26 Mart 2021, Cuma 15:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Salata tüketimi

Salata tüketimi

Miktar olarak fazla, kalori açısından düşük seviyedeki yeşilliklerden faydalanmakta yarar var. O yüzden öğünlerinde bolca salata tüketmelisin.

 Yer fıstığı ezmesine güven

Yer fıstığı ezmesine güven

Gerçek yer fıstğı ezmesi sadece fıstık ve belki biraz tuzdan yapılır. Yer fıstığı ezmesi doymamış yağ, lif ve metabolizmanı hızlandıran protein barındırır. Ancak yer fıstığı ezmesinin kilo verme konusunda gizli bir silahı daha var: Genistein! Genistein obeziteyi tetikleyen genler üzerinde direkt olarak etki sahibi olduğu için vücudun yağ depolama eğilimini yok eder.

Tatlı olarak siyah çikolata ve dut

Tatlı olarak siyah çikolata ve dut

Yapılan yeni bir araştırma ortaya koyuyor ki, kakaoda bulunan antioksidanlar kilo alınmasını engelleyerek kan şekeri seviysini düşürüyor. Aynı zamanda, Luisiana State University’de yapılan bir araştırmaya göre çikolata içerisinde bulunanlar midemizdeki mikroplarla fermante olduğunda insülin direncine sebep olan genlerin işlevsiz kalmasına ve ödem oluşumunun durmasına neden oluyor. Dut ise bu fermantasyon sürecini hızlandırarak kilo vermeyi tetikliyor.

Besin takviyelerini gözden geçir

Besin takviyelerini gözden geçir

Eğer her gün probiyotik ve vitamin takviyesi alıyorsan, stratejini tekrar gözden geçirmelisin. Yüksek B vitamini seviyeleri obezite ve diyabet ile uzun süredir ilişkilendirilmekte. Bunun nedeni yağ genlerini tetiklemesi olarak gösteriliyor. Günlük multivitamin desteği iyi olabilir; ancak kendini “daha fazla vitamin daha iyidir” inancından vazgeçirmelisin. Aynı zamanda, ConsumerLab.com’un yürüttüğü bir araştırma, piyasada satılan probiyotiklerin iddia ettiklerinden daha az miktarda sağlıklı bakteri içerdiğini ortaya koyuyor.

Kısa egzersizler

Kısa egzersizler

Uzun süreli egzersizler, zaman darlığı ya da üşenme gibi sebeplerle işleri zorlaştırabilir. Fitness salonuna gitmek, üzerini değiştirmek ya da duş almak gibi mücadelelerden kaçınan birisiysen, kısa egzersiz programlarına yönelebilirsin. Yeni Zelanda’da yapılan araştırmalar, hem erkeklerin hem de kadınların öğünlerden önce 10 dakikalık egzersiz yapmalarının oldukça yararlı olduğunu ortaya koyuyor.


 Sıvı tüketimi

Sıvı tüketimi

Her güne başlarken, içme suyunun içerisine birkaç dilim limon, portakal ya da greyfurt katmalısın. Aynı zamanda gün içerisinde 8 bardak su tüketmiş olman gerekiyor. Turunçgillerin delimonen adındaki karaciğer enzimlerini güçlendiren antioksidan içerdiğini aklından çıkarmamalısın.

Yumurtanın gücü

Yumurtanın gücü

Kaslarını güçlendirmeye yarayan makrobesinler, bu beslenme planının en önemli noktalarından birisidir. Yumurta ise protein kaynağı olarak kullanılacak en basit kaynaklardan birisi. Yumurta aynı zamanda kolin adı verilen ve kırmızı et ile balıklarda da bulunan bir besin içerir. Bu besin karaciğer yağlanmasını engeller.

Protein içecekleri

Protein içecekleri

Test paneline katılan 29 yaşındaki Bryan Wilson 6 haftada 8 kilodan fazla zayıflamış. Protein içecekleri kimi zaman atıştırmalıklarda mükemmel bir takviye sağlayabiliyor. Hazır içeceklerde onlarca kimyasal bulunabildiğinden onlardan uzak durmak lazım. O yüzden vegan proteinlere yönelinebilir.


