Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu! Oruç saatlerini acıkmadan nasıl geçiririz?

Oruçlu geçireceğiniz bu uzun günlerde doğru beslenerek ve sağlıklı olanları seçerek sindirim sisteminizi güçlendirebilir, vücudunuzu dinlendirebilirsiniz. Peki, Oruç saatlerini acıkmadan nasıl geçiririz? İşte detaylar…

07 Mayıs 2019, Salı 17:40 Son Güncelleme:
A A
Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Uzun oruç saatlerinde acıkmadan kolay bir ramazan geçirmek mümkün. Oruç saatlerini acıkmadan nasıl geçiririz? İşte uzmanlardan, sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!


Oruç saatlerini acıkmadan nasıl geçiririz?

Oruç saatlerini acıkmadan nasıl geçiririz?

Dr. Fevzi Özgönül, uzun oruç saatlerinde acıkmadan kolay bir Ramazan geçirmek için önemli bilgiler verdi. 11 Ayın sultanı Ramazan ayının başladığını dile getiren Dr. Fevzi Özgönül, "Ramazan ayında oruç tutanların yeme saatleri değişir. Büyük bölümünü oruçlu geçireceğiniz bu uzun günlerde doğru beslenerek ve sağlıklı olanları seçerek sindirim sisteminizi güçlendirebilir, vücudunuzu dinlendirebilirsiniz" diye konuştu.

Dr. Fevzi Özgönül, Ramazan ayını daha kolay geçirmek ve vücudun iyileşmesi için bu mükemmel fırsatı kaçırmamak adına şu önerilerde bulundu:

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

1-Mutlaka sahur yapın. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

2- Sahurda kahvaltılık ürünler, az yağlı etler veya çorba yiyin. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

3- Sahurda meyveyi tercih etmeyin. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

4- Sahurda bol bol su için. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

5-Ramazan pidesinde dikkat edin yalnızca iftarda ve az miktarda yiyin. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

6- Orucunuzu açarken çok fazla su içmeyin 1-2 bardaktan fazla su beslenmenizi engeller. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

7- Orucunuzu biraz zeytin, hurma veya bademle açtıktan sonra en az 5-10 dakika dinlenin, biraz hareket edin. Ana yemeklerden başlayarak iftarınızı yapın. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

8- Tatlı yiyecekseniz Ramazan’ın sultanı güllaçı tercih edin. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

9- Kafeinli içecekler sıvı kaybına neden olacağından çay, kahve, kolalı içecekleri çok fazla içmeyin. 

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

Sağlıklı bir ramazan geçirmenin 10 yolu!

10- İftardan sonra mutlaka hareket edin, imkanınız varsa teravih namazına gidin ve yürüyüş yapın."

Sıradaki haber yükleniyor...