Sağlığını düşünen her gün bir avuç yesin!

Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger, “Sağlığınızı düşünüyorsanız, her gün bir avuç zeytin tüketin. Sadece kahvaltıda değil salata, yemek ve ara öğünlerde de zeytin yiyebilirsiniz” diyor ve zeytinin faydalarını anlatıyor...

08 Şubat 2019, Cuma 08:03
A A

Sağlığına değer veren herkesin sofrasında mutlaka zeytin bulunmalı. Zeytin özellikle çekirdeğindeki oleuropein sayesinde antioksidan, antiviral ve antimikrobial özelliklere sahiptir.


Bu özelliklerle bizleri hastalıklara karşı korur. Zeytinin acımsı tadı da çekirdeğindeki bu faydalı maddeden kaynaklanır.

TOK TUTUYOR, KİLO ALDIRMIYOR

TOK TUTUYOR, KİLO ALDIRMIYOR

Doğru bilinen yanlışlardan biri de zeytinin kilo aldırdığıdır. Sanılanın aksine kilo kontrolüne destek olan zeytin, yüksek posa ve faydalı yağlar içermesi sebebiyle tok kalmaya yardımcı olur. Büyüklüklerine göre değişmekle birlikte 5-6 zeytin ortalama 45 kcal enerji verir.

SADECE KAHVALTILIK DEĞİL

SADECE KAHVALTILIK DEĞİL

Zeytini kahvaltılarda yiyebileceğiniz gibi gün içinde salatalarınıza, yemeklerinize ve ara öğünlerinize de ekleyebilirsiniz.

Her besinde olduğu gibi tüketim miktarına dikkat etmeyi unutmayın; zeytini yağ grubu olarak düşürüp zeytinyağı veya diğer yağlar yerine kullanmakta fayda var

TATLI KRİZLERİNİN ÖNÜNE GEÇİYOR

TATLI KRİZLERİNİN ÖNÜNE GEÇİYOR

Ara öğünlerde tüketildiğinde, kan şekerini dengelemeye ve tok kalmaya yardımcı olur. Böylece bir sonraki öğün farkında olmadan daha az besin tüketirsiniz ve tatlı krizleriniz azalır. Ara öğünlerde tuzsuz olması bakımından light ve fit zeytinler tercih edebilirsiniz. 

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.