Sadece hafta sonları uygulayın: Size dümdüz bir karın kazandıracak 10 hafta sonu alışkanlığı

Diyet yapmak zor. Hafta içi ayrı zor, hafta sonu ayrı zor. Hafta sonu tüm gün evde durunca zor, çünkü sıkıldıkça buzdolabına gidiyoruz. Hafta sonu dışarı çıkınca zor, çünkü dışarıda gördüğümüz her şeyi canımız çekiyor. E ne yapsak, hafta sonuna özel alışkanlıklar edinsek daha rahat etmez miyiz? İnanın, yemek konusunda sadece hafta sonları uygulayacağımız ufak tefek değişikliklerle her pazartesi diyete yeniden başlamanız gerekmeyecek. Böylece metabolizmanız sık sık neye uğradığını şaşırmadan daha istikrarlı devam edecek yoluna. İşte size dümdüz karın kazandıracak 10 hafta sonu alışkanlığı.

05 Şubat 2021, Cuma 13:49 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Hafif çakırkeyf olun

1. Hafif çakırkeyf olun

Yalnız tek bir şartla, şarap ya da şampanya için. Elbette arkadaşlarınıza ayak uyduracaksınız ya da pazar günleri hafif bir baş dömesiyle uyanmak isteyeceksiniz. Diyet yaparken hayattaki ufak keyiflerden olmayın. Ancak gidip de bol kolalı, şekerli kokteylleri tüketmeyin. Bira mı? Kesinlikle uzak durun. Düşük kalorili alkoller, hiçbir kötülüğün anası değildir. Şöyle anlatalım, bir kadeh şarap 85 kaloriyken; bir kupa bira 122 kalori. Tek kadehte kalmayacağınızı düşünürsek...


 2. Kahvenin yerini yeşil çayla doldurun

2. Kahvenin yerini yeşil çayla doldurun

Yeşil çay, içeriğindeki bileşenler ile neredeyse kafein ile eş değerde bir enerji verir. Kafeinin sağlıklı versiyonu olarak da anılan yeşil çay, yağ yakımını hızlandırarak kilo vermeye yardımcı oluyor. Bir fincanı yalnızca 2 kalori olan yeşil çay, düzenli tüketildiğinde zayıflamaya destek oluyor. Çünkü yeşil çay büyük oranda iştah kesici bir rol oynuyor. 

  3. Alışverişe çıkın

3. Alışverişe çıkın

Ama online değil. Yani elinize cep telefonunuzu alıp tek tek ürünleri sepete atmayın. Mutfak alışverişi de olsa, kıyafet alışverişi ya da mobilya alışverişi de olsa online alışverişe papuç bırakmayın. Evet, zaman kazandırıyor olabilir ama Online alışveriş hepimizi tembelliğe itti. Hafta sonları alışverişe çıkmak, bahaneyle yürümek ve kalori yakmak için en güzel yol. Süpermarkette kısa bir alışveriş, size 160 kalori yaktırır. Çünkü torbaları doldurursunuz, taşırsınız, merdiven çıkarsınız. 


 4. Akşam yemeği date'ine çıkın

4. Akşam yemeği date'ine çıkın

Ama evde. Yeni tanıştığınız biri olabilir, eşiniz olabilir, sevgiliniz olabilir. Uluslararası anlamla Cumartesi akşamı flört akşamı olarak kabul edilir. Çiftlerin birlikte de en fazla zaman geçirdiği gündür. En sağlıklı yemeği de yeseniz dışarıdan söylenen ya da restoranda yenen yemek ortalama 1128 kalori demektir. Bu, günlük olarak tavsiye edilen kalori miktarının zaten yüzde 60'ına denk geliyor. Yemeği evde kendiniz yaparsanız, yağından, tuzundan ve diğer katkı maddelerinden arındırarak kalorisini düşürürsünüz. Menüde gördüğünüz ara sıcakları da atlarsınız. Üstelik ev ekonomisine katkı sağlarsınız. 

