Sadece kilo aldırmakla kalmıyor: Yeterince hareket etmediğinizin 5 kanıtı

Pandemiyle birlikte daha az hareket eder hale geldiğimiz bir gerçek. Spor salonları kapatıldı, evden çalışmaya ve evde kalmaya başladık. Durum böyle olunca tembelliğe ve hareketsizliğe alıştık. Hareketsizlik, sadece kilo alımına sebep olmaz. Birçok diğer sorunu da beraberinde getirir. Yeterince hareket etmediğinizde ortaya çıkabilecek durumlar ise şöyle...

25 Nisan 2021, Pazar 15:43 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- GÖZ ALTI TORBALARI

1- GÖZ ALTI TORBALARI

Hareketsizlik, vücudun sus tutmasına neden olur. Uzun süre yatmak, göz altı torbalarınızın ortaya çıkmasına neden olur. Günlük rutininize biraz hareket ekleyerek bu görünümden kurtulabilirsiniz. Özellikle bazı yoga hareketleri, baş bölgesine baskı uyguladığı için göz altı torbalarının da gitmesini sağlayabilir.

2- KABIZLIK

2- KABIZLIK

Bağırsağın düzenli hareket etmesi için, siz de hareket etmelisiniz. Zamanınızın çoğunu oturarak geçirmeniz kalın bağırsağınızdan yemeklerin geçmesini daha zor hale getirir. Düzenli hareket etmek, sindirim sisteminizin verimliliğini artırır. Esneme hareketleri bile bağırsaklarınızın düzene girmesini sağlayabilir.

3- UNUTKANLIK

3- UNUTKANLIK

Yapılan bir araştırma, hareketsiz yaşam tarzını benimseyen kişilerin beynindeki medial temporal lob alanında yapısal değişikliklerin olduğunu buldu. Bu bölge, ezber yeteneğimizden sorumlu ve fiziksel egzersiz olmadığı zaman zayıflayabiliyor.

4- DİZ AĞRILARI

4- DİZ AĞRILARI

Hareket, eklemlerimiz için hayati bir aktivite. Egzersiz, artrit ve osteoartrit semptomlarını hafifletebilir. Üstelik düşük etkili aerobikler bile yeterli.

Düzenli egzersiz yaparak kaslarınızı güçlendirebilir ve daha esnek bir hale gelebilirsiniz.

5- TATLI KRİZLERİ

5- TATLI KRİZLERİ

Fiziksel aktivite şeker istediğinizi dindirmede birebirdir. Hareket etmek enerjinizi ve mutluluk hormonunuzu artırır. Mutluluk hormonu da şeker isteğinin azalmasını sağlar. Yeterince hareket etmeniz, depresyondan korunmanızı sağlar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Koşmaktan daha fazla yağ yaktıran 8 egzersiz