Neredeyse her öğrenci, sınıfta öğrendiklerinin çoğunu unuttuğundan ve öğrendiklerinin kalıcı olmamasından şikayet eder. Zaman zaman kalıcı öğrenme için çeşitli stratejiler uygular ve unutmamak için önlemler alırlar. Bazı öğrenciler tek renkli örneğin mavi renkli kalemle yazdıklarında öğrendiklerinin daha kalıcı olduğunu, bazıları ise farklı renklerle not almanın faydalı olduğunu düşünür. Bazı öğrenciler not tutarak, bazıları ise dinleyerek ya da izleyerek öğrenir.
Araştırmalar birçok yaygın çalışma alışkanlığının ve uygulama rutininin aslında çok etkili olmadığını ortaya koyuyor. Kalıcı öğrenme, etkili not almaktan, öğrendiklerimizi belirli aralıklarla tekrar etmekten, mümkün olduğunca yaparak yaşayarak öğrenmekten geçer. Bunun için çok kritik bazı bilgileri bilmemiz faydalı olacaktır.