Avokado tüket

Avokado tüket

Panele katılanların deneyimledikleri bir başka gerçek ise, avokadonun hayatı değiştirebilecek bir meyve olduğunu keşfetmeleri. 55 yaşındaki bir katılımcı, programın ilk haftasında 3 kilo kaybetmiş ve meyve tüketiminin önemini derinlemesine kavramış. Açlık hissi ile boğuşan bu kişi, avokado sayesinde tok kalmayı başarmış. Aynı zamanda, avokadonun cilde ve tırnak sağlığına ne kadar iyi geldiğinin de altını çiziyor. Avokado, göbek yağlanmasının baş düşmanlarından. Nutritioon Journal’da yayımlanan bir çalışmaya göre kalp sağlığına yardımcı yağlar içeren avokado tokluk hissi sağlıyor. Yarım avokado, yenildikten saatler sonra bile yemek yeme ihtiyacını %40 oranında azaltıyor. Dahası, doymamış yağlar bel bölgesindeki yağlanmayı da önlüyor.


Sabahları kahvaltıdan önce enerjik yürüyüş yap

Sabahları kahvaltıdan önce enerjik yürüyüş yap

Sabah yürüyüşü ritüelleri iki seviyeye sahip. Birincisi, yapılan araştırmalara göre sabah 8:00’dan güneş batana kadar yapılan aktiviteler, aktivitenin yoğunluğu önemsenmeksizin kilo alma riskini azaltıyor. Araştırmacıların ulaştığı şaşırtıcı bir sonuç ise, sabah güneşinin metabolizmayı düzenleyerek yağ yakımını artırdığı yönünde. Kahvaltı yapmadan yapılan egzersizlerde, beden enerji kaynağı olarak direkt yağ stoğunu kullanıyor. Aynı zamanda sabah yürüyüşleri kalp ve dolaşım sağlığı için de oldukça yararlı.


Kırmızı meyveler

Kırmızı meyveler

Beslenmende yeşil meyvelerden çok kırmızı renkli meyvelere ağırlık vermen gerekiyor. Kavundan çok kırmızı elma ya da muzdan çok çilek tercih edebilirsin. Bu meyvelerde flavonoid adında bir bileşen bulunmaktadır ve bu bileşen yağ depolanmasını tetikleyen genetik yapıyı durdurmaktadır.

Kahvaltıda yulaf ezmesi

Kahvaltıda yulaf ezmesi

Tekrar yulaf ezmesi mucizesi ile karşı karşıyayız. Bu diyete göre sabahları yulaf ezmesinden muhakkak faydalanılmalı. Kilo vermenin yanı sıra, diyeti uygulayanların kolesterol seviyelerinde %25’e kadar düşüş gözlemlenirken, kan şekeri seviyeleri de dengelenmiş. Önerilen ise sabahları yulaf ezmesi ile taze meyveleri birleştirerek tüketmen. Peki bu birlikteliğin mucizesi nedir? Her ikisinin de çözünemeyen lifler sunması ve kanındaki kolesterol seviyesini düşürerek yararlı bakterileri beslemeleri. Bedenin bu kombinasyonla bütirik asit tuzu olarak adlandırılan bir madde üreterek yağlanmaya sebep olan unsurları ortadan kaldırıyor. Ayrıca Kanada’da yapılan bir araştırmada, çözünemeyen liflerin, açlığı kontrol etmeye yarayan ghrelin adlı hormonun salgılanmasını sağladığı bulunmuş.

Doğal somon balığı tüket

Doğal somon balığı tüket

Metabolizmanı hızlı tutmak için ve yağlarla savaşmak için balık kadar değerli bir kaynak olamaz. Somon da bu balıklar arasında en öne çıkanlardan. Soğuk sularda yetişen ve kalp sağlığı açısından vazgeçilmez olan omega -3 barındıran somon balığını tüketirken, çiftlik balığı yerine doğal somon balığı tüketmeye dikkat etmelisin. Çünkü doğal somon balığında, kilo almana sebep olabilecek omega- 6 yağ asitleri çiftlik balıklarına kıyasla 20 kat daha az bulunuyor.

Protein ve lif

Protein ve lif

Diyetin her öğününde mutlaka bu üçünü birleştirmeye çalışmalısın. Hazır yiyecekler fazladan yağ, tuz ve şeker içerdiğinden yiyeceklerini olabildiğince kendin hazırlamalısın. Sağlıklı çerezler, tatlandırılmamış kuru meyveler, tohumlar ya da siyah çikolata gibi besinlerden faydalanırken, özellikle yer fıstığını es geçmemelisin. Yer fıstığında bulunan genistein ve resvatrol, yağ depolama genlerinin işlevsizleştirilmesinde önemli rol oynamaktadır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Şekeri hayatımızdan tamamen çıkarırsak vücudumuzda neler olur?