 5. Uzun bir kahvaltının tadını çıkar

5. Uzun bir kahvaltının tadını çıkar

Ama ne yediğini iyi bil... Evet simitler, açmalar, poğaçalar özellikle hafta sonları çok iştah açıcı olabiliyor. Ama midene indikleri anda oraya yapıştıklarını ve sonsuza kadar kaldıklarını bilmiyormuş gibi davranma gerek yok. Bunun azı, çoğu da yok. Yumurtanı yiyebilirsin. İster çırpılmış, ister sahanda, ister haşlanmış, ister tereyağında... Yumurta her zaman sağlıklı ve tok tutan bir seçenektir. Ancak yağ oranını artıran sucuk, sosis, kavurma gibi yancılardan uzak dur. 

 6. Sevdiğinizle yatakta keyif yapın

6. Sevdiğinizle yatakta keyif yapın

En az bir kere. Cinsel ilişkinin kilo vermekte ne kadar etkili olduğu uzun süredir bilim insanları dahil birçok kişinin merak ettiği ve tartıştığı bir konu oldu. Konu hakkında bulunan en son verilerden biri 2013 yılında Kanada'da yapılan bir araştırmaya ait. PLOS One'da yayınlanan Quebec Üniversitesi'nin 21 sağlıklı heteroseksüel çift üzerinde yaptığı incelemeye göre ön-sevişme, cinsel ilişki ve en az bir kişinin orgazm olduğu bir cinsel aktivitede erkeler ortalama 101, kadınlarsa 69.1 kalori takıyor. Hafta içi vakit bulamasanız bile hafta sonu buna ayıracak bol zamanınız var. 


 7. Bir ödül yemeği yiyin

7. Bir ödül yemeği yiyin

Ama çok da abartmadan... Düşük karbonhidrat yönünde fakir bir diyet uygulayan biri için koca bir hamburger yemek patlayıcı bir güç ortaya çıkarır, enerjisini artırr. Öte yandan ödül günleri diyet sürecinde ortaya çıkan kilo vermenin durmasından kurtulmanıza da yarayabiliyor. Uzun süreli diyetlerde bir noktadan sonra kilo kaybının durması ya da çok yavaşlaması olarak tanımlanacak plato döneminde vücut daha az yakıt ile çalışmaya alışıyor ve metabolizma yavaşlıyor. Akıllıca tasarlanmış ödül yemekleri metabolizma ve insülin düzenlemekle sorumlu olan hormonlarınızı aktive ederek plato döneminden kurtulmanızı ve yağ yakım metabolizmanızı tekrar aktive etmenizi sağlayabiliyor.

 8. Yemeğinize bir eşlikçi sipariş edin

8. Yemeğinize bir eşlikçi sipariş edin

Ya da iki... Ağzınızı daha uzun süre meşgul tutacak, daha fazla çiğnemenizi sağlayacak bir şeylere ihtiyacınız var. Yemeğinizin yanında gelen bir çorba ya da salata, sizi eşinizin tabağındaki patates kızartmalarına saldırmaktan alıkoyar. 

 9. Arkadaşlarınızla takılın

9. Arkadaşlarınızla takılın

ve eğlenin! Araştırmacılar, sevdiğiniz insanların sesini duymanın oksitosin hormonunun salgılanmasını hızlandırdığını söylüyor. Bu da iştahınızı dengeliyor. Bir araya gelemeseniz de, Zoom'da buluşun, telefonda konuşun. Günlük olarak aldığınız kalori miktarı düşecektir. 

 10. Terleyin

10. Terleyin

Ama yeni bir şeyler deneyin. Çoğu insan hafta içi saldıkları spor aktivitelerini hafta sonu dengelemeye çalışarak geçiyor. Ama her zaman yaptığınız kardiyonun dışına çıkın, bedeninizi şaşırtın. Bedeninizi her egzersizde zorlamazsınız, vücudunuz kolaya alışır ve kalori yakmamaya başlar. Hafta içi pilates yapıyorsanız, hafta sonu yoga yapın. Ama muhakkak egzerzisinizi değiştirin. 


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyet yapan birine söylenmeyecek 10 cümle